Hulp met uit- en inpersen bussen

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2012 11:18 #1091013 door Chris Boessenkool
Hulp met uit- en inpersen bussen is gemaakt door Chris Boessenkool
Hoi,
Is er in Noord-Nederland iemand mij kan (en wil) helpen met het inpersen van een aantal nieuwe bussen in de draagarmen en reactiestangen van de voorwielophanging?
Ik heb namelijk deze set gekocht en wil die graag monteren: <a href=" www.europeantuningshop.nl/index.php?rout...amp;product_id=15130 "> www.europeantuningshop.nl/index.php?rout...amp;product_id=15130 Tegelijk heb ik een setje van deze besteld: www.europeantuningshop.nl/index.php?rout...&product_id=5359 "> www.europeantuningshop.nl/index.php?rout...&product_id=5359  De draagarmen heb ik meebesteld omdat de kommen waar de paddestoelrubbers in vallen niet al te best zijn. (Heb die dingen 2 jaar geleden vervangen en toen zag het er al niet best uit).
Het stond al lang op mijn verlanglijstje en nu ik ook te weten ben gekomen dat dit ook een oorzaak kan zijn bij trillend remmen (zie <a href="/node/42474"> www.volvo700vereniging.nl/node/42474 ) wil ik het dan meteen maar goed aanpakken en alle mogelijke oorzaken "elimineren". Naast natuurlijk het feit dat het een stuk strakker op de weg zal liggen.
Gr. Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2012 11:45 #1344647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic garage
Chris ik zou even naar een lokale garage gaan die een pers heeft, vaak zijn ze bereid om voor een paar centen alles er op/in te persen wat jij wil, tenminste dit is mijn ervaring.

Tom.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2012 20:27 #1344705 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Bankschroef
Dat lukt ook wel in de bankschroef

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2012 21:10 #1344716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou...

struis schreef : Dat lukt ook wel in de bankschroef

Daar moet je wel mee uitkijken! Van te voren de bussen goed invetten. Dacht ik.. De gedachte was goed maar ik heb een flinke zware bankschroef toch stuk gedraaid hiermee... De druk die je moet uitoefenen is soms echt gigantisch, wel 10 ton. Dat kan met een zware bankschroef en een flink lange pijp er op maar je draait je bankschroef aan gort.
Robert

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2012 21:58 #1344738 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Onthand
Denk dat ik maar ga voor de suggestie van Tom, alhoewel een medelid veruit de voorkeur heeft.
Op dit moment ben ik namelijk een beetje onthand omdat mijn huis in Lelystad te koop staat en ik daar alles al verkoopklaar gemaakt heb. Dus schuur opgeruimd, leeggemaakt etc.
En in Heerenveen zit ik op een bovenwoning met alleen een een ieniemini fietsenhokje waar net twee fietsen inpassen met (al) mijn gereedschap strak opgestapeld tegen de muur.
Erg onhandig dus met de hobby, geen werkbank, geen bankschroef, geen ruimte en alleen een winderige parkeerplaats.  Hopelijk verkoopt mijn huis snel en kan ik een huis met ruime garage terug kopen. Er staan zat leuke woningen te koop in Heerenveen die in aanmerking komen.
groeten, Chris

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2012 23:49 #1344755 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Onbegrijpelijk
Ik heb nog nooit een bankschroef kapot gedraaid..........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2012 00:01 #1344758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2
Ik al wel 2 stuks in 1 week en dat waren geen kleine jongens, maar als je een pers tot je beschikking hebt gaat het 10X makkelijker en sneller en je word er niet moe van.

Tom.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2012 00:05 #1344760 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Snap ik
Maar een "merk" bankschroef (Heuer, Hemklem enz.) kan je echt aan gaan hangen, als je er een stuk pijp op zet gaat de schuif-stok krom..........
Maar kapot door klem-kracht?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2012 00:16 #1344763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic yup
En wat ik mij voor de geest kan halen was het een heuer, je kon alleen nog maar klemmen als het breder was dan 170mm, draad was was gewoon kapot gedraait d.m.v een grote pijp op die schuif-stok, was ook met een lager er in persen sinds dien werken ze daar ook met een pers.

Ik denk gewoon dat ze te oud zijn geweest en te veel voor hun kiezen hebben gehad, alleen ik had de pech van 2 stuks in 1 week.
Tom.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2012 00:30 #1344765 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Klem
Deze bankschroef had dan ook wel wat meegemaakt vantevoren.......
De enige keer dat ik gezien heb dat een bankschroef kapot ging, was toen ik gevraagd werd; Kan je goed lassen, heb je diploma's?
Tuurlijk zij ik.
Oké, las dit maar eens aan elkaar.
Vastgelast, de man zet het werkstuk in de bankschroef.
Pakt een voorhamer van 12 Kilo, geeft 3 klappen, bankschroef bek half afgebroken, werkstuk nog heel...............

Moderators: Jerry Stam