problemen met KPN E-mail
- Alexander Satter
-
- Nieuw lid
-
- LIFE FREE OR DIE
zo werkt er dus geen E-mail meer voor kpn gebruikers.
Klanten KPN kunnen weer email verzenden vanaf thuiscomputerUpdate vrijdag 10 februari 22:30 uurKPN heeft vandaag besloten om uit voorzorg alle email (zogenoemde pop) en webmail van KPN uit de lucht te nemen. Dit betreft 2 miljoen e-mailaansluitingen van KPN, waaronder kpnmail; hetnet en planet. Deze e-maildiensten waren hierdoor tijdelijk niet toegankelijk.Wij hebben deze voorzorgsmaatregel genomen omdat een lijst met 539 klantnamen met adres, woonplaats, telefoonnummer, gebruikersnamen en wachtwoorden is gepubliceerd op het internet. Wij kunnen niet uitsluiten dat de gegevens van nog meer klanten in handen van derden zijn gevallen. Omdat wij het zekere voor het onzekere wilden nemen, hebben wij de emaildienst van onze klanten tijdelijk uit de lucht genomen.Op dit moment hebben wij alle e-mailaccounts geactiveerd voor uitgaande mail vanaf de thuiscomputer. Dit betekent dat klanten wel mail kunnen verzenden, maar nog niet kunnen ontvangen. Wij verwachten dat de volledige functionaliteit van de e-maildiensten spoedig is hersteld. Om alle risico op misbruik te vermijden, raden wij klanten aan om hun huidige password niet meer te gebruiken – dus ook niet voor andere internetdiensten zoals bijv. Facebook, Marktplaats en internetbankieren.Wij zijn ons bewust van de overlast die dit voor onze klanten met zich meebrengt – en betreuren dit zeer.Email KPN uit voorzorg uitgeschakeld Update vrijdag 10 februari 19:00 uurDe email van KPN is uit voorzorg uit de lucht gehaald om reden dat vermoedelijk klantgegevens online zijn gezet. Dat betekent dat uw mailaccount tijdelijk niet bereikbaar is. Zodra wij meer informatie hebben vindt u die op deze pagina. Onze excuses voor dit ongemak.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vind dat beide punten die ik hierboven optiep, aandacht verdienen om herhaling te voorkomen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Cybercrime..het lijkt er sterk op dat de ceatieve geesten sneller handelen dan de profs mogelijk omdat zij creatiever zijn en mogelijk omdat er een raakvlak is met de groep avonturiers/ontdekkingsreizigers/kruisvaarders enzovoort maar nu draaf ik misschien ietsje door.
In ieder geval ben ik van mening dat een klant die een dienst/ p[roduct afneemt van KPN redelijkerwijs kan- en mag uitgaan van zekerheden die inherent zijn aan de risico''s.
Zappa
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben dus een van de "slachtoffers".
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar moesten ze gewoon een straf van 50 jaar op zetten in een isoleercel en dat wereldwijd invoeren eens kijken hoeveel van die eikels het nog langer durfen te doen.
Het is gewoon heel vervelend dat een miljoenen bedrijf deze garantie en veiligheid niet kan waarborgen, daar keldert mooi je marktwaarde van naar beneden wat uit kan draaien op bankroet, staan er weer duizende mensen op straat en dat vanwege een eikel die hacken leuk vindt!
Kan hier zo kwaad om worden met dit soort situatie's en het ergste is je kan er zelf niets aan doen, overigens zit ik niet bij KPN maar wel een dochter onderneming.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Natuurlijk moet een bedrijf zijn data goed afschermen en dat had waarschijnlijk beter gekund, maar aangezien anonymous ook de fbi al had gehackt, vraag ik me af of je je uberhaupt wel kan beschermen tegen zoiets..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een "echt" serieus bedrijf neemt zelf hackers in dienst om de tent dicht te timmeren.Dat men kon hacken kwam omdat KPN de software niet had ge-update is echt een gotspe.M.i. wordt er over het algemeen veel te licht mee omgesprongen, en worden de risico's c.q. belangen schromelijk onderschat waarvan acte.Misschien dat de hackersgroep Anonymous (want die waren het weer) dat aan de kaak wilde stellen.Nadat KPN beweerde dat er echt niets aan de hand was en de hackers uit hun nek l*lden hebben ze besloten om een paar honderd gekaapte gegevens op pastebin te posten als bewijs. Tja... wat moet je daar nu van vinden, ik ben er nog niet uit...mark stalman schreef : Toevallig vandaag nog ingezet op de crisis telefoonlijn van kpn. Mensen reageren erg begripvol is mijn ervaring. Natuurlijk moet een bedrijf zijn data goed afschermen en dat had waarschijnlijk beter gekund, maar aangezien anonymous ook de fbi al had gehackt, vraag ik me af of je je uberhaupt wel kan beschermen tegen zoiets..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als zo'n bedrijf nalatig blijkt te zijn geweest = dat "sorry"
Banken die "lek"bleken te zijn, hebben het verlies gewoon over de bestaande klanten verdeeld.
Grof
Hackers kunnen dit soort gedrag van grote jongens aan de velen kleine mannen (volk) laten zien. Wat zij kunnen, kunnen de profs al tijden, moet je denken.
Bedrijven die werken met grote (persoonlijke) bestanden hebben hun verantwoording te nemen. Jij MOET immers je gegevens"vrijwillig"geven.
Hackers die werken voor hun eigen broekzak zijn misdadigers, vind ik. Hackers die iets aan de samenleving laten zien, leveren journalestiek werk. (maar ik ben geen rechter..)
Wie doet het anders ?
Aldus mijn mening, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helemaal eens met je Rolf, de hacker die jat voor eigen gewin en misbruik maakt van data an derden, opsporen en veroordelen. De hackers die functioneren als hoeders van universeel-geachte normen en waarden ( zie de data die voortvloeiden uit het optreden van the US-Army en op www. geplaatst werden, de gevolgen ervan..) regimes aan de kaak stellen, bedrijfs-babbels en leugens open en bloot weergeven, hulde wat mij betreft.
Indiener van het geraaskal zou eens kunnen overwegen nóg een interne bedijfscursus in z'n hersenpan te laten proppen..ook een vorm van hacken...zelf-hack min of meer...indoctrinatie met een sausje die verwordt tot auto-suggstie ..die de abslute waarheid wordt en zo een dogma.
Zappa