Neem dan alles mee, (@&% inbraak

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2011 01:48 #1334128 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kl...
Hallo Willem

Woes schreef : ach ja, voorkomen doe je toch niet ...

Maar je kunt er wel voor zorgen, dat er niks van waarde in de auto ligt.
Maar het blijft ... (censuur) ... Zo'n 30 jaar geleden werd er in de auto van m'n ouders ingebroken.  Of eigenlijk hebben ze geprobeerd in te breken.  Met als resultaat dat je aan één kant de auto niet meer af kon sluiten.  En dat terwijl er niet (veel) meer in de auto lag dan een kinderboek en een etui.  Van dat Nederlands kinderboek hadden ze niet veel lol gehad. Daar in Spanje.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2011 02:01 #1334129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het blijft altijd zuur! We
het blijft altijd zuur!
We kunnen gewoon terug naar de middeleuwen: als je schuldig wordt gevonden aan diecfstal hakken we er gewoon een hand van af!
Dat zal ze leren!
Maar tja, geen middeleeuwen en een politie die "andere prioriteiten" heeft.
Ik begrijp het allemaal niet meer in deze wereld, zo moeilijk is het toch niet? "wat niet van mij is kan alleen maar van mij worden als ik ervoor betaal of dat ik het krijg van de eigenaar." Ik zal het nooit zelf pakken. (oftewel blijf met je fikken van andermans spullen af! ook al ligt het open en bloot voor het grijpen, het is niet van jou!)

Grrrr, dat jullie daar zo rustig onder zijn, ik zou helemaal gek worden. En als ik de dief in m'n handen krijg...... gaan we rustig een biertje drinken ( op zijn kosten) en bespreken we het voorval --> foei mag je niet weer doen hoor......

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2011 02:34 #1334131 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Een paar opties ...
Hallo Ruben

ruspek schreef : We kunnen gewoon terug naar de middeleuwen: als je schuldig wordt gevonden aan diecfstal hakken we er gewoon een hand van af!

Laten we er even van uit gaan dat we ons niet vergist hebben en de verdachte inderdaad schuldig is, dan:
Mist de verdachte dus een hand.  Dat kan lastig zijn bij de uitvoering van z'n vak of het vinden van een betaalde baan.  Dan kunnen er een aantal dingen gebeuren:
- Hij of zij krijgt een uitkering, vanwege "geen baan" of "handicap".
- Hij of zij krijgt noch baan, noch uitkering.  Dat betekent dat ie niet op legale manier aan geld kan komen.  Waardoor hij of zij voor goed op het dievenpad terecht komt.
- Hij of zij wordt via reïntegratie begeleid naar een baan waarvoor het bezit van beide handen niet noodzakelijk is.  Uiteraard kost die begeleiding geld (dat de verdachte niet heeft, anders had ie waarschijnlijk niet gejat) en misschien wordt het salaris wel deels aangevuld vanwege de handicap.  Voor dit alles mag vervolgens de belastingbetaler opdraaien.
Mocht ik een optie overgeslagen hebben, vul dan gerust aan.
Ik ben er niet voor, dat mensen die iets doen dat niet door de beugel kan, niet worden gestraft.  Maar als het even kan, moeten we wel van te voren nadenken over het doel en de gevolgen van die straf.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2011 02:37 #1334132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mathy,   je hebt natuurlijk
Mathy,

je hebt natuurlijk gelijk, lijfstraffen ben ik niet voor maar je zou ze toch.... die mensen die niet met hun fikken van andermans spullen af kunnen blijven!
Dat wilde ik ermee zeggen, niets meer en nets minder

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-10-2011 02:53 #1334133 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verwondering
Hallo Ruben
Het verwonderde me ook al dat je dit soort uitspraken deed.  Past niet helemaal bij het beeld dat ik van je heb.
Maar ik keek net op de klok en verwonderde me toen ook.  Paste niet helemaal bij het idee dat ik van de tijd had.  Ik zoek dus m'n matras op.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2011 01:19 #1334210 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voor de lol
Bij mijn 944 is ooit de bijrijders ruit ingegooid terwijl hij geparkeerd stond op het parkeerplaatsje wat hoorde bij een aantal studentenhuizen, waarvan een dus als jaren mijn huis was. Gelukkig n iets gestolen maar ik was on-gelo-felijk kwaad dat iemand dan klaarblijkelijk voor de lol even je ruit eruit sloopt.
Het kost je, zoals hierboven reeds uitvoerig beschreven, handenvol tijd en geld. Ik heb heel hard gewerkt als student om die auto te rijden en snap de mentaliteit van slopen is cool (zoals de autospiegels-trappen-spelletjes) echt niet. Politie is komen kijken maar kon vanzelksprekend niets anders doen dan aangifte opmaken en deze in het archief parkeren...
Succes ermee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2011 01:39 #1334211 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfde idee hier
Ben ook student, auto stond een eindje van mijn huis vandaan hier in Leiden. Een stukje buiten de singels geparkeerd waar het gratis parkeren is. Heeft er een of andere beunhaas met een schroevendraaier m'n deurslot proberen open te krijgen en diezelfde schroevendraaier als hefboom op m'n plaatwerk gebruikt om de tankdop los te krijgen.
Het enige wat loskwam was het plastic kapje wat ik op de grond vond, maar wel een paar goede beschadigingen, god zei dank dat het slot nog werkt.
Het is rot, maar je kan het maar beter snel vergeten. Wees blij dat je hem niet op heterdaad betrapt hebt, scheelt je een hoop frustraties in het Nerdelands rechtssysteem.

Moderators: Jerry Stam