Volvo 164 E
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2012 22:46 #1091011
door V700 register
Volvo 164 E is gemaakt door V700 register
Na mijn zoektocht naar een 245 of 740 station is het een 164E geworden. Vandaag opgehaald maar had onderweg een probleem met de automatische bak. Hij wou niet in z'n achteruit, dus in de R-stand en gas geven wilde de auto niet van zijn plaats. Ook had ik het gevoel dat de auto in de D-stand moeilijk op gang kwam. Degene van wie ik hem had gekocht had er geen last van gehad zo vertelde hij mij. Maar had er de laatste tijd ook weinig mee gereden. Wie van de automaat rijders kan mij iets vertellen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Op een gegeven moment wilde de 164 wel achteruit maar dit ging wel moeizaam. Ik heb de olie gepeild , met draaiende motor en het viel me op dat er nauwelijks olie aan de peilstok zat.
Is dat de oorzaak of heb ik de pech dat de versnellingsbak defect/versleten is, dat kan ik me haast niet voorstellen want hij heeft ca. 200.000 km gelopen. Wie kan mij vertellen hoie ik de olie moet bijvullen en kan het kwaad als ik met een te laag oliepeil doorrijd. Kan het zijn dat ik op een of andere manier olie verlies uit de bak? Ook andere tips zijn van ervaringsdeskundigen zijn van harte welkom.
Is dat de oorzaak of heb ik de pech dat de versnellingsbak defect/versleten is, dat kan ik me haast niet voorstellen want hij heeft ca. 200.000 km gelopen. Wie kan mij vertellen hoie ik de olie moet bijvullen en kan het kwaad als ik met een te laag oliepeil doorrijd. Kan het zijn dat ik op een of andere manier olie verlies uit de bak? Ook andere tips zijn van ervaringsdeskundigen zijn van harte welkom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-01-2012 22:53 #1344613
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja
Ja, door te weinig olie in de bak zal de bak slecht functioneren en zal BV de R niet werken.
Het is ZEER schadelijk om zo te rijden en stilstaand gas te geven!
Als er in de R (of D) niks gebeurd Absoluut GEEN gas bijgeven! dan heb je kans dat je de frictieplaat (of platen) wegbrand! en dan is het tijd voor een bak-revisie!
Olie bijvullen gewoon via de peilstok buis.
Controleer op lekkages aan de onderkant van de wagen en bij de koelradiator.
Groeten,Gerben
(PS>Dit is het eigenlijk wel het verkeerde forum!..dit is een forum voor 700's en 900's..niet voor 164'en, mogelijk dat er straks een reactie of ingrijp komt van een moderator)
Het is ZEER schadelijk om zo te rijden en stilstaand gas te geven!
Als er in de R (of D) niks gebeurd Absoluut GEEN gas bijgeven! dan heb je kans dat je de frictieplaat (of platen) wegbrand! en dan is het tijd voor een bak-revisie!
Olie bijvullen gewoon via de peilstok buis.
Controleer op lekkages aan de onderkant van de wagen en bij de koelradiator.
Groeten,Gerben
(PS>Dit is het eigenlijk wel het verkeerde forum!..dit is een forum voor 700's en 900's..niet voor 164'en, mogelijk dat er straks een reactie of ingrijp komt van een moderator)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-01-2012 22:55 #1344614
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BW35
Je hebt een BW35 automaat, hier moet ATF F (Ford specificatie) in en GEEN Dextron.
Als de wagen recht staat moet je het oliepeil met stationair draaiende motor aflezen.
ls de olie niet meer mooi rood is, maar zwart of donker en stinkt, moet deze gewisseld worden.
Als je de olieplug eruit haalt en de olie opvangt kijk of er metaal vijlsel in zit, dit wijst op
eenversleten bak. 200K is veel voor een BW35, ze zijn niet zo sterk als de gewone 400
versnellingsbak.
Waar woon je, ik heb een hal in Arnhem en doe veel 164's.
Kijk maar eens op <a href=" www.sbkarnhem.nl "> www.sbkarnhem.nl
Momenteel een B30E aan het opbouwen na lekke koppakking en oliekoeler.
Indien nodig, ik heb nog een goede BW35 van een 164 staan.
Donderdag en zaterdag ben ik er altijd.
Als de wagen recht staat moet je het oliepeil met stationair draaiende motor aflezen.
ls de olie niet meer mooi rood is, maar zwart of donker en stinkt, moet deze gewisseld worden.
Als je de olieplug eruit haalt en de olie opvangt kijk of er metaal vijlsel in zit, dit wijst op
eenversleten bak. 200K is veel voor een BW35, ze zijn niet zo sterk als de gewone 400
versnellingsbak.
Waar woon je, ik heb een hal in Arnhem en doe veel 164's.
Kijk maar eens op <a href=" www.sbkarnhem.nl "> www.sbkarnhem.nl
Momenteel een B30E aan het opbouwen na lekke koppakking en oliekoeler.
Indien nodig, ik heb nog een goede BW35 van een 164 staan.
Donderdag en zaterdag ben ik er altijd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2012 07:26 #1344632
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooie auto
Mooie auto, zal wel een andere bak in moeten.
Zal het bij koude motor iets beter achteruit rijden.
komt meestal ook niet meer goed met nieuwe olie.
Zal het bij koude motor iets beter achteruit rijden.
komt meestal ook niet meer goed met nieuwe olie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2012 08:30 #1344635
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan
zou ik er maar héél gauw olie in gooien!!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2012 09:17 #1344639
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie bak
Mooie bak. Ik vind het front van die 164's altijd prachtig.
En daar 'ie dan, de aangekondigde moderator reactie :
Dit is eigenlijk niet het juiste forum voor jouw auto (daarom verplaatst naar de kletshoek). Op <a href=" www.volvolvo.nl ">volvolvo.nl is meer kennis van dit type.
Als dat voornamelijk stadsritjes geweest zijn heeft de bak meer te verduren gehad dan bij 400.000 km voornamelijk snelweg. Maar ik zou inderdaad maar eens beginnen met de olie op peil te brengen.gerard van Hal schreef : heb ik de pech dat de versnellingsbak defect/versleten is, dat kan ik me haast niet voorstellen want hij heeft ca. 200.000 km gelopen.
En daar 'ie dan, de aangekondigde moderator reactie :
Dit is eigenlijk niet het juiste forum voor jouw auto (daarom verplaatst naar de kletshoek). Op <a href=" www.volvolvo.nl ">volvolvo.nl is meer kennis van dit type.
Moderators: Jerry Stam