Wat is dat toch met die Diesels...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2011 18:56 #1089053
door V700 register
Wat is dat toch met die Diesels... is gemaakt door V700 register
Wat is dat toch met die Diesels op verkoop site´s.De prijzen gaan boven de Benzine wagens uit.Daarbij komt ook dat de prijzen van WBV ( Wegen Belasting Vrij ) 740's lager zijn geworden.Is dat jullie ook opgevallen ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-09-2011 19:55 #1330593
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Marktverzadiging
De markt is verzadigd en de Dieseltjes worden steeds zeldzamer.
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2011 20:12 #1330596
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Re. diesels
Heb dezelfde mening als Gerben met als aanvulling dat mijn persoonlijke ervaring met de Volvo 6 cilinder diesels gewoon goed is. Ik wil het noodlot uiteraard niet tarten maar ik rij nu de 4e en ook deze is, net als de vorigen, probleemloos. Met de huidige heb ik inmiddels alweer >25.000 km. gereden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2011 21:08 #1330606
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeldzaam
De bruikbare diesels zijn zeldzaam aan het worden.
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2011 22:02 #1330611
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic houden die diesels?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2011 23:54 #1330622
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zolang
Zolang je de motor maar niet aftrapt en hem netjes en mooi lopend houdt is 6 ton aan km's goed te doen, zelfs zonder revisie.
Maar waardoor ze verot raken is omdat men vanaf het moment dat ze de sleutel om draaien rijden als sebastian loeb(WRC dus Rally rijder) en daar zijn de blokkies niet geschikt voor, het zijn wel degelijk werk paarden maar dat is pas verstandig als de motor goed op Temp is.
Maar sommige weten ze aan te prijzen of ze de 762 cabrio aan het verkopen zijn, dat is mij al opgevallen ja, en gelukkig maar want dan kopen de rally rijders eerder een Benz of afgetrapte VW dan een ovlov .
Tom.
Maar waardoor ze verot raken is omdat men vanaf het moment dat ze de sleutel om draaien rijden als sebastian loeb(WRC dus Rally rijder) en daar zijn de blokkies niet geschikt voor, het zijn wel degelijk werk paarden maar dat is pas verstandig als de motor goed op Temp is.
Maar sommige weten ze aan te prijzen of ze de 762 cabrio aan het verkopen zijn, dat is mij al opgevallen ja, en gelukkig maar want dan kopen de rally rijders eerder een Benz of afgetrapte VW dan een ovlov .
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2011 23:58 #1330623
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
begint het alweer te kriebelen dan frank? ga je er eentje ruimen voor een dieseltje?
- John Blummel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2011 07:13 #1330627
door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic aftrap
Neeeee, dat zal ikzelf zeker niet doen! De "aftrap" wordt wel elk jaar opnieuw gegeven door de APK, dan moet gvd voor die roetmeting zonodig de 5500 toeren bereikt worden, iets wat ik in geen 5500 jaar zal doen! Maar een blokje hout onder de vloermat, ter hoogte van het gas/dieselpedaal doet wonderen...TGTF schreef : Zolang je de motor maar niet aftrapt
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2011 07:26 #1330628
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee hoor, Zeker weten van
Nee hoor, Zeker weten van niet.Gisteren de roest eruit geslepen, en nieuw plaat er in gezet.Nu zijn de wielbakken weer netjes.En 3 plekjes aan de buitenzijde gedaan.En als er nog tijd is, doe ik ook nog een klein stukje onder de kofferbakvloer en nog de deuren eens goed bekijken.En dan kan hij naar de spuiter.Dus ik hou hem nog even ;)Ohwja Carlo... je vondt hem nogal traag gaan hé.. ( is van 2x van 65+érs geweest ).Nouw.. heb hem eens wat door zitten douwen en komt nu goed met het verkeer mee.In het begin dacht ik dat er geen kickdown op zat, maar die zat blijkbaar vast
Nu heb ik weer een kickdown, maar die heb je niet echt nodig in een 740.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2011 10:45 #1330636
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toen ik in het begin dit forum leerde kennen, ongeveer 3 jr teru
viel me op (als diesel liefhebber)dat deze diesels in een verdomhoekje zaten. Ze waren slecht, langzaam,kortom: Je moest haast wel dom zijn toch een diesel te willen.
Toen ging de LPG omhoog. De problemen met de instalatie ook.
De diesels kwamen weer om de hoek kijken..
Daarna werd de benzine ook flink duurder.
Belastingvrij ? Ja, maar dan wel op LPG was het motto.
Nu zijn de mensen zover dat ze willen wel belastingvrij, maar zonder de kosten van een LPG instalatie.
Dus: De diesel.(want zo slecht kan dat toch niet zijn)
Nu onploft dus de een na de andere. Want je wil niet "achterblijven" in het verkeer. Kleine stukjes, maar toch even snel als de ander. Tja, dat wordt moeilijk voor het blokje.
Ook wil de D24 eigenaar wel een D24 tic natuurlijk..
Ook valt mij op dat (steeds) hogere km.standen "normaler" worden gezien.
En zo wordt de spoeling dun, dus duurder.
Aldus mijn zicht op dit fenomeen, Rolf
Toen ging de LPG omhoog. De problemen met de instalatie ook.
De diesels kwamen weer om de hoek kijken..
Daarna werd de benzine ook flink duurder.
Belastingvrij ? Ja, maar dan wel op LPG was het motto.
Nu zijn de mensen zover dat ze willen wel belastingvrij, maar zonder de kosten van een LPG instalatie.
Dus: De diesel.(want zo slecht kan dat toch niet zijn)
Nu onploft dus de een na de andere. Want je wil niet "achterblijven" in het verkeer. Kleine stukjes, maar toch even snel als de ander. Tja, dat wordt moeilijk voor het blokje.
Ook wil de D24 eigenaar wel een D24 tic natuurlijk..
Ook valt mij op dat (steeds) hogere km.standen "normaler" worden gezien.
En zo wordt de spoeling dun, dus duurder.
Aldus mijn zicht op dit fenomeen, Rolf
Moderators: Jerry Stam