Geen krimp!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kar geleend, Toffe Sam ervoor, en gaan!!
Heeft werkelijk geen krimp gegeven!!
330.000 km. op de teller, en als of er geen kar achter hing!!
Peugeot, ik heb er 6 op de zaak, zijn altijd kapot, of onderweg om kapot te gaan!!
Mag niet generaliseren, maar ik stop toch met franse auto's. Altijd wat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Stond iets te vaak stil onderweg.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Wellicht de uitzondering die de regel bevestigt. Overigens doet mijn Cééndje het ook al bijna 2,5 jaar perfect. Natuurlijk onderhuids Japanse techniek, maar toch. Ook nu weer een perfecte Fransoos die bescheiden en zonder morren zijn dagelijkse taak vervult. Van mij geen kwaad woord over Citroën. Sterker nog, ik heb Volvo's gehad die zich qua betrouwbaarheid helemaal konden meten met de vermeende Franse kwaliteit en betrouwbaarheid. Gelukkig maakt liefde blind maar ook onze bakstenen ( en zeker de 960's) hebben nog weleens wat kosten buiten het normale onderhoud. Maar daarvoor krijg je dan wel een tijdloze prachtige rijmachine terug.
Maar in mijn ogen zijn er geen slechte auto's meer. Wel bestuurders die ze aftrappen. Met alle gevolgen van dien. De pechstatistieken van de V70 van 2000-2008 liegen er ook niet om.
En uiteindelijk is het met alle spullen die je gebruikt zo dat je er ook een beetje geluk mee moet hebben. Overal zit weleens een maandagmorgen product tussen. Van de Rover 820e die ik het jaar na de BX heb gereden droom ik nog weleens als ik zwaar getafeld heb. Terwijl mijn buurman met een identieke Rover 4 ton zonder grote problemen heeft gereden .
Groeten, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Prima herinneringen aan. Vooral die laatste zat (en lag) ook zo lekker; echte fauteuils voorin en een fantastische achterbank, in prachtig grijs velours.
Helaas echter zeer slechte ervaringen met de Peugeotdealerorganisatie in het midden van het land. Ik hoor het ze nog zeggen, toen ik bij 75.000 en de 90.000 kilometer beurt opdracht gaf om de distributieriem te vervangen: "Nee hoor meneer, de distributieriem hoeft echt pas bij 120.000 km. vervangen te worden". Onze 605 was 8 jaar en had net 92.000 km. gelopen toen de riem brak. Kolerelijers!
Zo af en toe kijk ik nog wel eens op een of andere website in de hoop er 1tje met weinig kilometers en in topstaat te vinden.
Volgens mij zijn ze inmiddels allemaal richting donker Afrika of het Midden Oosten verhandeld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo heb ik in mijn 960 al alle mechaniek vervangen van voor tot achter, dus motor tot en met achterbrug, met uitzondering van de automatische transmissie... En al twee maal(!!) een dynamo (gloednieuw!). Ach... als alles werkt rijdt het fantastisch maar "ze zijn wel gevoelig" is *mijn* ervaring. Misschien ben ik een uitzondering en heb alle pech die je kunt verzinnen en moet "ze zijn wel gevoelig" zijn: "de redblocks overtreffen alles op deugdelijkheid"jsnijder schreef : Gelukkig maakt liefde blind maar ook onze bakstenen ( en zeker de 960's) hebben nog weleens wat kosten buiten het normale onderhoud.
Cheers,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met de 505 350.000 km en hij ging naar Egypte met 850.000 km.
Altijd minimaal 50.000 per jaar.
Alleen met de 405 1x stilgestaan, december -15 graden en dieselfilter bevroren omdat Shell de diesel specs nog niet had aangepast.
Gewoon 100% betrouwbare wagens en fantastisch comfort.
groet
Chris
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geluk? Wijsheid? weet het niet. Maar ook de diverse clio's, 19's, 18, etc. nooit problemen mee gehad. Ook diverse citroën nooit problemen (eendjes, AX, BX, Visa) en Peugeots (205) nooit problemen.
één keer stilgestaan--> vergeten te tanken.......
Met de laguna uit 2002 waren relatief veel problemen maar er waren er ook errug veel van gemaakt dus de kans dat je ermee stilstaat is dan gewoonweg groter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die redenatie vind ik een beetje vreemd. Het totaal aantal auto's van een bepaald type heeft toch geen invloed op het storingsgedrag van een specifieke auto van dat type ? Dan zou met de T-Ford of Kever niet te rijden zijn geweest, daar zjn >10 miljoen van gemaakt. Als 1 op 10 gemaakte auto's van een type "slecht" is, heb je 10% kans dat jij een storing krijgt, of er nu 10 of 10.000 van gemaakt zijn. Het aantal auto's maakt alleen uit voor het totaal aantal auto's met storingen dat je (als waarnemer) langs de kant van de weg ziet staan. Bij de kans van 1 op 10 zie je als er maar 10 gemaakt zijn, maar eentje met pech. Zijn er 10.000 gemaakt dan zie je 100 staan.ruspek schreef : Met de laguna uit 2002 waren relatief veel problemen maar er waren er ook errug veel van gemaakt dus de kans dat je ermee stilstaat is dan gewoonweg groter.