Voorstellen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2011 10:26 #1090240 door V700 register
Voorstellen is gemaakt door V700 register
Adieu Saab,
graag zou ik van de gelegenheid gebruik willen maken mij hier voor te stellen: Pieter, alias bunny76 en uit de omgeving van Nijmegen. Sinds 2 weken de apetrotse eigenaar van een hele speciale 940GL Estate van 1991. Na ruim 20 jaar Saab gereden te hebben, nu toch eindelijk aan de Volvo, na enkele uitstapjes naar het merk Lancia (Thema 6V automaat/schakel, Thema 16V VIS, Thema 8.32 met Ferrarimotor en in het begin een Beta Trevi). De reden voor de aanschaf van de Volvo is toch wel de andere stoelen (niet betere dan in Saab) nm. de verstelbaarheid van de stoel, waardoor ik door mijn lengte gewoon beter zit in de 940. Zijdelingse steun is wat minder, enfin we hoeven met een 940 geen snelle bochten meer te nemen. Tijdens de zoektocht door handelaar Nederland, menig exemplaar bekeken, maar vooral geroken: veel vorige eigenaars hebben ooit honden in de estates gehad, waardoor vaak een geur als in een hondenkennnel. Na een ritje Brabant gedaan te hebben, een ritje Oost-Nederland geplanned, en daar in het pittoreske Rijssen stond zij. Van buiten enkele "gebruikssporen", goed lopende motor en alles qua electronica werkend. Schuif-kanteldak in orde etc. Mooie BBS velgen (smaken verschillen hierover). Echter zoals zo vaak bij de bekende handelaren, geen boekjes etc. Gokje toch maar genomen, de algehele indruk was redelijk goed. Daarna bekeken andere exemplaren waren allemaal minder. Instructieboekje afgelopen week gekocht en mij inmiddels helemaal ingelezen in de 940 materie. Enige onpraktische en gewenning vereisende, zijn de richtingaanwijzers, die te ver naar achteren zitten. Rijgedrag van 940 en Saab 900 niet met elkaar te vergelijken, daar het 2 totaal verschillende auto's zijn. Het schakelen gaat wat makkelijker, behalve het inschakelen van de 1e versnelling. Waarschijnlijk binnen afzienbare tijd het thermostaatje na laten kijken c.q. vervangen i.v.m. niet helemaal lekker heet/warm worden binnenin. Dit pobleem al eerder gehad met Saab 9000 modellen. Daar partner beschikt over een gekietelde 9000CSE 2.3 FPT, en ik daar nog af en toe in mag rijden, zal het Saabvirus niet zo snel verdwijnen. Ben nu bezig iets van de historie en vorige (schijnbaar ben ik de 2e eigenaar) berijder te achterhalen. Beurtje geplanned voor maart 2012, wanneer tevens de APK verstrijkt. Auto blijkt geserviced te zijn bij fa. Winkelhorst in ht Oosten van het land, echter deze Volvogarage schijnt een tijdje geleden het loodje gelegd te hebben. Indien iemand nog tips heeft? Ik houd mij voor elke informatie betreffende mijn auto aanbevolen! Enige verbeterpuntje waar ik nog wat aandacht aan wil besteden is de claxon. Weet iemand of het mogelijk is een claxon van een Saab 9000 of BMW in de 940 in te bouwen? Het claxongeluid is een beetje beschamend. Verder loopt de nieuwe 940 als een zonnetje, mooi motorgeluid ook. Hoop nog jaren van deze schoonheid te kunnen genieten. Ik zal proberen nog wat foto's te uploaden. Bij voorbaat dank voor de tips,
Gr.
Pieter 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2011 10:37 #1338928 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
Pieter. Als ik het zo lees ben je nog lang niet van je Saabgedachte af hahaha.
Claxon kan je gewoon overzetten!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2011 10:42 #1338931 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee, zeker niet, ben
Nee, zeker niet, ben tegenover een Saabgarage geboren, dus Saab-DNA zal er altijd in blijven zitten. We wachten af hoe de Volvo zich zal  gaan bewijzen.
Bedankt voor de tip!
Pieter

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2011 11:05 #1338933 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Claxons
Die claxons wisselen is makkelijk. Enige lastige is dat de bouten vaak echt wegroesten. Ze zitten overigens onder het spatbord aan de bestuurderszijde voor. Inderdaad die verroeste ronden klompjes zijn je claxons.

Welkom overigens!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2011 11:50 #1338937 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fok..
mooi man!

bunny76 schreef : ....Thema 8.32 met Ferrarimotor en in het begin een Beta Trevi...   

lees dan ook maar eens hier:
we houden van vierkant
www.volvo700vereniging.nl/node/24063?page=4
En die 940 daar willen natuurlijk plaatjes van!

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
01-12-2011 15:20 #1338950 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic lokale volvo dealer
over het algemeen kunnen dealers (indien bereid) wel (een gedeelte van) de history vinden in volvo databank.
en anders vragen bij volvo nederlan in beest of er een history bekend is.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2011 10:54 #1339039 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Adieu Saab
Bedankt voor alle reacties! Werk aan de winkel dus. Ik zag dat mijn Fiat 130 Coupe ook als een blokkendoos wordt beschouwd in een ander topic? Vind haar toch wel redelijk rond, behalve de voorkant dan.....
Wat betreft de foto's, krijg dit niet helemaal voor elkaar...iemand tips?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2011 11:30 #1339040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Site hulp
Kijk even bij de Site hulp, helemaal rechtsboven. Daar staan hulponderwerpen, onder andere <a href="/node/36572" target="_blank">dit</a> onderwerp over foto's op de site plaatsen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2011 11:49 #1339041 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom Pieter, ben ook kort
Welkom Pieter, ben ook kort aan de 940 en het bevalt uitstekend tot nu toe.
Grappig over de richtingaanwijzers, dat is idd een ergonomisch apart geval! Veel plezier met je tank!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2011 11:50 #1339042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thuis

bunny76 schreef : Bedankt voor alle reacties! Werk aan de winkel dus. Ik zag dat mijn Fiat 130 Coupe ook als een blokkendoos wordt beschouwd in een ander topic? Vind haar toch wel redelijk rond, behalve de voorkant dan.....
Wat betreft de foto's, krijg dit niet helemaal voor elkaar...iemand tips?

Als je een 130 Coupe al rond vindt dan zit je hier goed!
<a href="
">

Moderators: Jerry Stam