zuiniger rijden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ciao Eric
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Neem dan een VW TdI uit die jaren die zijn het meest duurzaam. Liever geen PD motor maar een motor met roterende pomp zijn het meest duurzaam.
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zeer comfortabel en erg duurzaam.
Heb er zelf erg veel plezier van gehad,
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Zelf rijd ik de meeste km's ook in zo'n "hokje". Maar doordat zo'n autootje bijna niets meer kost ( als je hem eenmaal hebt aangeschaft) kan ik mijn hobby toch blijven bekostigen in deze economisch moeilijke tijden. En voor de lange stukken geniet ik dan extra van mijn grote(re) auto's.
Het blijft helaas een kwestie van keuzes. Geld heeft nu eenmaal de nare eigenschap dat het een wegwerpartikel is. Je kunt het maar eenmaal uitgeven.
En uit eigen ervaring weet ik ( vaak als leenauto gehad van de dealer) dat zo'n V40 diesel van de tweede serie helemaal niet verkeerd is. Daar heb ik meerdere malen lange ritten mee gereden in de tijd dat ik veel zaken in Duitsland deed en zo'n 70000 km per jaar reed. Dan stond mijn dagelijkse Volvo minimaal 4 keer per jaar voor onderhoud bij de dealer.
Nu rijd ik voor woon/werkverkeer zo'n 20000 km per jaar in een Citroën C1 en gebruik ik de S90 alleen voor de lange zakelijke ritten en ritten waarbij we met meer dan 2 mensen in de auto zitten, in totaal zo'n 12000 km per jaar.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze zijn beide met de commonrail diesel. Fase 1 moet je niet hebben, volgens mij geen commonrail. en onderstel is slecht en rammelt.
Ze rijden echt goed, en je kan er ook zuinig mee rijden, 1:17 is gemakkelijk te halen.
Hij rijdt in ieder geval veel zuinig dan de V50 met 2.0 diesel. En mijn eigen ervaring is ook dat ze veel betrouwbaarder zijn. Ik heb met deze 2 minder problemen gehad dan met die ene V50. hoewel die ook niet slecht was.
De renault motor is overigens wel goed, ze zijn er genoeg met ruim 3 ton.
Geen verkeerde keus zou ik zeggen. Rammelt echt niet meer( maar minder) dan VW tdi).
Heb ze eigenlijk nooit horen rammelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
tot 2 ton ja dan zijn ze helemaal op. en de rest van de auto ook. Overigens bij de ADAC komen de nieuwe S40/V50 s er slechter dan gemiddeld uit in pechstatistieken.solexpaul schreef : In zo'n auto met een rammelend Renault motortje wil je niet rijden.......
Neem dan een VW TdI uit die jaren die zijn het meest duurzaam. Liever geen PD motor maar een motor met roterende pomp zijn het meest duurzaam.
Groet Paul
Groeten,Jeroen
+++t blijft behelpen+++
If it doesn't blow, It sucks.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeroen schreef : tot 2 ton ja dan zijn ze helemaal op. en de rest van de auto ook.
Doel jij hier op de VW TDI??
- V700 register
- Nieuw lid
-
De koplampen hebben een dubbele reflector.
Freddie