vida of vadis

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2011 23:12 #1089723 door V700 register
vida of vadis is gemaakt door V700 register
Het is alweer een tijdje dat VIDA draait binnen de scene.
Nu is mijn vraag eigenlijk: wat zijn de voordelen / nadelen van Vida tov Vadis.
Op MP staat Vida voor een eurootje of 7 / 8 te koop, is natuurlijk geen geld als je er meer voor krijgt dan bij Vadis.
Wie heeft Vida al een tijdje draaien en wil / kan vertellen hoe het bevalyt tov Vadis.
Wel of niet de overstap doen, systeemvereisten etc, etc.

Groet Ruben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2011 09:43 #1335136 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Tja
Het nadeel van Vida vindt ik dat er allerlei hulpprogramma's worden geinstalleerd die automatisch met Windows mee opstarten, ook al heb je Vida niet nodig. Daar hou ik niet zo van, wordt de computer alleen maar langzamer van.
Het probleem van Vadis is echter dat het niet meer functioneert op computers met Internet Explorer 9. Dus op nieuwere computers gaat het niet meer werken. Voor zover ik weet is daarvoor nog geen oplossing gevonden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2011 09:58 #1335138 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vida
Die opstartprogrammas kan je gewoon uit zetten. Verder krijg je via marktplaats net zo goed een illegale versie dus kan je hem ook gewoon zelf downloaden.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2011 10:01 #1335139 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Vida/Vadis
Vadis draait alleen op Windows XP bij mijn weten. Ik heb een laptop hiervoor en eenmaal geinstalleerd is dit prima. Vida heb ik van mijn nieuwe laptop afgehaald omdat bij opstart allerlei programma's van Vida worden opgestart bij het aanzetten van de laptop en dat ding werd me een partij traag daarvan. Misschien hebben een aantal experts hier op het forum daar een oplossing voor bedacht? 

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2011 12:18 #1335147 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic VMWare Player

RVL schreef : Misschien hebben een aantal experts hier op het forum daar een oplossing voor bedacht?

Ries,
Nu ben ik niet echt een expert, maar ik heb al jaren Vadis draaien via VMWare. Is geinstalleerd op een virtuele W2K machine.
Gelet op de grootte van het bestand, kan ik deze niet op een MemoryStick zetten, maar als een avondje langskomt met een laptop zet ik de hele handel er wel op.
Het enige wat dan wordt geinstalleerd is VMWare Player.
Vida heb ik nog geen ervaring mee, maar kan me zo voorstellen dat die ook wel geinstalleerd zou kunnen worden op een virtuele PC.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2011 07:52 #1335224 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Piet
Piet heeft gelijk, er start altijd een complete SQL database op. Heb gekeken of ik het kon uitzetten (met autoruns van MS, goed en gratis programma) maar dat is me nog niet gelukt.VADIS werkt ook op Windows 7 64-bit home premium, zonder VM-ware oid. Compatibiliteit van een aantal zaken instellen op Windows XP SP3, IE9 kan inderdaad wel een verklaring zijn van niet meer werken.

• Vincent van der Spek
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-11-2011 20:59 #1335274 door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic Nu wel
Bij mij werkte vadis 'ineens' ook niet meer. Startte wel, maar bij een zoekopdracht kreeg ik een foutmelding. Naar aanleiding van dit draadje IE even gecheckt en het was 9. Zeker een keer perongeluk geupdated, want ik gebruik IE vrijwel niet. De update eraf gegooid en weer IE 8 en Vadis werkt weer. Dat alles in Win 7 ultimate 32. Dus bedankt voor de tip over IE 9.
groeten
Vincent

Moderators: Jerry Stam