Import van een V90 uit Zweden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zelfs niet eens 2 jaar zie <a href=" nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_V90 ">BRON
Tomaat schreef : weet ook veel Michael. Nooit geweten dat de V90 maar 2 jaar gemaakt is. Raar eigenlijk voor zo'n topmodel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet het allerbeste Wikipedia artikel wat ik gezien heb,, maar goed, het is nietr gelogenBert N schreef :
Zelfs niet eens 2 jaar zie BRON
Tomaat schreef : weet ook veel Michael. Nooit geweten dat de V90 maar 2 jaar gemaakt is. Raar eigenlijk voor zo'n topmodel.
VWB kopen in Zweden, of sowieso in het buitenland,
Het is een kwestie van vertrouwen van beide kanten.
Als dat goed zit, komen die andere zaken ook goed. maar het moet allemaal wel kloppen. Ik weet niet of de prjis van de 960 zo laag is dat het interessant is om er een uit Zweden te halen? (en gaat me ook niks aan eigenlijk ) Maar voor weinig (2000 euro) koop je er ook een in NL .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ik belangrijk vind optisch is dat de bumpers en de skirts origineel mee zijn gespoten in de carrosseriekleur en dat er geen butsen en schaafschade aan de bumpers is.
Een km stand van 150K is laag, onze heeft 308K en nog de originele uitlaat.
Onderhoud is belangrijk, heef hij de 2e distributieriem al gekregen ? staat op de plastic cover vermeld, een netjes bijgehouden onderhouds boekje en alle sleutels erbij geeft vertrouwen.
Rond deze km stand heeft hij vaak nieuwe schijven en remklauwen nodig, de 965 is gevoelig op de remmen, let op dat de schijven niet diep zijn uitgesleten.
Airco is ook rond deze km stand wel aan vervanging toe, je ziet het direct als de rechter temp knop naar links beneden staat is ie slecht, normaal is de wagen bij horizontale stand van alle drie de knoppen op 20 graden.
Op de airco verdeler of op het platte deel van het front als je de klep opent, staat wanneer de airco het laatst is gecontroleerd.
Voor Zweden is het belangrijk dat je op de brug goed kijkt naar steenschade, de wagen heeft rondom plastic binnenschermen en allerhande bescherm delen onder.
Qua motor heb ik het liefste de 2,5 liter, de 3,0 liter is echt onzuiniger. Ik heb kort een S90 gehad met een3,0 liter en die was aardig dorstig.
Deze 6 pitter rijdt het lekkerste met de automaatbak, inclusief de overdrive met lock-up. Dat is een mechanische vergrendeling waardoor de wagen oplange afstanden 1 op 11 a 12 rijdt met 130 km / uur
Ik zou er nooit LPG in zetten, de h oger temperatuur geeft nog al eens problemen met uitlaatspruitstukpakkinge en de kop.
Als je foto's hebt stuur ze op of de link, dan wil ik best commentaar geven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zijn vast nog wel een paar verschillen, maar deze wist ik zo te noemen. Het is dus meer dan een naamswijziging alleen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klik <a href="/node/40705">hier </a>maar eens !!
Groet Rob
- John Blummel
- Nieuw lid
-