Kent iemand deze auto?
- Jeffrey van Loo
- Nieuw lid
-
Hopelijk kan één van jullie me wat meer over deze auto vertellen?
Met vriendelijke groet,
Jeffrey van Loo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jeffrey van Loo
- Nieuw lid
-
Wat bedoel je precies. Mis ik iets of is er een berichtje verwijderd?EndlessQuest schreef : Waarom zou de 180pk variant de beste keuze zijn? Waar baseer je dat op?
Gr, Jeffrey
VOLVO 850 2.5 10V LPG Combi 1993 <--> BMW 323i Baur TC2 1984
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jeffrey van Loo
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is dus maar net hoe er met de auto is omgegaan, wat zijn onderhoud is geweest.Ik weet niet wat de prijs is van de wagen die je hebt gevonden.Maar ik heb het vermoeden dat de 960 ( S/V90 ) tegenwoordig flink in prijs is gezakt.Je kan nu hele mooie kopen voor 240 prijsjes !!
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Gr
Mark (met dezelde achternaam
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er staat nu 148.500km op de teller, dus je ziet, ik rijd er niet zo veel mee. Het is ons luxepaardje. Ik vind het een zalige auto, die heerlijk stil is en waarmee je over de weg zoeft. Ik heb bewust gekozen voor een handgeschakelde, ik houd niet zo van automaatbakken en ik woon op de veluwe, daar hebben we ook niet zoveel files, wat nog wel een voordeel kan zijn voor een automaat. De 170pk die het blok levert zijn ruim voldoende om lekker vlot met het verkeer mee te komen. Als ik de auto vergelijk met mijn diesel, dan is het alsof je in een andere wereld stapt. De 960 is dan een wereld van stilte, comfort en weelde. De diesel is ons ruwe werkpaard, en stilte kent hij niet. Mijn 940 sedan LPT (redblock) zit er tussenin. Hij heeft het nodige comfort, maar is toch wat minder comfortabel dan de 960. Hij is echter iets pittiger qua rijgedrag, is motorisch en qua onderstel wat aangepast.
De motor moet goed onderhouden worden en schijnt gevoelig te zijn voor het gebruik van verschillende soorten koelvloeistof door elkaar. Dat wordt sterk afgeraden. Ik heb hier op het forum begrepen dat onderhoud aan de 960 naar verhouding duurder uitpakt, maar door het beperkte gebruik heb ik dat zelf nog niet ervaren. In ieder geval geldt volgens mij, net als voor de redblocks en de diesels, dat een autodie goed onderhouden wordt, gemakkelijk een hoge kilometerstand kan halen.
Nou, is een heel verhaal geworden. Hoop dat je er iets mee kunt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Krijgt gewoon 1x per jaar een klein beurtje.Heb een paar stempels overgeslagen.Ik ree tot voor kort 550 a 600 km per week mee.En dat 3 jaar lang.En niets aan de hand. ( terwijl ik flink doorrij ).Kan misschien geluk zijn, maar over 2,5 week mag ik er weer lekker mee toeren ( Oostenrijk ).