ZONDE!!! 760 uitgebrand...

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
22-11-2011 19:29 #1337949 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
eeuwig balen,
ik heb zijn Siriusvelgjes nog overgenomen...

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 19:38 #1337950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Zo op de foto's ziet het er inderdaad erg zuur uit!
Lijkt dat het een mooie auto moet zijn geweest!

henk 940LPT schreef : De 2.3 met 135 pk kan ook een LPT zijn, dus wel met turbo maar met lagere turbodruk (0.35 bar) dan de "echte" turbo's (0.65 bar, 165pk).Moest inderdaad aan dezelfde auto denken als Jeroen, en had ook even gezocht maar niet gevonden. Geen LPG toch ?

Even afwijkend, maar kun je een lpt voorzien van een grotere turbo zodat je toch op de 165PK uitkomt? Of gaat dit niet op?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 19:42 #1337951 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op
Als je de zoekfunctie gebruikt zou je wel meer informatie moeten kunnen vinden, deze vraag wordt vaker gesteld. Wil je een nieuwe discussie starten voor je vraag, als je geen bruikbare informatie kunt vinden ? Dan blijft deze discussie on-topic.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-11-2011 20:37 #1337965 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hihi
Chassisnummer is nog wel geld waard... Andere casco kopen, mooi maken, en OMKATTEN DUS! Boel is nog niet verloren Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 20:57 #1337973 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gerben, ga jij je mond is
Gerben, ga jij je mond is wassen ;)

Wat betreft massa loshalen, er bestaan ook killswitches, zijn zelfs verplicht voor racen/ driften.
In het NL Drift Series regelement moet je er zelfs 2 hebben, 1 aan de buitenkant van het voertuig.

Is het zo dat er al iets vlam gevat heeft gaat zo'n schakelaar je niet redden.
In principe is het natuurlijk al zo dat als alles op de juiste manier afgezekerd is, Je zekering kapot gaat bij een kortsluiting.

Gelukkig mankeert Gareth niks en dat is het belangrijkst.
Hoe of wat is bijzaak.
Wel weet ik dat gareth geen stuiver bespaard heeft op de auto.
Kan ik niet van iedereen hier op de vereniging/ forum zeggen, zolang er mensen zijn die gebruikte remblokken/ fuseekogels/ stuurkogels monteert, de wielen niet goed vast zet en ga zo maar verder...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 21:03 #1337976 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rook

Jelmar86 schreef : Is het zo dat er al iets vlam gevat heeft gaat zo'n schakelaar je niet redden. .

Zodra je rook ziet of ruikt (maar de boel nog geen vlam heeft gevat), telt volgens mij elke seconde. In mijn geval zou het teveel tijd kosten om alles uit mn kofferbak te halen, mn gereedschapssetje uit het vak rechts te halen, het open te maken, de juiste sleutel te zoeken etc etc. De E-fan van de latere modellen met airco schijnt ietwat berucht te zijn, niet helemaal robuust gezekerd en vrijwel direct op de accu aangesloten.Killswitch kan natuurlijk ook, en is wellicht beter.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 23:27 #1338000 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Te laat
Hallo Henk, Volvisti
Als je al rook ziet of ruikt in het interieur, heb je aan zo'n knop ook niks meer.  Bij een raceauto is dat wat anders, omdat daar vaak minder spul in zit (dat kan branden).  Maar bij een gewone personenauto ben je dan al te laat.  Ook omdat je na "zien of ruiken" nog de kap moet ontgrendelen, uit de auto moet, naar de voorkant van de auto moet rennen en dan de kap open maken.  Wat, als de zaak al brand, levensgevaarlijk kan zijn.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 23:47 #1338003 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -

v0lv0freak schreef : Dan is het een LPT, want het is zeker weten een turbo. Zie hier ook een mogelijke oorzaak:<a href="/node/40612"> www.volvo700vereniging.nl/node/40612

Daarnaast gaan we nu van kortsluiting uit.. Maar heeft iemand bovenstaande link gelezen?? Als de olie retourleiding los raakt staat die lekker olie te spugen op de uitlaat / turbo. olie + warme uitlaat = VUUR. Ik ken iemand die dit zelf heeft mee gemaakt, zag rook achter de auto.. gestopt, kap open en steekvlam! Wonderbaarlijk genoeg heeft hij het met zijn mond kunnen uitblazen!! Ongelofelijk, maar waar! Ben benieuwd of hij zich zelf nog meldt hier, denk het wel. Hij was redelijk actief op het forum.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2011 00:06 #1338005 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat een heissa. was de radio
wat een heissa.
was de radio goed aangesloten???
wat ik wil zeggen iedereen gist maar wat en roept iets!
maar de jongen is zijn auto kwijt, en dat is erg.
persoonlijk vond ik het inc met de bruine kleur en velgen een plaatje van een auto.
wil hierbij concluderen dat veel topics een leven gaan leiden wat nergens meer over gaat.
net als mijn abn bij voorbeeld...
zonde van zo,n volvo

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2011 00:36 #1338010 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Oorzaak
Wat de oorzaak ook mag zijn.
Ik wens de eigenaar veel sterkte. Het is wel erg sneu wanneer je zo´n fijne auto kwijt raakt.

Moderators: Jerry Stam