Sleepkabels, welke is nu de beste of slimste?
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 17:11 #1089506
door Wytze Broerze
Was even aan het kijken of ik nog een nieuwe ging kopen en kwam dity tegen.
Iemand nog een scherpe mening over deze spullen?
Of nog een leuke tip voor een aanbuiedingkje ergens?
Heb nu gewoon een oude spanband.
Ik ga em op het sleepogg aan de voorkant vastmaken en om de stenenvanger voor de koplampen doen.
Als ie dan van de boot moet worden gesleept omdat de accu bijvoorbeeld leeg is weet ik zeker dat ze em op het sleepoog pakken en niet op een ander zwak punt.
<a href=" www.sleepkabelshop.nl/?p=p_4&sName=sleeplinten "> www.sleepkabelshop.nl/?p=p_4&sName=sleeplinten
Sleepkabels, welke is nu de beste of slimste? is gemaakt door Wytze Broerze
Was even aan het kijken of ik nog een nieuwe ging kopen en kwam dity tegen.
Iemand nog een scherpe mening over deze spullen?
Of nog een leuke tip voor een aanbuiedingkje ergens?
Heb nu gewoon een oude spanband.
Ik ga em op het sleepogg aan de voorkant vastmaken en om de stenenvanger voor de koplampen doen.
Als ie dan van de boot moet worden gesleept omdat de accu bijvoorbeeld leeg is weet ik zeker dat ze em op het sleepoog pakken en niet op een ander zwak punt.
<a href=" www.sleepkabelshop.nl/?p=p_4&sName=sleeplinten "> www.sleepkabelshop.nl/?p=p_4&sName=sleeplinten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 19:47 #1333711
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Geen sleepkabel
Ik zou een sleep-stang meenemen, is veel fijner dan een kabel.
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 20:53 #1333723
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Eens Gerben
Maar voor de korte sleep klusjes is het niet echt practisch.
Met sleepstang zijn er wel bijzondere vaardigheden nodig is mijn ervaring.
Dan is de kabel weer in het voordeel ook als opbergding
Met sleepstang zijn er wel bijzondere vaardigheden nodig is mijn ervaring.
Dan is de kabel weer in het voordeel ook als opbergding
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 21:25 #1333726
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleeplint
Ik heb voor de 4WD altijd een 10 tons sleeplint gebruikt. Dit lijkt me voor jou ook een prima optie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2011 07:00 #1333757
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat is er dan mis met een
Wat is er dan mis met een goede spanband of een "normale"sleepkabel?
Ben je van plan om hem veel te gebruiken (hoop het niet voor je) of incidenteel als het echt niet anders kan? Ik heb een elastische sleepkabel. (is ook niet alles hoor maar ruimt wel lekker klein op) Ik vind de prijs van de sleeplinten (uit le liknje) erg fors. Ik zou dan even op de sloop rondneuzen en een oude uit een sloper trekken. (zal er vast wel ergens in liggen nog)
Ben je van plan om hem veel te gebruiken (hoop het niet voor je) of incidenteel als het echt niet anders kan? Ik heb een elastische sleepkabel. (is ook niet alles hoor maar ruimt wel lekker klein op) Ik vind de prijs van de sleeplinten (uit le liknje) erg fors. Ik zou dan even op de sloop rondneuzen en een oude uit een sloper trekken. (zal er vast wel ergens in liggen nog)
- Constant Thomkins
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2011 10:31 #1333774
door Constant Thomkins
Beantwoord door Constant Thomkins in topic Bouke, ik zou de kabel,
Bouke, ik zou de kabel, gezien de vele losse handjes in de havens, zeker niet op de auto laten zitten tijdens het transport.Verzin iets van een grote, afsluitbare kist, achterin je auto.Stop daar alles in wat los is in.Zomaar een suggestie.
Ps breng jij ook je in Antwerpen te nuttigen koffie mee??? Wat een raar bericht he dat laatste dat we ontvingen?? Ik moest er erg om lachen.Tot vrijdag.
Ps breng jij ook je in Antwerpen te nuttigen koffie mee??? Wat een raar bericht he dat laatste dat we ontvingen?? Ik moest er erg om lachen.Tot vrijdag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2011 10:55 #1333777
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slepen
Met een elastische sleepkabel doe ik al ongeveer 20 jaar.
Nog steeds de zelfde want de sleepauto gaat er nooit opstaaan zodat ik hem dan kapot trek.
Als je een kabel gebruikt die niet elastisch is dan is de kans wel aanwezig dat hij kapot getrokken wordt.
john
Nog steeds de zelfde want de sleepauto gaat er nooit opstaaan zodat ik hem dan kapot trek.
Als je een kabel gebruikt die niet elastisch is dan is de kans wel aanwezig dat hij kapot getrokken wordt.
john
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2011 12:41 #1333784
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hijsstroppen
Ik heb al 15 jaar heel veel plezier van twee 3mtr hijsstroppen van elk 2,5 ton met een paar Yellow pin Harpsluitingen. Een geweldige combi. Je kunt 'm ook als boomstrop gebruiken en ik heb er al enkele keren een schokbelasting op losgelaten tijdens 4x4 trails om Laro's en Jeeps los te trekken. Die heftige rukken zijn funest als je inferieur materiaal hebt en een sleeplint gaat je dan ook niet helpen.
De opmerking over grijpgrage handjes geld niet alleen voor loshangend materiaal, dus dubbel borgen is niet verkeerd...
De opmerking over grijpgrage handjes geld niet alleen voor loshangend materiaal, dus dubbel borgen is niet verkeerd...
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2011 00:56 #1333860
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Hijs en Sleep
Voor hijs-doeleinden gelden ander regels dan voor sjor/sleep doeleinden.
Jij moet gewoon een afgekeurde/overjarige hijsband meenemen.
Ik heb nog div. 5 tons hijsbanden liggen..........over de datum, gebruikt, nog goed!
Jij moet gewoon een afgekeurde/overjarige hijsband meenemen.
Ik heb nog div. 5 tons hijsbanden liggen..........over de datum, gebruikt, nog goed!
Moderators: Jerry Stam