Ben ik nu gek!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2011 03:23 #1089423 door V700 register
Ben ik nu gek! is gemaakt door V700 register
Ben ik nu gek!

Beste Volvo vrienden,

Afgelopen week heeft de Volvo 944 aut zijn 100.000 KM beurt bij Volvo v.d. Wulp gehad.
Als leen auto kreeg ik een S60 2.0t aut mee, wat wel even wennen was gezien mijn golf uitrusting er niet makkelijk in ging.
Op weg naar de golf baan in Nieuwerkerk aan den IJssel(aanrader) kwamen er enkelen jeugd herineringen terug.
In 1993 toen mijn vader nog kantor hield in Wenen, Lyon en Rotterdam reed mijn vader een groene Volvo 944GLE  die net nieuwe was.
Mijn vader reed voor het eerst geen Engelse auto, de laatse was een Rover 827 Van Der Plas na de vele Rovers en Jaguarse.
Op een vrijdag in het najaar van 1993 reden we riching Wenen, ik had mijn moeder verteld dat de laatse uren wiskunde op school vervallen waren? en ik vroeg uit was.
Mijn vader hield de Volvo 170km op de autobahn al waar wij veilig aan het einde van de avond bij hotel Sacher in Wenen aankwamen.
Het personeel van het hotel zette de Volvo weg en wij geke hollanders konden op de nodige gastvrijheid rekenen.(die hier ver te zoeken is)
De volgende morgen na het ontbijt werd de Volvo al warm gelopen voor de deur van het hotel klaar gezet, de eerste sneeuw van het jaar was al gevallen.
Wat mij als blonde jonge opviel was dat wij de enige waren met een Volvo naast de nodige BMWs, Mercederse en Jaguarse.
Mijn vader zette ons enkele meters verder af, en hij vertrok naar kantor alwaar mijn moeder en ik Wenen onveilig maakte.
De Volvo heeft ons na het weekend veilig thuisgebracht
Mijn vader heeft de Volvo  na 300.000km  in 1997 voor een nieuwe Rang Rover V8 Vouge ingeruild.
Na enkele andere merken heeft vorige week heeft mijn vader een nieuwe Volvo XC60 besteld, alwaar hij nu wat ouder gaat worden en kleiner wil gaan rijden.(terug bij zijn routs)
Aangekomen op de golfbaan parkeer ik de S60 en met enige moeite haal ik de golfuitrusting uit de kofferbak.
Gade geslagen door enkele golf vrende die roepen, heb je eindelijk afstand gedaan van die oude rommel.
Antwoord ik  luit NEE!!!!!
Aan het einde van de middag word ik gebeld dat ik de Volvo 944  klaar is.
Op  weg  naar de Volvo dealer denk ik "ze zijn kort af aan de telefoon" dat gaat een hoop kosten
Bij de Dealer aangekomen blijken ze grote koste gemaakt te hebben .
Ze hebben de ventielen van de voorbanden vervangen die niet voldoen aan de eissen van Volvo te weten 3,18 euro p/st.
De Volvo is weer voor een heel jaar goed gekeurd.
Mijn buurman aan linker zijden heeft een nieuwe Jaguar XJ met een afschrijving van €20.000 per jaar en de buurman aan de rechter zijden heeft een Merceders Benz E320 van een jaar oud met een afschrijving €10.000per jaar.
Ben ik gek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De Volvo 944 zuinig en degelijk, ook na 17 jaar

Met vriendelijke groet,
Lid 941
Capelle aan den IJssel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2011 07:44 #1333057 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gek?

Je bent niet gek....

Je baseert je keuzes niet op hetgeen hoe anderen vinden dat het hoort.... Waarom moet alles nieuw en betalen we hier een zesvoudige prijs voor?... Waarom buigen we massaal onder de sociale druk hierin mee te gaan?

Gewoon doen wat je zelf wil, ondanks dat er heel veel andere mogelijkheden zijn. Stel jezelf tevreden, niet omdat anderen dan willen..

Dus.

Niet gek... Maar wel iemand met karakter!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2011 08:47 #1333060 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Karakter
Mijn vader reed ook altijd Jaguars en heeft ook een Rover 820 Sterling gehad. (En veel amerikanen daarvoor.) Hij is nu 89 jaar en rijdt een nieuwe Jaguar XF. Hij kan niet begrijpen waarom z'n oudste zoon die oude Volvo's rijdt, maar heeft inmiddels in de gaten dat mijn 940 estate toch wel een dijk van een auto is! Een keer achter hem gezeten op de autobahn 31 met 190+ en de auto vol met kids en bagage, en sindsdien......hoor ik van mijn broer dat hij met ontzag vermeldt dat die Volvo hard loopt en dat hij al meer dan 400.000 kilometer heeft gelopen!!
Tegen de buren ingaan is no problem, maar wat je vader ergens van vindt telt zelfs op m'n 58'ste nog wel een heel klein beetje!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2011 09:07 #1333066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wulp
vd Wulp is gewoon een goede dealer en zeer net bedrijf.
Dus houden zo en nog jaren blijven rijden zou ik zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2011 09:12 #1333067 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed man
Heerlijk verhaal :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2011 09:27 #1333071 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere vereeniging
Mocht je een andere club overwegen: ik was laatst bij eentje waar het op de parking stikte van de bakstenen.... Geen S60 te bekennen, wel een 780 diesel en wat Cherokees.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2011 10:20 #1333076 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanzien en status
kostenpost nummer 1

Je hebt ook vele mensen die zo'n afschrijving als jaarinkomen hebben.

Meer dan je wilt denken..

Mvg, Rolf

Moderators: Jerry Stam