vloeken in de kerk--> auto advies gevraagd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 21:51 #1091512 door V700 register
vloeken in de kerk--> auto advies gevraagd is gemaakt door V700 register
Hallo Allemaal,
Misschien vloeken in de kerk maar ik zit met het volgende:
Voor het trekken van de caravan ( en gelijk vervanging van de clio voor de boodschapjes) ben ik op zoek naar een andere auto.Ik ben erg gechameerd van de v70 classic (2.5tdi.)Maar in de prijsklasse waarin ik zoek (tot max.3500 euro) zijn de km standen erg hoog vergeleken met andere "grote" bakken.
Zo hebben de Audi's A4 en A6 van vergelijkbare bouwjaren en prijzen zomaar een ton minder gelopen dan de Volvo's.Ook de BMW's 5 serie zitten ruim onder de km standen dan de V70's.
Nu weet ik dat met goed onderhoud het allemaal geen probleem hoeft te zijn maar ik vind het wel frappant.Een V70 classic voor een 3000 euro met rond de 400 000km vind ik aardig aan de prijs. vergelijk dat met een A4 of A6 die zitten met vergelijkbaar prijs onder de 3 ton.
Wie kan me vertellen hoe dat komt?Worden de Volvo's stelselmatig te duur aangeboden?Is de Volvo zoveel beter dan de Audi's en/of BMW's ?
Wie weet een betrouwbaar adres voor V70's ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 21:59 #1348796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?
Hoeveel kilo moet er achter hangen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 22:02 #1348795 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idee?
<a href=" www.volvo850forum.nl/index.php/topic,55375.0.html " target="_blank">KLIK zeer nette auto
<a href=" www.volvo850forum.nl/index.php/topic,54173.0.html " target="_blank">KLIK is van Dirk342

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 22:04 #1348799 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo! Die ziet er igg goed uit op de foto!

Harnt schreef : <a href=" www.volvo850forum.nl/index.php/topic,55375.0.html " target="_blank">KLIK zeer nette auto
<a href=" www.volvo850forum.nl/index.php/topic,54173.0.html " target="_blank">KLIK is van Dirk342

245 GL  bj 1980.        V70 D5 Comfort Line bj 2002

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 22:06 #1348801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lage afschrijving, marktperceptie, onderhoud.
Mijn gedacht:
Een Volvo estate heeft traditioneel een lage afschrijving, omdat "iedereen" er een wil.
Bovendien worden de nieuwere ook vaak volgens het boekje onderhouden tot op hoge kilometerstand. (ik heb zelf ook een 850 die tot 372.000 km dealeronderhouden was)
Dat is bij BMW en 0000 vaak wat anders.
De perceptie in de markt van een BMW is bij nieuw hoger dan een Volvo maar tweedehands vind je ze bijvoorbeeld in Rotterdam-zuid. Of in de Schilderswijk  Met te dikke wielen en te weinig onderhoud. En dat doet het merk geen goed.
Bij 0000 zit het nog weer anders. Heel goed gebouwd maar ook voor een ander publiek tweedehands. Die hebben niet zo veel geld over voor een grote auto.
En bij beiden zijn er ook typische handelaren die in dit beeld passen.
De Volvo wereld zit wat dat beterft anders in elkaar. de sjonnies proberen het natuurlijk wel met een Volvo. Maar de typische Volvokoper omzeilt Apeldoorn en Oss zal ik maar zeggen.
Daarbij komt dat bij een BMW diesel het op een bepaald moment gewoon op is weet ik van iemand die er naar op zoek ging of naar een 0000 of een Jaaaaagg..
Maar ze hebben allemaal te veel dingetjes.
Overigens de vroege V70N's zijn ook niet van fouten vrij. U bent dus gewaarschuwd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 22:12 #1348802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Harnt: de auto van Dirk had
@Harnt: de auto van Dirk had ik al gezien, hij heeft zelfs aangeboden om een keer in Nijmegen te komen proefrijden. Helemaal TOP! heb alleen nog geen tijd..
@ postma: de caravan mag 1300 kg zijn, dus als de auto een max. trekgewicht heeft van 1500 tot 1600 kg is het mooi zat. (heb je enige reserve)
@ jeroen: ik kijk ook naar de V70 classic juist omdat de vroegere v70n kwalen zou hebben. (welke ben ik nog niet echt achter)
Maar zijn de audi's dan zulke "slechte" auto's als ze ouder worden?
Ik begrijp dat de BMW's meer "petjes" aantrekt.
Ook ben ik er nog niet achter of het LPG-G3 moet worden of Diesel.Het blijft lastig kiezen. Diesel lijkt me betrouwbaarder maar lpg is weer goedkoper.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 22:22 #1348807 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Jeroen Is het niet zo dat
@Jeroen
Is het niet zo dat elke auto haar eigen dingetjes heeft? De 1 zal wat duurdere dingetjes hebben dan de andere,... Dat dan weer wel ;)

@Ruben
Onze hut is ook 1300 kg max. Hebben een vakantie een Megane 1.6 op LPG gereden. Was te doen maar hield niet over en vergde veel van de auto.

960 3.0 op LPG. Zolang het niet te snel omhoog ging goed te doen. Alleen het vermogen pas bij een hoog rpm beschikbaar. En het verbruik,....

v70 D5. Nu heb je door waarom vrachtauto's op diesel rijden. Boel koppel en vermogen bij laag rpm. Betreft trekken is een diesel de beste keuze ( voor wat betreft jouw budget).

Je zou ook eens in de stal van de tdi's kunnen kijken. Zijn een poep lichter dan een Volvo en over het algemeen zuiniger.

Seat
Soda
VW
?

Igg suc 6 met zoeken!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 22:36 #1348812 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alleen de stal van de tdi's
alleen de stal van de tdi's (VAG concern) zijn karakterloze petjes bakken....
In ieder geval krijg ik daar mijn vrouw met geen mogelijkheid in!Ze gaat dan nog liever op de fiets. (en ik erachteraan met de sleuthut achter de fiets ;( )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 22:42 #1348814 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BMW of lage km V70
Tsja, op dit moment wordt vooral altijd héél erg veel geld gevraagd voor auto's die niks waard zijn. Het is erg moeilijk de pareltjes er tussenuit te vissen. Net de V70R classic van de ouders maar naar een bevriende handelaar gebracht voor 3k (en 1,6k reparaties in het vooruit) omdat werkelijk niemand de dealer onderhouden auto op waarde schat. Het is ook een dure machine om rijdend te houden.

In ieder geval moet een V70 classic (diesel) wel een héél duidelijke, technisch terug te vinden, uitmuntende onderhoudshistorie hebben om meer dan 3k euro waard te zijn. 2000, misschien 2500 is redelijker voor een dergelijke nette auto, km-stand tot 300k km.

Audi's zijn m.i. erg duur na 200.000km qua reparaties. Er kunnen kostbare onderdelen stuk gaan. Het blijft allemaal rijden met goed onderhoud maar heeft z'n prijs.
De BMW's (tot ongeveer 2002) zijn volgens mij nog het sterkst gebouwd. De 5-serie is allerminst een petjes-auto. Nog steeds ziet een uit 2000 er prachtig uit. Met dieseltechniek waren ze hun tijd ver vooruit én ze zijn achterwielaangedreven. Wat mij betreft een mooiere 7/940 opvolger dan een V70 classic. ;-)

Edit: bescheiden ervaringen aan de hand van de V70 classic van de ouders, 1998 BMW 525tds van opa en sinds een aantal jaar afgedankte Audi A6 TDI Avant van oom. Meerdere collega's hebben ook érg goede ervaringen gehad met hun pre-2000 BMW 5 Serie benzine's. Echter, de auto's werden 'te saai' en ze hebben hem ingeruild op een meer liefhebbers/hobby machine.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 23:24 #1348836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V70 en kilometerstanden...
Onze ervaringen met de 2.5D (tdi) in een V70 zijn erg goed, wij hebben 2 jaar een V70 2.5d van 2001 gehad en deze voor enige tijd geleden ingeruild met een kilometerstand van 401000, Nooit geen problemen mee gehad (naast het reguliere onderhoud natuurlijk) oftewel een super betrouwbare kilometervreter ! Die 1800 KG mag trekken...
Dit is dus al het nieuwe model, staat nu op MP te koop bij een handelaar.
<a href=" link.marktplaats.nl/529477970 " target="_blank"> link.marktplaats.nl/529477970
Maar er is (mede door de goede V70 ervaring) een V70 voor weer gekomen, nu de D5 185PK/400NM uit '07....

Vrgr Björn
[edit moderator: Link ingekort]

Moderators: Jerry Stam