Mijn nieuwe Saab 9-3, een rij-impressie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2011 12:24 #1090188
door V700 register
Mijn nieuwe Saab 9-3, een rij-impressie is gemaakt door V700 register
Ongeveer 400 kilometer en twee dagen geleden heb ik mijn Volvo 940 aan de kant gezet (snif...) en ben in een Saab 9-3 TiD 2.2 gaan rondtuffen. Eentje vol leer en knopjes. Een fijne en soepele Isuzu -diesel, maar heel anders dan een benzinemotor en ook nog eens ongeveer 50 pk minder.
Maar rijden, het zitten, de stoelen, de wegligging, sturen, snelle bochten, lange hobbels (met in de Volvo nog een onderbuikzweefmoment) en een wasbord; de Saab is daarin beduidend comfortabeler en strakker dan de Volvo 940. De diesel is veel rustiger en stiller en lange afstanden op de snelweg zijn nog relaxter dan in de 940, ook omdat de cruise control veel directer werkt.
Ook veel overeenkomsten, zoals de natuurlijke plaatsing van knoppen en de no-nonsense bediening. Afgelopen week hebben we met twee man tien minuten lang de cruisecontrol-knopjes en andere flauwe knopjes van een Citroen C Cruiser (4x4) moeten bestuderen voordat we het begrepen. Bij Saab en Volvo is dat niet nodig. Het werkt intuïtief en duidelijk en de ligging van de knopjes laat ook niets te raden over.
Je zult me niet horen zeggen dat het een beter of slechter is dan het ander. Gevoelsmatig vertrouw ik een Volvo meer en heb ook meer vertrouwen in de duurzaamheid, maar het rijden in de Saab is daadwerkelijk een feest. De Saab 9-3 is nauwelijks jonger dan mijn Volvo 940, maar aan heel veel aspecten merk je dat de Saab een generatie jonger is dan de 940.<div>Kortom: tevreden met de nieuwe en hoekloze baksteen.</div>
Maar rijden, het zitten, de stoelen, de wegligging, sturen, snelle bochten, lange hobbels (met in de Volvo nog een onderbuikzweefmoment) en een wasbord; de Saab is daarin beduidend comfortabeler en strakker dan de Volvo 940. De diesel is veel rustiger en stiller en lange afstanden op de snelweg zijn nog relaxter dan in de 940, ook omdat de cruise control veel directer werkt.
Ook veel overeenkomsten, zoals de natuurlijke plaatsing van knoppen en de no-nonsense bediening. Afgelopen week hebben we met twee man tien minuten lang de cruisecontrol-knopjes en andere flauwe knopjes van een Citroen C Cruiser (4x4) moeten bestuderen voordat we het begrepen. Bij Saab en Volvo is dat niet nodig. Het werkt intuïtief en duidelijk en de ligging van de knopjes laat ook niets te raden over.
Je zult me niet horen zeggen dat het een beter of slechter is dan het ander. Gevoelsmatig vertrouw ik een Volvo meer en heb ook meer vertrouwen in de duurzaamheid, maar het rijden in de Saab is daadwerkelijk een feest. De Saab 9-3 is nauwelijks jonger dan mijn Volvo 940, maar aan heel veel aspecten merk je dat de Saab een generatie jonger is dan de 940.<div>Kortom: tevreden met de nieuwe en hoekloze baksteen.</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2011 12:33 #1338627
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motor
Is dat niet dezelfde motor als er in oa een opel vectra zit? In ieder geval mooi dat je tevreden bent had een lease vectra met dezelfde motor reed ongeveer 1 op 15.
mvg
Marcel
mvg
Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2011 12:38 #1338630
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe is
Hoe is de vergelijking met een 850 eigenlijk (natuurlijk lastig te geven als je daar weinig/niet in gereden hebt). Qua generaties moet dat dichter bij de 9-3 liggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2011 12:40 #1338631
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 850
Ligt inderdaad dichter bij een 850, maar de Saab is wel strakker aan het stuur en minder zwevend op de lange bulten die we hier langs de dijk hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2011 13:13 #1338633
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas geen Isuzumotor maar
Helaas geen Isuzumotor maar een echte Opel 2.2.
Bij motormanagementlampjes die branden meestal EGR klep stuk. Collega heeft zo'n auto gehad en wij hebben er heel wat avondjes aan lopen sleutelen.
Veel plezier ermee!
Groet Paul
Bij motormanagementlampjes die branden meestal EGR klep stuk. Collega heeft zo'n auto gehad en wij hebben er heel wat avondjes aan lopen sleutelen.
Veel plezier ermee!
Groet Paul
Moderators: Jerry Stam