Zeeeer bijzonder!
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Krijg ik zojuist een Engels SMSje van ene "Daniel Walk".
Dat ze tegenwoordig zelfs al naar je mobiel toe SMSen !SMSje van Daniel Walk 20:12 op 5-1-12 schreef : I'm Interested in buying your Car on autoscout24.nl, Please email me directly on herrybant10@gmail.com if it is still available, Thanks.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Altijd weer spannend om te merken dat anderen iets van je willen. Fake, nep of onzin?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Harnt schreef : Heb je je Volvo op autoscout staan dan???? Ik zie em niet.
Linkje:
www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=mardoafw2zvn
Inderdaad ja, dat ze nu al het lef hebben om je gewoon te smsen.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eén zoekopdracht op herrybant10 levert twee Marktplaatsadvertenties op (geen idee waarom), de link naar het Mitsubishiforum waar Martijn ook naar verwijst, en twee links naar Polen inderdaad.
Zullen wel €4000,- bieden, vragen of je de papieren en sleutels vast opstuurt (maar wel je adres nodig hebben) en hem dan komen 'halen'. Niets discriminerends bedoeld richting Polen overigens!
Lekker laten gaan dus...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Meestal is het plan van deze lui om de auto via een tussenpersoon te laten verschepen. Ondertussen wordt het geld via een bank overgeschreven naar je rekening. Even later is het geld er weer af... Al veel over geschreven, berichten negeren.
Groet,
Sobat
Volvo V90
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zodra het op jouw bankrekening staat, kan niemand, ook de bank niet, zonder jouw toestemming dat geld weer terugboeken. Indien het om geld gaat wat jou niet rechtmatig toekomt, zul je het uiteindelijk, maar altijd na schriftelijk overleg, terug moeten betalen en ben je zelfs strafbaar als je het op maakt, indien aannemelijk zou zijn geweest, dat het niet voor jou als rekeninghouder bestemd is.
Paypal is een veilige manier van betalen en betaald worden. Dat kan tegenwoordig zelfs zonder creditcard. Je bankrekening wordt gecontroleerd, en deze kan op bananenrepublieken na, niet meer zonder vaste woon of verblijfplaats bestaan, dus ook niet van de andere partij.
Er zijn verschillende trucs maar die zijn bijna allemaal gebaseerd op emailverkeer. Een email van Paypal waar op staat welk bedrag op je rekening is gestort bestaat niet!! Een email dat er geld op je rekening is gestort is in sommige gevallen wél mogelijk (zo ook bij je eigen bank) maar gaat altijd over spoedoverboekingen waar meestal een bedrag voor betaald moet worden. In deze mails staat dat je op de NORMALE manier toegang tot je rekening nodig hebt om de transactie te bekijken. BIJNA altijd met het advies om dit in een nieuw browservenster te doen dus NOOIT via een link in de mail.
Banken maken vrijwel nooit schrijffouten, ze sturen je nooit een rekeningoverzicht per email, en al zeker nooit, zonder dat de rekeninghouder er specifiek om heeft gevraagd, en in de meeste gevallen moet je er een paar euro voor betalen.
Dus:
is wat mij betreft een Hoax. Ook de eerder in dit topic genoemde linkjes zijn aannames en vooronderstellingen. Ik heb ook in Polen, Indonesie, Californie en Nederland rekeningnummers en wel van ABN AMRO, Triodosbank en ING. En binnenkort ook nog 1tje in Senegal. En je zult waarschijnlijk een paar duizend hits tegenkomen als je mijn naam googled en daar zitten vast ook nog een paar ontevreden mensen tussen. Dat maakt van mij nog steeds geen malafide handelaar.Absoluut niet op ingaan.
Meestal is het plan van deze lui om de auto via een tussenpersoon te laten verschepen. Ondertussen wordt het geld via een bank overgeschreven naar je rekening. Even later is het geld er weer af... Al veel over geschreven, berichten negeren.
Veilig handelen heb je altijd zelf in de hand en als je dan perse wilt waarschuwen, doe dat dan gericht, uit eigen ervaring of met enig ander bewijs. Ik heb al 6x een auto of motorfiets uit het buitenland laten overkomen, 4x een auto aan een buitenlander verkocht waarvan 2x zonder de persoon in levende lijve gezien te hebben. Ik woon vlak bij de veemarkt in Utrecht, kom een keer op dinsdag kijken en laat je verbazen. Ik heb de twijfelachtige eer, 1600 buitenlandse betalingen op mijn naam te hebben. Het is nog NOOIT fout gegaan!
Dit is trouwens de tekst van het mitsubischiforum, kan iemand mij vertellen wat nou het vuile trukje is?
Ik stuur overigens heel vaak een sms naar een (ver)koper, omdat dat sneller werkt dan email en al helemaal via forums.Kwam ik uit op twee poolse forums.Heb hun teksten een beetje vertaald en kwam dr op neer dat dit vuile trukjes zijn om geld te verdienen.betreft zijn antwoord.:Hi mate, I have looked at it a few times now, and after looking around, i'm satisfied with the great condition but what's your actual price for it. I love a bargain, so i would like to get it as soon as i can. I would be able to make payment through paypal, i find it the easiest way to use my credit card safely and is a safe and reliable method of payment... Let me know your price for it . I hope to hear from you soon, and i will make all transportation preparations for the it to be transported to my home in London,UK. If possible can you send me some recent picture or video of the item ? -Cheers-Is dit betrouwbaar ?gr,jeff
Een veilige handel in 2012 toegewenst.
- V700 register
- Nieuw lid
-