Even voorstellen 940LPT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2012 03:56 #1091247
door V700 register
Even voorstellen 940LPT is gemaakt door V700 register
Hallo, ik lees al een tijdje mee op dit forum maar had me nog niet voorgesteld. Ik was op dit forum terecht gekomen toen ik aan het zoeken was hoe ik mijn volvo wat kon kietelen.
Wel ik ben Gregory en afkomstig uit west-vlaanderen, België
Ik had dringend een grote auto nodig en zo kwam ik bij deze 940 uit. Ik wist dat er nieuwe ophangingsrubbers van de stabilisators op moeten. Auto is altijd op tijd onderhouden geweest bij een volvo dealer. Voor die prijs kon ik hem niet laten staan dus betaald en naar huis gereden. De auto rijd geweldig op een klein rammeltje na. Aan 120 km/h is het hoorbaar en het komt precies vanuit het dashboard of aan de ruitenwissers. De motor heeft 400700km gelopen en draait als een klokje. Veilig thuisgekomen vlug eens in de papieren gekeken en bleek dus 99kW te hebben en onder de motorkap zat een kleine turbo. De auto is van september 1996 en heb geen idee welke uitvoering het is. Opties zijn lederen bekleding en verwarmd vooraan. achteraan enkel leder geintegreerd kinderzitje autmatische werkende airco cruise control dubbele vialle lpg tank in de reservewielbak elektrische spiegels en verwarmd airbag bestuurder + sips 16 inch lichtmetaal 4x + thuiskomertje regelbare dashboardverlichting interieurverlichting met vertraging nokia carkit met apparte hoorn centrale vergrendeling met relais 99 binnenkort regelbare interval voor de ruitenwissers koplampsproeiers maar die ontbreken rondom elektrische ramen als je de achterbank neerlegt schuiven de hoofdsteunen automatisch in buitentemperatuurmeter waarvan de inkt uitgelopen is abs en nog wat dingen Misschien nog wat dingen dat ik niet weet. Verder een zeer plezierige auto met een hoog comfort gehalte. In vergelijking met mijn mk2 jetta waarvan het schroefset helemaal op het laagste staat.
Ik zoek ook nog een mbc om mee te starten.
Wel ik ben Gregory en afkomstig uit west-vlaanderen, België
Ik had dringend een grote auto nodig en zo kwam ik bij deze 940 uit. Ik wist dat er nieuwe ophangingsrubbers van de stabilisators op moeten. Auto is altijd op tijd onderhouden geweest bij een volvo dealer. Voor die prijs kon ik hem niet laten staan dus betaald en naar huis gereden. De auto rijd geweldig op een klein rammeltje na. Aan 120 km/h is het hoorbaar en het komt precies vanuit het dashboard of aan de ruitenwissers. De motor heeft 400700km gelopen en draait als een klokje. Veilig thuisgekomen vlug eens in de papieren gekeken en bleek dus 99kW te hebben en onder de motorkap zat een kleine turbo. De auto is van september 1996 en heb geen idee welke uitvoering het is. Opties zijn lederen bekleding en verwarmd vooraan. achteraan enkel leder geintegreerd kinderzitje autmatische werkende airco cruise control dubbele vialle lpg tank in de reservewielbak elektrische spiegels en verwarmd airbag bestuurder + sips 16 inch lichtmetaal 4x + thuiskomertje regelbare dashboardverlichting interieurverlichting met vertraging nokia carkit met apparte hoorn centrale vergrendeling met relais 99 binnenkort regelbare interval voor de ruitenwissers koplampsproeiers maar die ontbreken rondom elektrische ramen als je de achterbank neerlegt schuiven de hoofdsteunen automatisch in buitentemperatuurmeter waarvan de inkt uitgelopen is abs en nog wat dingen Misschien nog wat dingen dat ik niet weet. Verder een zeer plezierige auto met een hoog comfort gehalte. In vergelijking met mijn mk2 jetta waarvan het schroefset helemaal op het laagste staat.
Ik zoek ook nog een mbc om mee te starten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2012 07:22 #1346801
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Mooi
Klinkt als een goed uitgeruste 940 lpt
Een fijne auto!
Overigens past relais 99 niet 1-op-1, alleen in een 960
Een fijne auto!
Overigens past relais 99 niet 1-op-1, alleen in een 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2012 07:23 #1346802
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2,3 LPT
Hallo Gregory!
Welkom! Je auto lijkt erg op de uitvoering die ik heb: electrische ramen achter en leren bekleding, en ECC. De mijne is een zogenaamde MALMŐ uitvoering, net als de jouwe met een B230FK blok, ook wel 2,3 LPT (Low Pressure Turbo) genoemd.
Het is even de vraag of je een modeljaar 1996 of 1997 hebt. Vanaf augustus/september 1996 is het een MY1997.
De "uitgelopen" inkt is LCD rot. Niets aan te doen, helaas. Je kunt proberen een goed displaytje te krijgen, maar ze worden schaars.
Mooie kleur heb je, veel plezier gewenst, mijn 940 heeft nu 440.000 km gelopen en gaat nog steeds geweldig met een MBC erop!
Welkom! Je auto lijkt erg op de uitvoering die ik heb: electrische ramen achter en leren bekleding, en ECC. De mijne is een zogenaamde MALMŐ uitvoering, net als de jouwe met een B230FK blok, ook wel 2,3 LPT (Low Pressure Turbo) genoemd.
Het is even de vraag of je een modeljaar 1996 of 1997 hebt. Vanaf augustus/september 1996 is het een MY1997.
De "uitgelopen" inkt is LCD rot. Niets aan te doen, helaas. Je kunt proberen een goed displaytje te krijgen, maar ze worden schaars.
Mooie kleur heb je, veel plezier gewenst, mijn 940 heeft nu 440.000 km gelopen en gaat nog steeds geweldig met een MBC erop!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2012 13:48 #1346850
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Regent Red Pearl
Kijk aan, weer een Regent Red Pearl erbij! (wat niets met de uitvoering te maken heeft, maar met de kleur van de lak). Mooie auto!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2012 14:38 #1346856
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als ik me niet vergis is hij
Als ik me niet vergis is hij van april 1996. Ik had ook al gelezen van die Malmo uitvoering en daar lijkt het wel op.
Gisteren ook ferme sneeuwpret gehad. Het viel me op dat hij goed en makkelijk controleerbaar blijft, enkel wat zwaar sturen maar volgende week komen er nieuwe bandjes op vooraan en word hij uitgelijd. Zal ook weer wat schelen.
Enkel hij is traag maar dat zal wel aan mij liggen. Ik kom van een jdm integra en een ukdm impreza. Beiden 200pk+ dus dat scheelt ook wel wat.
Gisteren ook ferme sneeuwpret gehad. Het viel me op dat hij goed en makkelijk controleerbaar blijft, enkel wat zwaar sturen maar volgende week komen er nieuwe bandjes op vooraan en word hij uitgelijd. Zal ook weer wat schelen.
Enkel hij is traag maar dat zal wel aan mij liggen. Ik kom van een jdm integra en een ukdm impreza. Beiden 200pk+ dus dat scheelt ook wel wat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2012 21:23 #1346930
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 200pk
200 pk + zijn ook haalbaar met je 230FK, alleen moet je hem dan chippen (hier op het forum te verkrijgen) en dan de turbodruk opschroeven naar 1 Bar of hoger.
Ik rijdt rond met 0,6 Bar en dat scheelt al een slok op een borrel! Je kunt bij normale omstandigheden tot 0,8 Bar gaan zonder verdere aanpassingen en dan heb je al een beest hoor! Maar eerst eens checken of de turbo geen verbrande wastegate heeft! (Of dat het stangetje van de actuator vastzit)
Ik rijdt rond met 0,6 Bar en dat scheelt al een slok op een borrel! Je kunt bij normale omstandigheden tot 0,8 Bar gaan zonder verdere aanpassingen en dan heb je al een beest hoor! Maar eerst eens checken of de turbo geen verbrande wastegate heeft! (Of dat het stangetje van de actuator vastzit)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2012 11:11 #1346969
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gisteren bij Apec Belgium
Gisteren bij Apec Belgium geweest met het sneeuwmonster
Ik heb vorig jaar in september een skoda yeti gekocht. Velen zeggen 'tis maar skoda' Ahja ondertussen liggen alle opties aan die je maar kan bedenken en was oem al goed uitgerust met bi-xenon sportzetel grote navi,...
Motorisch is het een 2.0tdi 110pk. Nu ben ik daar al met een paar auto's geweest en kreeg ik gisteren dus mijn nieuwjaar. 1ste testbankrun 126,7pk en 269Nm. 2de run na het chippen 199pk en 373Nm. Dan een sport inlegfilter laten plaatsen en bij de 3de run was de chipper content. 210,1pk en 390Nm. Dan gepraat van de volvo en eerst zei hij dat die te oud was maar toen ik zei dat bsr het wel doet wil hij het doen met hun chips en eventueel nog aanpassen waar nodig. Ik weet enkel niet of ik dat wel wil. Gistern dan ook nog een vdo turbodruk metertje geplaats en draait netjes 0,35bar Er zitten wel wat hogere pieken in.
Gisteravond toch maar terug gebeld en als ik kijk voor een mbc zorgt hij voor de rest.
Dus nog steeds een MBC gezocht :d
Ik heb vorig jaar in september een skoda yeti gekocht. Velen zeggen 'tis maar skoda' Ahja ondertussen liggen alle opties aan die je maar kan bedenken en was oem al goed uitgerust met bi-xenon sportzetel grote navi,...Motorisch is het een 2.0tdi 110pk. Nu ben ik daar al met een paar auto's geweest en kreeg ik gisteren dus mijn nieuwjaar. 1ste testbankrun 126,7pk en 269Nm. 2de run na het chippen 199pk en 373Nm. Dan een sport inlegfilter laten plaatsen en bij de 3de run was de chipper content. 210,1pk en 390Nm. Dan gepraat van de volvo en eerst zei hij dat die te oud was maar toen ik zei dat bsr het wel doet wil hij het doen met hun chips en eventueel nog aanpassen waar nodig. Ik weet enkel niet of ik dat wel wil. Gistern dan ook nog een vdo turbodruk metertje geplaats en draait netjes 0,35bar Er zitten wel wat hogere pieken in.
Gisteravond toch maar terug gebeld en als ik kijk voor een mbc zorgt hij voor de rest.
Dus nog steeds een MBC gezocht :d
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2012 15:27 #1346995
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MBC
Welkom hier
.
Ik heb even je fotootjes gerepareerd. Helaas kan onze site niet met imagetags overweg.
Ik heb even je fotootjes gerepareerd. Helaas kan onze site niet met imagetags overweg.
Er is net een groupbuy geweest (hier) waar er misschien eentje van over is, je zou even contact op kunnen nemen met Baseman, die e.e.a. georganiseerd heeft.FGizmoS schreef : Ik zoek ook nog een mbc om mee te starten.
Moderators: Jerry Stam