Zweeds bed

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 19:22 #1346908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen 508d
Heren, inderdaad, daar was ik ook lid bij www.dubbellucht.nl
Maar de bus achter mijn toenmalige micra is geen 508.
Dat is een oud ME bus waar de benzine motor (orgineel 409 Benzine ) uitgehaald is en vervangen is door een niet standaard diesel.
Als jullie het heeeeeel graag willen weten kan ik de eigenaar wel bellen of mailen.

Ik had een 406D met een om314, dus een 408 eigenlijk waarbij de laatste 2 letters voor het vermogen staan en de eerste letter voor het totaal gewicht.
Was wel klein rijbewijs, maar 1 keer gewogen en zat op 4200 kilo.
Op kenteken, 2740 :) Was waarschijnlijk voor de ombouw in 1969.
Echter wel zonder max gewicht op kenteken, en dan schijnt het in een rechtzaak weer makkelijker te zijn om van je geen c rijbewijs boete af te komen.
Om het nog ingewikkelder te maken, mijn 406 (4 ton en 60 pk) had een 80 pk motor met een 6 Tons onderstel. Zeer zwaar veren pakket :) een bladveer pakket kon ik net aan tillen. Dus wel geschikt tot 6 Ton
Erg leuk als je de veer rubbers moet vervangen.
Maar goed, zo dus :)

Owja, verbruik van die van mij 1 op 10 diesel. Wel met 160 liter tank. Max snelheid op gps 83 km/h. Vrachtwagens zijn niet blij met je.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 20:21 #1346920 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic dubbellucht
Ook mijn MB L 319 D was dubbel lucht. En die zat zelfs onder de 3,5 tons grens. Het "tussen schot" eruit gezaagd en tot camper omgebouwd. Stuurversnelling, altijd in zijn 2 weg rijden. Ging je in zijn 1 weg, dan stond ie al weer stil voordat je hem in z`n 2 had  . Nog lang op zoek geweest naar een "O". (Omnibus, met die mooie oranje kleurige panorama ruitjes) Nooit eentje naar mijn zin kunnen aanschaffen. Zoek (kijken, niet kopen...) er nog altijd naar. (wat konden ze roesten....  )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 20:29 #1346921 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blits
haha, goede spot Jeroen. Blits ding. Op dit moment zou ik er wel een standkachel bij willen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2012 20:49 #1346923 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In de Micra had ipv een
In de Micra had ipv een kachel een elektrische deken :-)

Moderators: Jerry Stam