Kantelbrug/Spit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2011 21:50 #1089124
door V700 register
Kantelbrug/Spit is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Langzaam maar zeker neemt mijn plan om de 740 estate grootscheeps onderhanden te nemen vormen aan.
Aangezien het een meer-jaren-plan gaat worden en in verband met de beschikbare ruimte zou ik de auto graag op een bok hebben om hem gemakkelijker in de "hoek" te kunnen zetten. op dit moment rijdt ik de auto nog steeds naar buiten als ik wat anders aan het rommelen ben.
Nu heb ik bij een maat van mij een kever op een "spit" gezien. Dit spit was ook voorzien van een stel stevige zwenkwielen.
de vraagjes die ik heb zijn:
- kan een 740 op een spit?
- wie heeft er toevallig nog zo'n bok rondzwerven?, en wat zou die moeten kosten?.
txs JosZ
Langzaam maar zeker neemt mijn plan om de 740 estate grootscheeps onderhanden te nemen vormen aan.
Aangezien het een meer-jaren-plan gaat worden en in verband met de beschikbare ruimte zou ik de auto graag op een bok hebben om hem gemakkelijker in de "hoek" te kunnen zetten. op dit moment rijdt ik de auto nog steeds naar buiten als ik wat anders aan het rommelen ben.
Nu heb ik bij een maat van mij een kever op een "spit" gezien. Dit spit was ook voorzien van een stel stevige zwenkwielen.
de vraagjes die ik heb zijn:
- kan een 740 op een spit?
- wie heeft er toevallig nog zo'n bok rondzwerven?, en wat zou die moeten kosten?.
txs JosZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2011 23:39 #1331261
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er bestaat in ieder geval een soort schommel
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2011 01:09 #1331266
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Schuin.....
Is dat makkelijk? Lijkt me niet.
Als je wat aan je wiel ophanging wil doen, gaat dat al niet.
Olie aftappen..........
Beter lijkt me een hoog-liftende, kwaliteits krick te kopen.
Goede as-steunen, bokken of houten blokken.
Met een rolmatje een goede werk verlichting kan je veel doen.
Als je wat aan je wiel ophanging wil doen, gaat dat al niet.
Olie aftappen..........
Beter lijkt me een hoog-liftende, kwaliteits krick te kopen.
Goede as-steunen, bokken of houten blokken.
Met een rolmatje een goede werk verlichting kan je veel doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2011 07:42 #1331273
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet gemakkelijk en niet wat
niet gemakkelijk en niet wat TS bedoelt denk ik.
Het gaat TS erom dat de auto mobiel is en makkelijk even weg te zetten is.
Al lijkt me het gewicht van een 7 of 9 serie al dusdanig een probleem om het "ff" weg te duwen in de hoek. Wat dat betreft is een kever de helft minder in gewicht.
Zoveel ruimte win je er ook niet mee om de auto schuin te zetten, om maar niet te spreken wat het voor nadelen dit systeem heeft:- alle vloeistoffen eerst aftappen- kans op beschadigingen van de lak- lijkt me ook niet geweldig voor je wielophanging dat het complete gewicht van de auto op deze manier overgebracht wordt op de assen.- tijdwinst??? lijkt me dat je eerst een zaterdag bezig bent om de auto überhaupt op deze stallage hebt en dan kan je er nog niet mee rijden.
Het makkelijkst is gewoon elke keer weer duwen.... Je kan een goed karretje maken (net zoiets als een meubelhondje) maar dan met kriksysteem. Een soort brug op wieltjes of zo. Of gewoon zoals hierboven ook staat: goede krik met assteunen en een ligwagentje.
Het gaat TS erom dat de auto mobiel is en makkelijk even weg te zetten is.
Al lijkt me het gewicht van een 7 of 9 serie al dusdanig een probleem om het "ff" weg te duwen in de hoek. Wat dat betreft is een kever de helft minder in gewicht.
Zoveel ruimte win je er ook niet mee om de auto schuin te zetten, om maar niet te spreken wat het voor nadelen dit systeem heeft:- alle vloeistoffen eerst aftappen- kans op beschadigingen van de lak- lijkt me ook niet geweldig voor je wielophanging dat het complete gewicht van de auto op deze manier overgebracht wordt op de assen.- tijdwinst??? lijkt me dat je eerst een zaterdag bezig bent om de auto überhaupt op deze stallage hebt en dan kan je er nog niet mee rijden.
Het makkelijkst is gewoon elke keer weer duwen.... Je kan een goed karretje maken (net zoiets als een meubelhondje) maar dan met kriksysteem. Een soort brug op wieltjes of zo. Of gewoon zoals hierboven ook staat: goede krik met assteunen en een ligwagentje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2011 14:04 #1331306
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verrijdbare bok
beste mensen,
bedankt voor de reactie's zover.
ik zie dat ik niet helemaal duidelijk geweest ben.
voordat de auto op het spit gaat ben ik van plan om de motor, de ophanging etc etc (van te voren) te verwijderen.
ik ben dus benieuwd naar mensen die ervaring hebben met een leeg/kaal carrosserie op een bok danwel een spit wat bijvoorbeeld aan de bumper ophanging gemonteerd wordt
alvast bedankt!
bedankt voor de reactie's zover.
ik zie dat ik niet helemaal duidelijk geweest ben.
voordat de auto op het spit gaat ben ik van plan om de motor, de ophanging etc etc (van te voren) te verwijderen.
ik ben dus benieuwd naar mensen die ervaring hebben met een leeg/kaal carrosserie op een bok danwel een spit wat bijvoorbeeld aan de bumper ophanging gemonteerd wordt
alvast bedankt!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2011 17:28 #1331314
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OP Z,N KANT
Volgens mij kan hij ook op z,n kant gezet worden
Moderators: Jerry Stam