Nieuw hier dus effe voorstellen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2011 19:32 #1089249 door V700 register
Nieuw hier dus effe voorstellen is gemaakt door V700 register
Hallo, ben al een tijdje aan het rondkijken hier dus het leek me wel gepast om me voor te stellen.
Ik ben Michiel woon in het westland. ik rij nu 6 jaar een 240 sedan GL uit 1989 en sinds kort een 940 estate uit 1997. Het plan is om de 240 te gaan voorzien van een B230FK met M90. Maar omdat de 940 zo goed bevalt gaat ga ik misschien de 940 upgraden i.p.v. de 240.
Alvast een vraag om mee te starten: Is een G3 LPG installatie zelf makkelijk te verwijderen? ik maak niet veel kilometers en wil hem er daarom uit halen. De installatie is ingebouwd bij een volvo dealer met de levering van de auto (in 1997) compleet met alle boekjes en keuringscertificaat.

Verder hoop ik hier nog een hoop nuttige informatie te kunnen uitwisselen.

Groeten,

Michiel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2011 19:47 #1331991 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom!
Hoi Michiel, leuk dat je je voorstelt!
Ik denk dat het inderdaad verstandig is om de 940 te updaten, het is al een zwaar updated 240. (viade 740 natuurlijk) Alleen met een Manual Boost Controller (MBC) van een paar tientjes gaat een 230FK al als de brandweer en remmen en onderstel kunnen het goed hebben!
Bovendien begint de 240 al een beetje oldtimerstatus te krijgen en da's goed voor de waarde in de toekomst, mits hij origineel is..
Ik denk dat je de installatie zelf kunt verwijderen, je moet dan wel het inlaatspruitstuk afdoppen op de plaats van de LPG injectoren, dus misschien is een ander spruitstuk monteren dan beter. En hij moet dan wel teruggekeurd worden natuurlijk. Ik zou het persoonlijk laten zitten, want de LPi rijdt uitstekend en bovendien heb je het voordeel van minder pingelproblemen bij hogere vermogens doordat de klopvastheid van LPG beter is. Je kunt natuurlijk ook de computers chippen, die zijn hier op het forum ook te kopen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2011 21:06 #1332006 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2x nadenken
Welkom hier. We zijn gek op foto's 
Ik zou even heel goed rekenen voordat je besluit om die G3-installatie er uit te sleutelen, als je wagen er nu tenminste goed op loopt. Het omslagpunt ligt dacht ik onder de 10.000 km. Ik heb zelf geen LPG, maar er zijn vast wel forumleden die de berekeningen paraat hebben. Als je veel (heel) korte ritjes maakt is het iets minder gunstig omdat het eerste stukje altijd op benzine gaat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2011 22:51 #1332021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De naam Giel klinkt bekend.
De naam Giel klinkt bekend. Hoe wist je eigenlijk dat ik het was? 
Ik heb nu een volvo 760 met een 940 lpt blok met m90 bak. Ik ben er druk mee bezig. Moeten we effe keertje samen gaan rijden als die opgefokt is.
Wat ben je allemaal van plan eigenlijk? Hoeveel pk wil je halen?
Ik hoop dat ik eind oktober de testbank op kan gaan voor minimaal 300pk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2011 00:48 #1332040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spruitstuk?
Welkom, inderdaad, ik hoop dat je hier veel plezier aan je bezoeken beleefd en nuttge informatie gevonden krijgt.

Giel schreef : Alvast een vraag om mee te starten: Is een G3 LPG installatie zelf makkelijk te verwijderen? ik maak niet veel kilometers en wil hem er daarom uit halen. De installatie is ingebouwd bij een volvo dealer met de levering van de auto (in 1997) compleet met alle boekjes en keuringscertificaat.

Ik heb nog een spruitstuk liggen, zonder gaten, scheelt je weer afdoppen en je zou mij heel blij maken als ik die met je mag wisselen voor degene die eraf komt.De mijn wil ik zelf nieuwe injectorzittingen in zetten, dus zou ik een reserve graag op de plank hebben of als tijdelijk inzetten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2011 20:14 #1332126 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpg of benzine
hoi,even een eenvoudig rekensommetje:  je betaalt per kwartaal 82 euro meer wegenbelasting met LPG G3.(vgl met benzine''
Het prijsverschil tussen benzine/LPG is ongeveer 1 euro. Voor break-even dien je dus 82 liter per kwartaal te tanken. Bij een verbruik van 1:8 is dat dus bij 640 km per kwartaal. Dus als je méér dan 213 km per maand rijdt, zou ik je adviseren de G3 installatie lekker te laten zitten.
gr
Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2011 22:44 #1332491 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Net de aanslag op de mat
Net de aanslag op de mat gehad. Basisbedrag 124 euro per kwartaal. LPG toeslag 202 EURO! per kwartaal. zal wel geen G3 zijn dan. Komt dus neer op:
496 euro per jaar zonder LGP
1304 EURO per jaar met LPG
Is dus wel de moeite denk om de installatie te verwijderen met de kilometers die ik maak (in 6 jaar tijd met de 240 25000 gereden wat neer komt op 350 km per maand. Plus het gewichtvoordeel i.v.m. verwijdering van de gasinstallatie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2011 22:48 #1332492 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Baseman, verkoop liever
@ Baseman, verkoop liever heel de installatie compleet in 1x. Maar als het niet echt wil vlotten zal ik je wel effe PB'en voor het alleen spruitstuk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2011 22:52 #1332493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey Gareth, zal binnenkort
Hey Gareth, zal binnenkort wel effe mailen/PB'en om te kijken bij jouw/mijn Volvo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2011 01:44 #1332798 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gisteren de lpg installatie
Gisteren de lpg installatie verwijderd. Dubbele tank op de plek van het reserve wiel weggehaald. Computer en de draadboom eruit, koppeling naar de ontsteking/injectie weg, lpg/benzineknop van het dashboard. Na het verwijderen niet meer starten.... was dus de vliegwiel sensor vergeten. Gelukkig weer starten met de sensor erop. Wel een aardig verschil met rijden zonder dat extra gewicht. 2 tanks zijn al bijna 65 kilo. De hulpvering laat ik gewoon zitten. Ook wel makkelijk met extra lading.
Vandaag het inlaat spruitstuk verwisseld, voor een exemplaar zonder lpi injectoren. Ook gelijk het gasklephuis gereinigd. Nu nog alle bijna verteerde vacuum slangen vervangen. Nou nog een afspraak maken bij het RDW in Schiedam voor de herkeuring.

Moderators: Jerry Stam