Een Volvo erbij, een 740 diesel of een gas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2012 16:03 #1091339 door V700 register
Een Volvo erbij, een 740 diesel of een gas is gemaakt door V700 register
<html />Goedemiddag allemaal,

Wij hebben op dit moment rijden een 940 Estate, uit 1998 en een 144 uit 1968.

Nu willen we er nog een oldtimer bij kopen. Dat zou er dan uiteindelijk 1 uit de 700 serie moeten worden. Maar, wat is wijsheid?

We hebben de volgende opties/problemen:

Op gas zijn ze moeilijk te vinden of ze hebben hele hoge kilometerstanden....

Op gas zou het een station moeten zijn, met een sedan ben je al een redelijke hoeveelheid ruimte kwijt aan de tank....

1tje kopen op benzine met weinig kilometers en dan gas inlaten bouwen, dan is ie eigenlijk weer duur.....maar het verdient zichzelf weer terug....

een diesel is zuiniger...je staat minder aan de pomp t.o.v. gas....

een station op diesel is erg moeilijk te vinden.....

gas is goedkoper.... wel meer onderhoud

goede diesels zijn moeilijk te vinden ( denk ik)....

Op dit moment zit ik dus te denken aan een diesel in een sedanvorm, maar ik vind eigenlijk de station mooier.....dus als ik goed blijf zoeken zou ik dan misschien wel een diesel tegen kunnen komen in een estate uitvoering, maar, hoe goed zijn de diesels....?

Wie kan mij helpen met tips.... waar moet ik dan met een diesel op letten, moet ik wel een diesel kopen en kan ik beter op gas rijden...

Ik kom er dus niet helemaal uit.... dus schiet maar....

Jasper....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-02-2012 16:05 #1347612 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Diesel Estare
Diesels in Estate vorm zijn heel zeldzaam.
<a href="/node/42807">HIER </a>is kortgeleden nog gesproken over een BL-vrije '85er 760 Diesel.
Daar staat heel veel in over de dingen waar je op moet letten en rekening mee moet houden.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2012 19:19 #1347641 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vaak tanken

Jasperheisterkamp schreef : een diesel is zuiniger...je staat minder aan de pomp t.o.v. gas....

Vaak (moeten) tanken is niet leuk, maar qua kmprijs voor alleen de brandstof liggen diesel en LPG behoorlijk dicht bij elkaar denk ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2012 19:19 #1347642 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk dat alles valt of
Ik denk dat alles valt of staat met het budget en hoe je de wagen in wilt gaan zetten.
Is het alleen voor een zondagritje en clubevents dan zou ik gewoon een mooie benzine zoeken. Wil je er daadwerkelijk dagelijks in rijden zou ik op zoek gaan naar een technisch goede en carrosserie gave bak op benzine. zelf lpg in (laten) bouwen.Voor een lpg installatie ben je tussen de 1000 en 1500 euro kwijt.interieurdelen zijn (voor een prikkie) te verkrijgen.
Ik durf te beweren dat onderhoud voor een benzine (lpg) misschien nog wel goedkoper is dan voor een diesel uit die jaren.Het red-block is zeer betrouwbaar dus daar hoeft het niet aan te liggen.
Als je dan wel de motor neemt zonder turbo gaat het op lpg helemaal goed.

Succes ermee!

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2012 22:42 #1347667 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic omdat
ik minder dan 5000 km pj rijdt en een red-block net zo of nog betrouwbaarder is dan de diesel en geen gedoe heeft heeft met LPG-kwalen (bij k-jet welke ik heb) heb ik gekozen voor benzine. Ook al is het verbruik best stevig, overigens 95 RON is OK, maar onderhoud des te minder.

Moderators: Jerry Stam