benzine of lpg starten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2011 20:06 #1088785
door V700 register
benzine of lpg starten is gemaakt door V700 register
Ik heb net op mijn B230f lpg gezet
maar nu de vraag. ga ik een schakelaar monteren die benzine start en op een zelf instelle toerental over springt op lpg
aan de enekand natuurlijk goed voor het brandstof systeem maar door dat ik veel korte stukjes rijd word er vaak geschakeld tussen de brandstoffen
op lpg starten is dan beter voor het systeem en de motor
wat zeggen jullie
maar nu de vraag. ga ik een schakelaar monteren die benzine start en op een zelf instelle toerental over springt op lpg
aan de enekand natuurlijk goed voor het brandstof systeem maar door dat ik veel korte stukjes rijd word er vaak geschakeld tussen de brandstoffen
op lpg starten is dan beter voor het systeem en de motor
wat zeggen jullie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2011 09:21 #1328797
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als het kan zou ik gewoon op
Als het kan zou ik gewoon op lpg starten. (mits alles zeer goed afgesteld staat ivm back-fire)
Mijn B230A (carburatie, ik weet totaal wat anders dan B230F) start geweldig op lpg.
5 sec. bij chocke-en en klaar. Ook als het -10 is.
benzine gebruik ik zo heel af en toe om eens door te spoelen en als reserve als de tank leeg is.
Ik zou dus zeggen gewoon lpg.
Mijn B230A (carburatie, ik weet totaal wat anders dan B230F) start geweldig op lpg.
5 sec. bij chocke-en en klaar. Ook als het -10 is.
benzine gebruik ik zo heel af en toe om eens door te spoelen en als reserve als de tank leeg is.
Ik zou dus zeggen gewoon lpg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2011 18:08 #1328824
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn 230fb start op benzine
Mijn 230fb start op benzine maar schakelt bij een kleien 200 toeren over. Dus starten, even tot rust laten komen en een keer een dot gas geven.
Duurt dan best lang voor je tank leger wordt.
Duurt dan best lang voor je tank leger wordt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2011 20:42 #1328829
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Mijn auto's hebben carburateurs.
Starten altijd op LPG.
Moet weer eens wat benzine opmaken, zit er alweer een jaartje in.
Starten altijd op LPG.
Moet weer eens wat benzine opmaken, zit er alweer een jaartje in.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2011 21:04 #1328832
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Zou even lekker op benzine blijven starten. Blijf je benzine systeem een beetje gangbaar en minder kans op backfires als hij even niet meteen wil aanslaan. Ook prettig als er mensen in rijden die minder gewend zijn aan LPG.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2011 12:26 #1328888
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nooit op benzine..
Ik start nooit op benzine...en ja, dan gaat alles in het benzinesysteem stuk:
benzine veroudert, pakkingen drogen uit, membraam in vacuumpotje op de inspuitrail droogt uit, injectoren werken na verloop van tijd niet meer, benzinepomp draait voor janjoker en gaat uiteindelijk stuk, intankpompje gaat stuk, pakkingen op de benzinetank lek...Hoeft ie voor de APK ook niet meer op benzine te lopen als het er niet in zit.
Ik zit er hard over te denken al die rommel er uit te slopen en ipv de benzinetank een LPG tank van 70-80ltr er bij laten plaatsen. Zelfs bij -28-34ºC in zweden startte de wagen voorbeeldig. Dat is een keer fout gegaan, verdamper voorzien van een laag ijs, gewoon koud water er overheen gegoten, paar minuten gewacht en in 1 keer lopen.
Alleen mijn koelsysteem was een beetje bevroren met de nieuwe koelvloeistof achter in de auto.....
benzine veroudert, pakkingen drogen uit, membraam in vacuumpotje op de inspuitrail droogt uit, injectoren werken na verloop van tijd niet meer, benzinepomp draait voor janjoker en gaat uiteindelijk stuk, intankpompje gaat stuk, pakkingen op de benzinetank lek...Hoeft ie voor de APK ook niet meer op benzine te lopen als het er niet in zit.
Ik zit er hard over te denken al die rommel er uit te slopen en ipv de benzinetank een LPG tank van 70-80ltr er bij laten plaatsen. Zelfs bij -28-34ºC in zweden startte de wagen voorbeeldig. Dat is een keer fout gegaan, verdamper voorzien van een laag ijs, gewoon koud water er overheen gegoten, paar minuten gewacht en in 1 keer lopen.
Alleen mijn koelsysteem was een beetje bevroren met de nieuwe koelvloeistof achter in de auto.....
Moderators: Jerry Stam