Wat Dirkie zich nu allemaal weer op de nek heeft gehaald :)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dus toch maar eens de timing gecontroleerd en deze iets vervroegd (ook binnen de marge's allemaal), tsja en als je dan toch bezig bent, vernieuw dan ook meteen de gloeispiralen (alle 6 !), vernieuw ook dan maar de dieselolieretourleidingen op de verstuivers en doe dan ook maar gelijk even kleppen stellen. Tussendoor nog een paar mensen weer op weg geholpen met hun Volvo's en me dieseltje nu...
Staat in afwachting van de nieuwe Bosch gloeistiftjes en retourleidinkjes tot morgen te wachten. Ik hoop dat ik 'm morgen, motorisch gezien, echt klaar heb want ben er voor nu al weer te lang mee bezig geweest. Maar wel heel leuk allemaal om te doen en ook echt niet vervelend ofzo. Maar wat voor constructie's hebben die VW ontwerpers bedacht zeg, wat een stel mafkezen bij elkaar... gloeistift die door de brandstofpompsteun eruit moet, kleppen stellen met die k*tplaatjes ipv gewoon stelbout en moer (wat gewoon, afgezien van hydraulische kleppen, het beste en meest betrouwbare systeem is in mijn ogen), me verheugd aan het feit dat de tang 999 5195 je nog gewoon nieuw kunt bestellen bij de dealer (en ik ook meteen besteld heb) om de plaatjes iets makkelijker uit de bussen te krijgen als op de methode wat ik nu heb gedaan.
Maar kan eigenlijk haast niet wachten totdat ik 'm weer hoor ronken en naggelen. Het duurt me nu gewoon ff iets te lang, maar liever meteen goed als half werk aan die auto afleveren. Dat verrek ik om het eeuwige....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Je qwa weer alleen niet zo'n best tijdstip uitgekozen, als je niet binnen kunt staan.
Als alles weer Oké is, gloeibougies, verstuivers enz, ken je hem niet meer terug.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Met die plaatjes kan er weinig misgaan. "stelbout en moer" moet je tegen elkaar indraaien. Daarbij kan de ingestelde spelling veranderen. En als je ze niet hard genoeg tegen elkaar draait, verandert je spelling alleen al door de trillingen. Daarnaast kun je een bout en moer sneller slopen dan een setje plaatjes.Dirk342 schreef : ... kleppen stellen met die k*tplaatjes ipv gewoon stelbout en moer (wat gewoon, afgezien van hydraulische kleppen, het beste en meest betrouwbare systeem is in mijn ogen)...
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
kan dat zoals jij zegt Mathy, echter in al die jaren dat ik kleppen stel nog nooit geen last van gehad. Ook niet bij de echt grote motoren zoals de V8's en V12's. Denk ook dat het er en beetje aan ligt wie ze stelt, maar ik blijf dat 'gulden' systeem echt waardeloos vinden.Mathy schreef : Hallo Dirk
Met die plaatjes kan er weinig misgaan. "stelbout en moer" moet je tegen elkaar indraaien. Daarbij kan de ingestelde spelling veranderen. En als je ze niet hard genoeg tegen elkaar draait, verandert je spelling alleen al door de trillingen. Daarnaast kun je een bout en moer sneller slopen dan een setje plaatjes.Dirk342 schreef : ... kleppen stellen met die k*tplaatjes ipv gewoon stelbout en moer (wat gewoon, afgezien van hydraulische kleppen, het beste en meest betrouwbare systeem is in mijn ogen)...
groetjes
Mathy
Je bent altijd afhankelijk van de maat van die stelplaatjes, kunt eigenlijk niets zelf 'handmatig' wijzigen, mocht je dat willen.
Vind het echt helemaal niets. 1 groot voordeel is er dan weer wel te zegggen. Je kunt er perfect bij bij deze motoren. Heb dat toch ook wel eens anders meegemaakt dat je je in alle bochten moest wringen om die plaatjes er tussen uit te krijgen.
Groetjes, Dirk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoop geklungels aan gead, maar motorisch is tie nu eindelijk klaar. Meteen nog even bezig geweest om de buitentempmeter te vervangen, maar ook degene die ik laatst ontvangen heb was naar z'n moer. Wat een prutstroep is dat toch ook...
Verder met de volgende (kleine) dingetjes allemaal en dan kan tie goed gepoetst en getaxeerd worden.
Nog te doen:
-kabels in rechter voorstoel veranderen.
-andere meter ipv buitentempmeter monteren
-spiegels vernieuwen (liggen al klaar)
-chroomwerk er weer netjes op zetten
-mijlenteller zien te vinden
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Dat lukt wel tot op de honderste mm nauwkeurig bij Timen.Dirk342 schreef : Je bent altijd afhankelijk van de maat van die stelplaatjes, kunt eigenlijk niets zelf 'handmatig' wijzigen, mocht je dat willen.
Het blijft toch dankbaar werk om te sleutelen aan je d24.
Vaak hoef je je kleppen niet te stellen, wanneer de motor goed ingelopen is en je hem niet mishandelt. De laatste keer bij mij was in 2008 nu 100.000 km verder.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k 1997 ==> 610k nu
940 96 B230FK AW71L ecc 115k 2005 ===> 210k nu
- V700 register
- Nieuw lid
-
een mijlenteller?Zou niet weten waarom, maar ik heb die nog wel liggen, compleet, geloof ik.Dirk342 schreef : -mijlenteller zien te vinden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Slaap er dan toch iets rustiger door want ondertussen heeft het, op mijn manier werken, toch een behoorlijk bedrag gekost allemaal. Overigens absoluut niet erg want je weet nu wat je hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jelmar tevens van zijn 855 afgeholpen en deze weer mee terug genomen naar Apeldoorn voor de sloop.
Verder de gehele weg puur zitten genieten van het 'tractortje', lekker rustig aan op 110 km/h, CC aan, Fleetwood Mac via een casettebandje door de luidsprekers (wat echt geweldig klinkt de stereo), schuifdakkie op de kantelstand, wat ben je dan een gelukkig en bevoorrecht mens.....