Over leven, overleven en medeleven

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2011 17:44 #1090599 door V700 register
Over leven, overleven en medeleven is gemaakt door V700 register
 <p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;">Beste mensen, Vrienden <p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px;">  <p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;">Voor het eerst sinds jaren heb ik mijn contributie op tijd betaald! Niet vanwege onwil of slechte administratie, nee, gewoon omdat de boodschappenkar bij de Aldi belangrijker was.<p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;">Het afgelopen jaar begon beroerd, de stilte die je krijgt als je een 945 zonder accu probeert te start. Om het feest compleet te maken (achteraf zijn we daar heel blij om!) gaf de huisbaas ons te kennen dat hij andere plannen met zijn huis had en wij dus, zoals afgesproken, moesten verkassen. <p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px;">Vanaf dat moment kwam alles in een stroomversnelling. Terwijl we min of meer radeloos op zoek gingen naar een huis én inkomen vielen beiden ons letterlijk in de mailbox. We konden nu tenminste een pot verf halen. Ook niet misselijk: onze dochters hadden, met ooms en tantes, opa en oma, een leuk bedrag ingezameld als geschenk voor onze nieuwe stek als voor de 50. verjaardag van mijn lief, hun moeder dus. Wat was dat een geweldige verrassing!<p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px;">En nu, een paar maanden later gaat het nog steeds fijn. Ik heb dit jaar weer iets meer inkomen dan het negatieve inkomen van voorgaande jaren, het project loopt door en ook de investeringen die we gedaan hebben in een brandstof uit restafval project lijken kansrijker dan ooit. <p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;">(In alle eerlijkheid: het is de eigenwijsheid van Wiebe waardoor we zijn doorgegaan. Eind vorig jaar was mijn kaarsje bijna uitgegaan, en duurde alles zo lang dat ik nergens meer heil in zag, dus ook niet in dat plan. Samen ben je sterk en kom je een stuk verder!)<p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;">In zo'n periode van zwarte gaten is het fijn dat er in je nabijheid mensen zijn waarbij je een hart onder de riem krijgt, iemand je een mazzeltje gunt of je soms gewoon wat geld leent en soms geeft. Maar ook ondersteuning van mensen zoals jij, die door opbeurende woorden anderen steun hebt gegeven.<p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;">Daarvoor wilde ik jou, en de anderen die het aangaat, enorm bedanken. <p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;">Ik weet niet of ik naar Houten ga, Bruin heeft nog niet zo veel vet op de botten, maar als ik het kan combineren zal ik het niet laten! <p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;">De mensen die nu zo ongeveer onder de bodem van de schatkist zitten, of ontdekken dat hun gezondheid anders geworden is dan ze hoopten kan ik alleen maar zeggen: LAAT DE MOED NIET VAREN! Want soms komt er iets uit een onverwachte hoek, gebeurt er iets wat op een wondertje lijkt of ontmoet je iemand die niets van je wil maar je alleen wil helpen. <p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;">Ik heb me voorgenomen om die iemand te zijn, meer dan in het verleden!<p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;">Als je hulp nodig hebt PM me. Geld wordt moeilijk maar wellicht is er iets anders wat je nog wel verder helpt. <p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px;">Hen die het goed gaat: GENIET van hetgeen je hebt en waar je van houdt, leef met PASSIE en DEEL met passie.<p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;">Vanuit Oost Groningen de beste wensen voor de hopelijk lange en bijzonder mooie tijd die voor je ligt!<p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;"> <p style="margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica;">JohnPeter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2011 18:04 #1341311 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Lekker bezig JP
Je bent lekker bezig JP!!! Ik begrijp precies waar je mee bezig bent en ik ben er van overtuigd dat je de boel weer aardig op de rit hebt! Veel plezier met de zaken waarmee je mee bezig bent want dat is het leukste wat er is. Ik waardeer altijd je eerlijkheid en openheid.
Fijne dagen en veel voorspoed gewenst!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2011 18:06 #1341312 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
JohnPeter,
Wat een mooi intens verhaal.
Hoop van harte dat je ook tzt weer wat meer vlees op de botten krijgt.
Fijn Kerstfeest en een gezond 2012

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2011 20:00 #1341336 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed goan
JP,
Prachtig verhaal, kan er van leren.
Alle geluk voor jou en je familie gewenst voor 2012.
Goed goan,
erik

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2011 21:39 #1341354 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Respect!
Hey J.P.,
Wederom sta ik verbaast van je openheid en de eerlijke, oprechte gedachte(n) die je zo w.w. op papier durft te zetten. Ikzelf zou het, denk ik, in zo`n situatie niet kunnen (of willen?) openbaren. Vandaar toch even een blijk van enorm respect hiervoor!
Veel succes, en.., ook heel erg belangrijker, een goede gezondheid houden in de toekomst! 

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2011 22:16 #1341357 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic hulde
aan JohnPeter voor zijn openheid en aan ons allen, omdat dit forum een medium is waar wij ons veilig voelen.
Aan allen wens ik gezondheid en voorspoed, altijd en niet omdat het Zonnewende is.
Leef naar het wijze woord van de Dalai Lama:
You want to be happy? Be happy!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2011 22:38 #1341358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Erg
mooi en knap JP.
Met diep respect wens ik jou en je familie fijne dagen toe !

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2011 01:22 #1341373 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Als
alleenverdiener met een gezin van 5, hang ik regelmatig met m'n nagels aan de afgrond.
Jou verhaal is voor mij een steun in de rug.
Mazzel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2011 08:36 #1341386 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi geschreven
Gelukkig heb ik nooit deze situatie gehad zoals jij het heb beschreven
Natuurlijk heeft iedereen wel een moment in zijn leven dat je denkt hoe komt het!
Wel hadden 2 jaar geleden te maken met een faillisement (bedrijf waar mijn vrouw werkte) en ik had mijn bedrijf net verkocht en dat allemaal in de zelfde week
Dan denk je wel doe je het wel goed, had ik niet door moeten gaan met mijn bedrijf.
Gelukkig heeft mijn vrouw met 2 oude collega's een doorstart mogen maken en heeft nu een vof.
Ze heeft het nog nooit zo druk gehad met het werk (soms niet leuk meer voor het gezin) maar ook nog nooit zoveel geld vediend.
Ik werk al jaren parttime om ook voor de kinderen te kunnen zorgen en hebben dus ook geen buitenschoolse opvang.
Ik wens jullie allemaal een gezond (is belangrijker dan veel geld) toe in 2012

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2011 14:04 #1341419 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fijn
Fijn dat het de goede kant op gaat. Klinkt goed. 't Is voor mij ook even doorbijten deze maanden. 't Is welliswaar m'n eigen plan geweest, maar dat maakt 't niet minder ingewikkeld. En ach, je wordt creatief, en goede vrienden kunnen je ook door een lastige tijd heen slepen. Hou 'm recht JP!

Moderators: Jerry Stam