Ledenadministratie voor kruis vereniging
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2011 14:14 #1090321
door V700 register
Ledenadministratie voor kruis vereniging is gemaakt door V700 register
Beste mensen, SORRY! Als eerste dit heeft NIETS met Volvo te maken, SORRY maar desalniettemin zijn er misschien mensen die ons zouden kunnen helpen. KRUISVERENIGING: Sinds enige tijd zet mijn vrouw zich mateloos in voor de kruisvereniging van ons dorp, wat doet de kruisvereniging?.De Kruisvereniging Leende, met ongeveer 500 leden, leent gratis hulpmiddelen, zoals rolstoelen, krukken, rollators etc, uit aan zijn leden. Daarnaast steunt de Kruisvereniging met financiele bijdragen, projecten die voor de samenleving bedoeld zijn, en met gezondheid te maken hebben. Voorbeelden zijn; jeugd-EHBO voor groep 8, installeren/onderhoud van AED's in de gemeente, alarmeringsproject voor ouderen enz enz.WAT WILLEN WIJ?: Waar we tegenaan lopen is dat de (leden)administratie (erg) achterloopt en arbeids intensief is, de vereniging mist daardoor de broodnodige inkomsten. graag zouden we een programma willen hebben (of tegen een kleine vergoeding) wat gebruikers vriendelijker is, wat proactiver werkt, b.v. iemand leent iets en brengt het niet terug, het systeem moet daar dan melding van geven ipv dat we alles steeds na moeten lopen, contributie wel/niet betaald etc etc. het huidige bestand zit in excel en access, er zitten verder geen functie's aan gekoppeld het is gewoon een tabel met de gegevens. helaas zijn wij beiden niet capabel genoeg om b.v een access data base op te zetten/programmeren. invoeren en bijhouden is uiteraard geen probleem. MODERATORS:mochten onze moderators van mening zijn dat het onderwerp niet gepast is op dit forum dan gaarne verwijderen AUB. voor diegene die zich storen aan deze topic SORRY maar het is voor een GOED DOEL. Alvast bedankt!. JosZ.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2011 15:30 #1339546
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit
Zit het in Access (rood/paars icoon) of Excel (de groene E) ? Of beide ?? Als het in Access zit, zou je met een paar eenvoudige rapportages waarschijnlijk al wat handige overzichten kunnen maken die je veel werk besparen. Als het nog niet in Access zit, zou je (of iemand anders) na moeten denken over de relationele opbouw van de database, die moeten opzetten en eigenlijk voor de nette invoer nog wat invoerschermen moeten maken. Jullie zitten in regio Noord-Brabant/Limburg, hulp van iemand uit die omgeving is het makkelijkste denk ik ? Die persoon zou bij jullie langs kunnen om eea door te spreken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2011 16:18 #1339550
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Workflow
Het ligt er maar aan wat de kruis vereniging (of was het kruisvereniging
) wil.
Ik kan je wel helpen met het kijken naar die processen, rapportages, informatiebehoefte en wat er verder nodig is. Voorraadbeheer, ledenadmin, afgifte ontvangst, incasso.
Zoals het nu er uit ziet lijkt het er op dat de gegevens er wel zijn, maar dat "men" niet weet hoe de juiste gegevens er uit gehaald moeten worden.
Zoals gezegd dat kan met Access cq. Excel tamelijk eenvoudig.
Maar nogmaals, als er nog meer zaken verborgen liggen in dit vraagverzoek dat moet je die ook aanpakken. suboptimalisatie gebeurt al vaak genoeg.
IT alleen is niet de oplossing, Het is slechts een stuk gereedschap, zoals de timmerman zijn hamer nodig heeft.
op;lossingen zijn er genoeg en ik kan nog wel 100 vragen verzinnen, maar laat maar horen als je interesse hebt. Ik woon in Oss en werk in Eindhoven en er bestaat zoiets als mail dus afstand mag nooit het probleem zijn.
Ik kan je wel helpen met het kijken naar die processen, rapportages, informatiebehoefte en wat er verder nodig is. Voorraadbeheer, ledenadmin, afgifte ontvangst, incasso.
Zoals het nu er uit ziet lijkt het er op dat de gegevens er wel zijn, maar dat "men" niet weet hoe de juiste gegevens er uit gehaald moeten worden.
Zoals gezegd dat kan met Access cq. Excel tamelijk eenvoudig.
Maar nogmaals, als er nog meer zaken verborgen liggen in dit vraagverzoek dat moet je die ook aanpakken. suboptimalisatie gebeurt al vaak genoeg.
IT alleen is niet de oplossing, Het is slechts een stuk gereedschap, zoals de timmerman zijn hamer nodig heeft.
op;lossingen zijn er genoeg en ik kan nog wel 100 vragen verzinnen, maar laat maar horen als je interesse hebt. Ik woon in Oss en werk in Eindhoven en er bestaat zoiets als mail dus afstand mag nooit het probleem zijn.
07-12-2011 18:26 #1339569
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic davilex
mijn vader heeft diverse ledensystemen opgezet.
waaronder die van deze club, dmv Exel/Access
nu heeft hij ook een paar jaar de leden administratie van de club van onze andere hobby.
daar heeft hij het <a href=" www.davilex.nl/Home/Verenigingen.aspx ">Davilex club systeem gebruikt.
daar is hij zeer over te spreken en qua gebruikt toch erg vriendelijk.
tevens zijn er diverse uitdraai mogelijkheden voor verlies / winst rekeningen, ledenlijsten, contributie.
bekijk ook even de <a href=" www.davilex.nl/Portals/0/Online%20demo/P...AD.swf?scale=noscale ">DEMO
waaronder die van deze club, dmv Exel/Access
nu heeft hij ook een paar jaar de leden administratie van de club van onze andere hobby.
daar heeft hij het <a href=" www.davilex.nl/Home/Verenigingen.aspx ">Davilex club systeem gebruikt.
daar is hij zeer over te spreken en qua gebruikt toch erg vriendelijk.
tevens zijn er diverse uitdraai mogelijkheden voor verlies / winst rekeningen, ledenlijsten, contributie.
bekijk ook even de <a href=" www.davilex.nl/Portals/0/Online%20demo/P...AD.swf?scale=noscale ">DEMO
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2011 13:12 #1339666
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Davilex
Ik gebruik voor diverse verenigingen ook Davilex Business Software (het oude Club) met grote tevredenheid. De mogelijkheden zijn talloos en groeiend maar er zit een aankoop prijskaartje van bijna €100,- aan. En als je updates en een goede service wilt ontvangen dan kost het jaarlijks ook nog eens rond de € 110,- .
Voordeel van dit systeem is dat je het, indien nodig, kunt intergreren met andere Business software van Davilex. Ik noem, Facturen (kan in beperkte(re) mate ook in Club) Voorraad, Relatie en nog veel meer maar daarvoor moet je maar even op de site kijken. En nee, ik heb niets te maken met Davilex maar ben slechts een enthousiaste en lange gebruiker van hun software en heb vroeger behoorlijke dalen en de laatste jaren gelukkig alleen maar pieken meegemaakt.
Groetjes Willem
Voordeel van dit systeem is dat je het, indien nodig, kunt intergreren met andere Business software van Davilex. Ik noem, Facturen (kan in beperkte(re) mate ook in Club) Voorraad, Relatie en nog veel meer maar daarvoor moet je maar even op de site kijken. En nee, ik heb niets te maken met Davilex maar ben slechts een enthousiaste en lange gebruiker van hun software en heb vroeger behoorlijke dalen en de laatste jaren gelukkig alleen maar pieken meegemaakt.
Groetjes Willem
Moderators: Jerry Stam