Twee leuke motoren....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2011 13:11 #1090699
door V700 register
Twee leuke motoren.... is gemaakt door V700 register
Twee leuke motoren, vooral die "russian rotary vane" motor:
En deze, iets gecompliceerdere Duitse Hüttlin kogelmotor. (denk minder succesvol).
Groeten,
Robert
En deze, iets gecompliceerdere Duitse Hüttlin kogelmotor. (denk minder succesvol).
Groeten,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2011 16:12 #1342159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hüttlin
Nou, inderdaad! En die Hüttlin motor is een verbrandingsmotor en een electormotor in een! Zo te zien wekt hij ook electricitieit op als hij draait als verbrandingsmotor..KLIK
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-12-2011 18:20 #1342190
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Leuk
Ziet er leuk uit!
Maar die kugel motor, het is en blijft een "reciporating" engine, de zuigers gaan constant op en neer, zoals de standaard motor, het enige verschil is de manier waarop de op en neer gaande beweging word omgezet in een rondraaiende beweging, die is anders dan een 'krukas' op een standaard motor.
De uitvinder heeft dus gewoon een ander soort 'krukas' bedacht....
Hij is niet te vergelijken met een wankel, wat echt een "rotary" motor is.
Ik denk ook niet dat ie veel effecienter zal zijn dan de standaard motor....om over slijtage maar helemaal niet te spreken...Success? nee, denk het niet.
Maar het is en blijft wel een erg leuk idee! (maar denk niet dat we het gauw aan zullen treffen in een wagen o.i.d)
Die Russische vane motor...Nee, hetzelfde principe, het zijn 4 zuigers die elkaar een klap verkopen en als ik de simulatie zie..denk ik meteen..al Nee...slechte effecientie, de zuiger word nergens door tegen gehouden? bij de ontbranding in de simulatie blijft de ene zuiger stilstaan? ik denk eerder dat ie weer naar achteren toe schiet, "elke reactie heeft een even zo grote tegenreactie", beide zuigers, zullen met dezelfde snelheid, van elkaar af bewegen...
Denk niet dat het ooit wat word, als het wat word, slechte effecientie, veel brandstof verbruik en hoge slijtage.
Is wel een leuk idee..maar...nee.
Heb liever een Wankel of een "opposed piston" Diesel, dus 4 cilinders, 8 zuigers en 2 krukkassen... geweldige compressie! (dan nog een twin turbo erop!) in 2 TAKT!
(of een 6 cilinder opposed piston 12 zuigers..<a href="">KLIK..in 2 takt!...wat loopt ie mooi..en wat een geluid!)
Groeten,Gerben
Maar die kugel motor, het is en blijft een "reciporating" engine, de zuigers gaan constant op en neer, zoals de standaard motor, het enige verschil is de manier waarop de op en neer gaande beweging word omgezet in een rondraaiende beweging, die is anders dan een 'krukas' op een standaard motor.
De uitvinder heeft dus gewoon een ander soort 'krukas' bedacht....
Hij is niet te vergelijken met een wankel, wat echt een "rotary" motor is.
Ik denk ook niet dat ie veel effecienter zal zijn dan de standaard motor....om over slijtage maar helemaal niet te spreken...Success? nee, denk het niet.
Maar het is en blijft wel een erg leuk idee! (maar denk niet dat we het gauw aan zullen treffen in een wagen o.i.d)
Die Russische vane motor...Nee, hetzelfde principe, het zijn 4 zuigers die elkaar een klap verkopen en als ik de simulatie zie..denk ik meteen..al Nee...slechte effecientie, de zuiger word nergens door tegen gehouden? bij de ontbranding in de simulatie blijft de ene zuiger stilstaan? ik denk eerder dat ie weer naar achteren toe schiet, "elke reactie heeft een even zo grote tegenreactie", beide zuigers, zullen met dezelfde snelheid, van elkaar af bewegen...
Denk niet dat het ooit wat word, als het wat word, slechte effecientie, veel brandstof verbruik en hoge slijtage.
Is wel een leuk idee..maar...nee.
Heb liever een Wankel of een "opposed piston" Diesel, dus 4 cilinders, 8 zuigers en 2 krukkassen... geweldige compressie! (dan nog een twin turbo erop!) in 2 TAKT!
(of een 6 cilinder opposed piston 12 zuigers..<a href="">KLIK..in 2 takt!...wat loopt ie mooi..en wat een geluid!)
Groeten,Gerben
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-12-2011 18:28 #1342193
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Leuk
Of een 6-takt ook leuk! <a href="
en.wikipedia.org/wiki/Six-stroke_engine
">KLIK
Of een <a href="">Napier Deltic!
Groeten,Gerben
Of een <a href="">Napier Deltic!
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam