Operatie remslang

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2011 17:53 #1090054 door Chris Boessenkool
Operatie remslang is gemaakt door Chris Boessenkool
Kennen jullie vast wel, dat er dagen zijn dat het op de een of andere wijze niet wil...
Omdat ik al een tijdje zit te tobben met de remmerij had ik me bedacht dat ik de remslangen maar eens ging vervangen. Dat had ik nog niet gedaan en omdat ze toch al wat droogtescheurtjes hadden leek het me geen overbodige luxe. Meteen maar goed aanpakken en een setje van Goodridge besteld.
Afgelopen week ook een Eezybleed gekocht, stond al lang op het verlanglijstje en via MP een goede tweedehandse garagekrik voor €20,- Heb voor dat geld nu een Rodac krik, mijn Praxis krik is onlangs overleden na 15 jaar trouwe dienst. Daarmee dacht ik er helemaal klaar voor te zijn en vandaag met goede moed begonnen, auto op de krik (fijn zo'n goede krik), bandje eraf, stokje op rempedaal en wil mijn remleidingsleutel pakken...
Niet dus, remleidingsleutel foetsie. Heb er eentje, maatje 11, maar ja, mijn gereedschap zwerft nu rond tussen twee huizen, aargh. Nou ja, dan maar eens kijken met een gewone ringsleutel of dat wil. Helaas, het blijkt muurvast te zitten! Waarna mijn oog valt op de bekabeling van de ABS/Km sensor richting differentieel, blijkt het splitpenntje van de handrem die kabel gespietst te hebben! Hoe dat nu weer kan... Kabel weer losgemaakt, goed gelegd en ervoor gezord dat het niet nog een keer kan gebeuren, hopen dat het niets stuk gemaakt heeft.
Heb dus de boel maar weer ingepakt, niet leuk! Daarna nog even de nippels goed in de kruipolie gezet, zal ongetwijfeld helpen. Uit troost meteen maar een setje remleidingsleutels gekocht. Zie onderstaande link:
toolsnmore.webadres.nu/customers/toolsnm...engroot/40001SAE.jpg
Voor €25,- ligt het setje op de deurmat, leek mij geen slechte deal. Wellicht nog een leuke tip voor anderen.
Dit weekend wordt m dus niet meer, dan maar eerst een weekje werken en kijken of ik het in het volgende weekend gedaan krijg. Dat is al een druk weekend en hopelijk blijft het nog een beetje aangenaam buiten, dat is deze tijd van het jaar ook maar afwachten.
Voor de rest wil ik iedereen nog ff een fijne zondag wensen! Ben benieuwd naar de verhalen van de sleuteldag vandaag, daar zullen jullie vast een stuk productiever geweest zijn!
grtz Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2011 09:57 #1337554 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Inch maten
Op het plaatje staan de Inch maten.........
Beste ervaringen met Stahlwille en Gedore open ring sleutels.
Bij voorkeur met 6-kant ring ipv 12-kant.
Die goedkope sleutels buigen open.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2011 11:34 #1337565 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Hahahaha
Wat een grap, dankjewel Andre. Heb ik flink zitten slapen!
Zal morgen meteen even bellen. Wat stom zeg... Had ik al iets gezegd over dat het niet wilde op die dag?
groeten, Chris

Moderators: Jerry Stam