Wegmisbruik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2012 22:00 #1091487
door V700 register
Wegmisbruik is gemaakt door V700 register
Even een vraagje, net op wegmisbruiker een oude Mercedes waarvan het chassis nummer niet klopte met het kenteken, 10 moest 15 of iets dergelijks zijn, maar was moeilijk te lezen. Meneer moet na vernieuwen remmen en band bij de politie langs komen om zijn auto te laten controleren. Bij deze controlle (niet meer in de uitzending), gaan ze aan de hand van o.a. motorcode controleren of chassisnummer echt niet klopt.
Nu lees ik op ons forum vaak mensen die een motorwissel doen en soms wel meer dan 1 keer. Kan me voorstellen dat een oude auto in zijn leven wel een nieuwe motor krijgt. Dus ik snap niet helemaal wat de waarde is van die motorcheck (tenzij achterhaald kan worden dat die gestolen zou zijn).
Geeft mij meteen weer de vraag moet je langs de rdw als je een nieuwe motor erin zet ongeacht of deze vanhetzelfde type is.
Nu lees ik op ons forum vaak mensen die een motorwissel doen en soms wel meer dan 1 keer. Kan me voorstellen dat een oude auto in zijn leven wel een nieuwe motor krijgt. Dus ik snap niet helemaal wat de waarde is van die motorcheck (tenzij achterhaald kan worden dat die gestolen zou zijn).
Geeft mij meteen weer de vraag moet je langs de rdw als je een nieuwe motor erin zet ongeacht of deze vanhetzelfde type is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2012 22:06 #1348653
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Even moeten zoeken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2012 22:15 #1348655
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Omkatten is een gegrond en
Omkatten is een gegrond en veelvoorkomend probleem..... Soms is de eigenaar zich van geen kwaad bewust.
Zelf 1tje ontmaskerd tijdens een taxatiedag, alleen het chassisnummer was uit 1982 de rest was echt uit 1988.
Zelf ben ik een keer het schip ingegaan met een omgekatte auto. Ruilde hem in op het werk, drukke dag ding niet goed bekeken, verkocht hem en binnen twee dagen politie op de dam -
Gelukkig had ik alles netjes op papier dus ik was getuige ipv verdachte. Wel de nieuwe eigenaar schadeloos moeten stellen en de auto was in beslag genomen.
Duur leergeld........ Uit mijn doppen moeten kijken......
Groet Paul
Zelf 1tje ontmaskerd tijdens een taxatiedag, alleen het chassisnummer was uit 1982 de rest was echt uit 1988.
Zelf ben ik een keer het schip ingegaan met een omgekatte auto. Ruilde hem in op het werk, drukke dag ding niet goed bekeken, verkocht hem en binnen twee dagen politie op de dam -
Gelukkig had ik alles netjes op papier dus ik was getuige ipv verdachte. Wel de nieuwe eigenaar schadeloos moeten stellen en de auto was in beslag genomen.
Duur leergeld........ Uit mijn doppen moeten kijken......
Groet Paul
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-02-2012 22:16 #1348654
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic .
Een chassisnummer dat niet klopt met het kenteken is iets heel anders dan een motorcode die niet overeen komt met het chassisnummer.
Als je een motor plaatst die exact hetzelfde is, ook de motorcode, hoef je niks te mekden bij de RDW.
Zelfs een andere motor met andere motorcode hoef je niet te melden, zolang het vermogensverschil maar onder de 40% blijft.
Groeten,
Gerben
Als je een motor plaatst die exact hetzelfde is, ook de motorcode, hoef je niks te mekden bij de RDW.
Zelfs een andere motor met andere motorcode hoef je niet te melden, zolang het vermogensverschil maar onder de 40% blijft.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2012 22:33 #1348656
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic excuus chassisnummer ipv kenteken
Bedoelde het chassisnummer ipv kenteken
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2012 00:48 #1348675
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Half half
Hallo Volvisti
Ik heb de uitzending niet helemaal meegekregen, maar had het idee dat het om een omgekatte wagen ging.
Mocht dat kloppen, dan is de gang van zaken helemaal vreemd. Want wie laat iemand eerst de auto in orde maken, om vervolgens pas te gaan kijken of ie inderdaad omgekat is?
groetjes
Mathy
Ik heb de uitzending niet helemaal meegekregen, maar had het idee dat het om een omgekatte wagen ging.
Mocht dat kloppen, dan is de gang van zaken helemaal vreemd. Want wie laat iemand eerst de auto in orde maken, om vervolgens pas te gaan kijken of ie inderdaad omgekat is?
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2012 00:51 #1348677
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Standaarbuiten
Was het Frans Bauwer?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2012 01:01 #1348680
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee
Want bij hem werd zn bens verkocht door een handelaar, die van Hans Kazan werd omgeruild voor een die het stuur aan de andere kant had hahaha.
Maar On topic, vind het ook een vreemde zaak waarom iemand eerst laten geld in de auto laten pompen om er vervolgens een eventuele schorsing/inbeslagname van het voertuig? en wat zijn de eventuele gevolgen hiervan.
Tom.
Maar On topic, vind het ook een vreemde zaak waarom iemand eerst laten geld in de auto laten pompen om er vervolgens een eventuele schorsing/inbeslagname van het voertuig? en wat zijn de eventuele gevolgen hiervan.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2012 07:42 #1348694
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onlogisch
Dat vond ik ook,
Moderators: Jerry Stam