Kent iemand deze auto?

• Jeffrey van Loo
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 15:06 #1089083 door Jeffrey van Loo
Kent iemand deze auto? is gemaakt door Jeffrey van Loo
Nu ik al een paar jaar 700-serie-loos ben (ik rij nu in een 850 wat ook erg goed bevalt) is mijn oog gevallen op een 960 2.5 24V met 525000 km op de klok. Ik ben op zich niet bang voor die kilometerstand maar vind het wel prettig om te kijken of ik wat meer over die auto te weten kan komen. Mijn vraag is dus of iemand de blauwe 960 combi (LPG G3) met kenteken PB-BD-41 kent.
Hopelijk kan één van jullie me wat meer over deze auto vertellen?
Met vriendelijke groet,
Jeffrey van Loo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 16:35 #1330796 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic onbekend,
maar ik zou voorzichtigheidshalve toch een Volvo met een lagere km-stand (incl. onderhoudshistorie) zoeken,  suc6

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 16:36 #1330797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom zou de 180pk variant
Waarom zou de 180pk variant de beste keuze zijn? Waar baseer je dat op?

• Jeffrey van Loo
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 17:25 #1330799 door Jeffrey van Loo
Beantwoord door Jeffrey van Loo in topic 180 pk

EndlessQuest schreef : Waarom zou de 180pk variant de beste keuze zijn? Waar baseer je dat op?

Wat bedoel je precies. Mis ik iets of is er een berichtje verwijderd?
Gr, Jeffrey
VOLVO 850 2.5 10V LPG Combi 1993 <--> BMW 323i Baur TC2 1984

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 17:41 #1330802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic John b heeft zijn post
John b heeft denk ik zijn post gewijzigd. Hij beweerde dat de 3.0 180pk de beste keuze zou zijn.

• Jeffrey van Loo
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 17:59 #1330809 door Jeffrey van Loo
Beantwoord door Jeffrey van Loo in topic Ervaring
Ik zie in jouw onderschrift dat je ook een 960 met 2.5 motor hebt. Kan je aangeven hoe die rijdt en of die een beetje betrouwbaar zijn? Wat ik weet is dat dit 6 cilinderblok in principe dezelfde ontwikkeling is als de 5 cilinder van de 850, wat een geweldige en oersterke motor is. Ik heb zelf een paar 740`s en 240's gehad maar vind deze motor niet onder doen voor het befaamde redblock. Mijn 850 heeft ook al 425k gereden en loopt nog steeds erg goed. Dat zouden die 6 cilinders dus ook makkelijk moeten kunnen (met een beetje onderhoud).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 19:17 #1330816 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik rij nu bijna 4 jaar in
Ik rij nu bijna 4 jaar in mijn 960 2.5 ( handbak ).Ik heb er nog nooit iets aangehad, dat ding rijdt echt perfect.( sneller dan de S90 die ik hiervoor had, en sneller dan de 960 van mijn vader ).Waarom ??? geen idee. ( altijd volvo dealer onderhouden misschien ? )Plan was om hem te ruimen, aangezien ik er 60 km per week momenteel mee rij !!!Maar heb besloten om hem niet weg te doen, aangezien hij perfect is, en ZEEEER betrouwbaar.De 960 van mijn ouders is een EX Duitsland wagen, 2.5 handbak ook.. maar daar is flink aan verspijkerd. en nu is hij motorisch en technisch weer in orde.
Het is dus maar net hoe er met de auto is omgegaan, wat zijn onderhoud is geweest.Ik weet niet wat de prijs is van de wagen die je hebt gevonden.Maar ik heb het vermoeden dat de 960 ( S/V90 ) tegenwoordig flink in prijs is gezakt.Je kan nu hele mooie kopen voor 240 prijsjes !!

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 22:42 #1330846 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Heb
Heb de betreffende 960 Estate ook op MP gezien. Mooie kleur, met prachtige wielen, mijn favo combi. 525k is een flinke km stand en doen of niet valt of staat met het onderhoud. Er kan zoveel versleten zijn na zo'n boodschap - of vervangen en dus in goede staat. Het zal zeker lonen de auto van dichtbij te bekijken en ermee te rijden. Ook al kun je deze Zweed voor een (relatief) prikkie kopen ben je met euro's verder van huis als daarna flink gesleuteld moet worden natuurlijk.
Gr
Mark (met dezelde achternaam :))

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 23:04 #1330849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn ervaring met de 960 is
Mijn ervaring met de 960 is beperkt tot mijn eigen auto. Die heb ik gekocht 3 jaar geleden met een kilometerstand van 142.000km, volledig dealeronderhouden, met complete historie erbij. Auto was van een diplomaat, besteld en opgehaald bij de Tourist & Diplomat sales in Zweden. Was een echte liefhebber en de auto is dan ook voorzien van alle opties.
Er staat nu 148.500km op de teller, dus je ziet, ik rijd er niet zo veel mee. Het is ons luxepaardje. Ik vind het een zalige auto, die heerlijk stil is en waarmee je over de weg zoeft. Ik heb bewust gekozen voor een handgeschakelde, ik houd niet zo van automaatbakken en ik woon op de veluwe, daar hebben we ook niet zoveel files, wat nog wel een voordeel kan zijn voor een automaat. De 170pk die het blok levert zijn ruim voldoende om lekker vlot met het verkeer mee te komen. Als ik de auto vergelijk met mijn diesel, dan is het alsof je in een andere wereld stapt. De 960 is dan een wereld van stilte, comfort en weelde. De diesel is ons ruwe werkpaard, en stilte kent hij niet. Mijn 940 sedan LPT (redblock) zit er tussenin. Hij heeft het nodige comfort, maar is toch wat minder comfortabel dan de 960. Hij is echter iets pittiger qua rijgedrag, is motorisch en qua onderstel wat aangepast.
De motor moet goed onderhouden worden en schijnt gevoelig te zijn voor het gebruik van verschillende soorten koelvloeistof door elkaar. Dat wordt sterk afgeraden. Ik heb hier op het forum begrepen dat onderhoud aan de 960 naar verhouding duurder uitpakt, maar door het beperkte gebruik heb ik dat zelf nog niet ervaren. In ieder geval geldt volgens mij, net als voor de redblocks en de diesels, dat een autodie goed onderhouden wordt, gemakkelijk een hoge kilometerstand kan halen.
Nou, is een heel verhaal geworden. Hoop dat je er iets mee kunt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2011 18:45 #1330993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn 960 heeft nog nooit wat
Mijn 960 heeft nog nooit wat aan de motor gehad.( op de Riem na ).
Krijgt gewoon 1x per jaar een klein beurtje.Heb een paar stempels overgeslagen.Ik ree tot voor kort 550 a 600 km per week mee.En dat 3 jaar lang.En niets aan de hand. ( terwijl ik flink doorrij ).Kan misschien geluk zijn, maar over 2,5 week mag ik er weer lekker mee toeren ( Oostenrijk ).

Moderators: Jerry Stam