Zo vrij als een vogel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 20:49 #1327101 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Helemaal goed Mike, nu kan het nog zonder grote gevolgen te hebben.Misschien tref je op je reizen straks een plek waarvan je nooit meer wegwilt, wie weet.Burgerlijk worden kan altijd nog (alhoewel, best lekker hoor burgerlijk).Enne... je werd best een beetje zuur de laatste tijd Set your mind free...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 22:03 #1327107 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed.
Je bent 25! de wereld ligt open.
Denk rustig na, als je daar de tijd en de financien) voor hebt.
En word dan wat je had willen worden als je groot bent.
Dus niet "IT-er" of "project manager" of <a href="
" target="_blank">loopbaanadviseur of zo.
be Bold.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 22:18 #1327110 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Goed besluit.
Goed besluit. Je bent nog jong, hebt weinig verplichtingen dus het is nu of nooit. Werken kan of moet je nog tot je 67ste minimaal.
En een goede tip van een "ervaringsdeskundige" voor de toekomst: zorg dat je een hobby hebt waarin je de dagelijkse stress kwijt kunt. Zo'n 20 jaar geleden, ik was toen 32, was ik ook helemaal afgebrand. En dat uitte zich ook in allerlei lichamelijke klachten. Ik heb een jaar bij de dokter gelopen, een wat oudere wijze man, die mij dringend adviseerde om naast mijn werk een leuke hobby te nemen.
Ik toen mijn eerste oldtimer aangeschaft en die hobby is langzamerhand behoorlijk uitgegroeid in 20 jaar. En geloof me, daar kan geen prozac of ander soort pilletje tegen op. Ik ben de man nog steeds erg dankbaar voor zijn goede advies.
Geniet van je vrijheid, volg je gevoel en leef je leven voluit en wees vooral gelukkig. Het is je van harte gegund.

Groeten, Jan.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 22:55 #1327113 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic weinig aan toe te voegen!
Schitterend, zoiets te lezen! Ik herkende het onmiddelijk. Momenteel maak ik de 2de weer zo iets mee, wel een beetje anders en met een andere "handicap".  Mijn leeftijd is zo'n 35 jaartjes hoger, en toch heb ook ik er weer vertrouwen in. Ik voel het gewoon. Een aantal zaken weer stijdlustig oppakken, een beetje een Pittbul mentaliteit, dat komt weer terug.
En jou kennende van die eenmalige ontmoeting op de Dijk, ruim meer dan 3 jaar geleden, ben jij ook zo'n pittbul!  Op zeker; over een aantal jaren kijk je lachend achterom. Helemaal goed en het komt ook goed!   

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 22:56 #1327115 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Goede stap!!
Probeer van je hobby je werk te maken.
Heb ik ook gedaan.
De dagen/weken vliegen voorbij.
Stress en ergernissen blijven altijd, wat je ook doet, als eigen baas of in loondienst.
En als je het goed doet kan het nog een paar knaken op leveren ook.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 23:10 #1327118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Werk vs hobby

struis schreef : Probeer van je hobby je werk te maken.

Voordeel bij van je hobby je werk maken is natuurlijk dat het je gemakkelijker afgaat, en dat je er meer plezier aan beleeft. Dat zal men zeker herkennen in het werk dat je aflevert en daarmee kun je je natuurlijk positief onderscheiden. "Dat beetje extra" kost je ook niet zoveel extra moeite. Prutsers en uurtje-factuurtje figuren zijn er genoeg/teveel. Wat mij een keerzijde lijkt is dat je je uitlaatklep, iets anders doen dan tijdens je werkweek ook al doet, kwijt bent. Maar als je nog een andere hobby achter de hand hebt zul je daar vast geen last van hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 23:45 #1327125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Dank voor de fijne en positieve reacties. Een aantal mensen die ik heb gesproken heeft nu al gezegd dat ik vrolijker ben en relaxter over kom. Da's fijn om te horen. Ben net voor het eerst sinds tijden weer eens uit eten geweest, gewoon omdat het kon, en 't was heerlijk. Zowel 't eten als 't gevoel er omheen.
edit: Overigens dacht ik van mijn hobby mijn werk te hebben gemaakt, in mijn vorige functie. Dat pakte niet helemaal uit zoals gewenst.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 23:57 #1327129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vrijheid
Hoi Michael

Grote waardering voor wat je hebt gedaan. Dit getuigt van moed.
Zelf heb ik hetzelfde 4 jaar geleden gedaan.
Moet zeggen dat ik veel beter ben gaan slapen en veel vage klachten kwijt ben geraakt.
Ik wist wel wat ik zou gaan doen. Mijn hobby was enige tijd daarvoor al ingeschreven bij de kamer van koophandel. 
Die hobby is alleen fulltime geworden.
Opleiding, zekerheden, carriere ed aan de kant gezet en verder gegaan in m'n hobby.
Neem de tijd om te bedenken hoe je nu verder wilt.
Wees ook niet bang om dingen te vragen als je dingen niet weet of twijfelt.
Dit is een nieuwe kans en start dus vergooi hem niet.
Succes en sterkte gewenst.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2011 23:57 #1327130 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Als je................
van je hobby je werk maakt, zal je weer op zoek moeten naar een andere hobby. Want al vind je je werk nog zo leuk, er blijven aspecten aan werk kleven waar je bij een hobby niet mee te maken hebt.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2011 00:05 #1327133 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic I know
Weet ik Jan, vandaar de Volvo en de CX. Maar het op kantoor zitten verlamde me zo erg, dat ik er geen energie meer voor overhad. Voor de duidelijkheid: naast auto's is muziek mijn andere grote hobby. Ik werkte bij een muziekblad. Ik heb 't dus wel geprobeerd, 't werkte alleen niet. Hoe dan ook, ik ben tot nu toe nog reuze blij met m'n beslissing.

Moderators: Jerry Stam