gister was het dan zo ver

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2011 00:21 #1089270 door V700 register
gister was het dan zo ver is gemaakt door V700 register
Zoals sommige van jullie wel licht nog kunnen herinneren, ben ik ongeveer 3 kwart jaar geleden begonnen met het ombouwen van mijn 760 V6 uit 84.
De 6 cilinder moets plaats maken voor een B230f.
Ik heb toen der tijd verschillende draadjes aangemaakt met de vraag wat de eventuele voor en nadelen van het ombouwen naar en 4cilinder zou zijn.
Om dat ik vaak tegen het problemen aanliep dat er bijna geen onderdelen meer te krijgen zijn voor de V6 motoren en omdat het sleutelen ook niet echt geweldig gaat en het grootste probleem vond ik vermogens verlies op lpg.
ik wist va tevoren dat het veel werk ging worden maar heb me er toch wel een klei beetje in vergist.

dit was mijn auto voor de ombouw

En daar was het v6 je geboren.

Ik heb toen een 740 uit 88 gekocht automaat die ik compleet heb over gezet zowel de motor als bak en de complete kabelboom van voor tot achter.
Op het subframe van de v6 zaten 2 beugels waar de rubbers van de v6 in zitten deze moesten er worden afgeslepen verder past het allemaal heel goed.
ook moesten er verschillende uitlaat beugels en aandrijfasbeugels worden gewisseld
de motor ombouw heeft denk ik maar 2 dagen in beslag genomen maar de rest zoals de kabel boom en lpg wel wat meer.
toen de auto weer in elkaar zat en hij liep heb ik hem afgebouwd en klaar dacht ik.
alleen vond ik dat de auto niet lekker wilde lopen op zowel lpg als benzine. hij gaf als je de auto op toeren hield een hikje als of hij 1 cilinder over sloeg
ik heb toen alles door gemeten niks gevonden verschillende draadjes op het forum geplaatst maar niks helaas. Ik heb veel dingen vervangen ook dit hielp niet  op een gegeven moment ben ik naar de sloop gegaan en heb alles wat met elektronica te maken heeft mee genomen van een b230f.
Bij thuiskomst alles vervangen maar helaas weer geen resultaat
ik wist het echt niet meer en gelukkig kwam er een sleutel dag aan bij nordicar. ik heb me daar voor aangemeld en ben er heen gereden het was gelukkig niet zo ver van mijn huis
na dat verschillende van jullie er naar  hadden gekeken en ook de monteurs van nordicar wist eigenlijk niemand waar het probleem zat ik heb toen besloten de auto achter te laten zodat er door nordicar zelf verder gezocht kon worden.
helaas hadden ze niet meteen tijd om te zoeken en ging er dus een paarweken over heen
uit eindelijk werd ik gebeld met de mededeling dat ze dachten dat ik het vliegwiel 1 boud gat verkeerd gemonteerd had en dat daar de storing door zou kunnen komen.
Ik heb de auto toen weer opgehaald zodat ik zelf de bak kon demonteren.
ik heb toen bij de dealer de juiste informatie opgevraagd over de merk tekens waar het vliegwiel gemonteerd zou moeten worden.
en toen kon de bak er dus weer af gelukkig zag ik dat het vliegwiel inderdaad niet goed zat. (bij 9 van de 10 auto's kan dit maar op 1 manier gemonteerd worden)
maar bij Volvo dus niet. na dat ik alles weer gemonteerd hat liep de Volvo als een zonnetje
ik ben toen nog en tijdje bezig geweest met het afbouwen en aanpassen van sommige dingen zo heb ik in plaats van een viscokoppeling nu een elektronische fin.
tot mijn verbazing is het vermogen erg goed te noemen ik rij nu al een halfjaar met een V70 die overigens ook op het forum te koop staat en ja dan merk je wel dat je weer in een wat oudere auto rijd met die starre achteras maar ondanks dat was het weer een feest om er mee te rijden het vermogens verschil tussen lpg en benzine is bijna nix en hij is zeker niet traag nu alleen nog ff naar de rdw voor het aantal cilinders op het kenteken aan te passen en de veer pootten moeten nog een keer overgezet worden maar dat is iets voor later. ook moet ik de airco weer inbouwen maar daar hebik de spullen nog niet van compleet zoek nog wat leidingen en beugels van de pomp dus mocht iemand nog wat hebben dan hoor ik het graag.
ik hoop dat ik nu de eerst tijd niet zo veel meer hoef te sleutelen en dat ik er lekker van kan gaan genieten.
ieder bedankt voor de hulp het afgelopen jaar
hier nog wat foto’s van hoe hij er nu bij staat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
03-10-2011 00:40 #1332159 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Mooi stukje werk.
Dat kan je alleen maar doen als je echt kunt sleutelen en weet wat je aan het doen bent.
Complimenten.
Vrees dat je veel vragen krijgt over hoe je het gedaan hebt.
Nu nog even naar de RDW zag ik op de site van de rdw.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2011 02:23 #1332164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi dat je het gevonden is!
Mooi dat je het gevonden is! Op de sleuteldag bij Nordicar leek je enigszins ten einde raad, nu lekker de tijd nemen om er van te genieten dat je hebt doorgezet!

Moderators: Jerry Stam