Eindelijk een paarse!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 19:27 #1088342 door V700 register
Eindelijk een paarse! is gemaakt door V700 register
Eigenlijk niet helemaal de bedoeling om een 940 te kopen, want ik was op zoek naar een s60 d5 of v70 d5 maar ik kon deze niet laten gaan.
Altijd al een blackberrypearl 945 willen hebben (eigenlijk met beige leer) dus ja..
Op naar Roosendaal!

Eenmaal bij de auto aangekomen zaten er van buiten al dingetjes op die op de foto niet stonden.
Oa. Lichte schade bij de rechter achter spatbordrand en een kapot linkerachterlicht.
Niets heel schokkends, maar zal wel aangepakt worden.
Netjes via mail wel op de hoogte gesteld van het technisch mankement dat de auto was uitgevallen maar later weer startte.
Auto gestart en eens laten lopen, gelijk viel op dat de airco een beetje 'liep te zoeken' (aan uit schakelen van de compressor), kwam wel wat koude lucht uit de openingen dus moet volgens mij alleen gevuld worden.
Kort Testritje gemaakt, ging goed, auto heerlijk stil automaat soepel dus het was voor mij wel duidelijk.
Toen we terug kwamen nog eens naar de motor geluisterd en merkte dat de koelslangen hard waren, dop van het reservoir gedraait en borrel blop, koelwater op straat...
Hmmmm koppakking lek..
Maaarr de auto was paars, reed goed, interieur in nette staat, en full option (alles werkt).

Aan tafel gaan zitten, terwijl de volgende geinteresserden de auto gingen bekijken (ja ze stonden letterlijk in de rij!).
Kort en krachtig gesprek gehad, bod gedaan, en de auto was van mij!
De andere kopers wilden wel over bieden, maar de verkoper hield zich netjes aan zijn woord! Waarvoor hulde!

Toen de rit naar huis.. Of zeg gerust avontuur!
Gewapend met een jerrycan koelvloeistof moest ik het wel gaan redden dacht ik..
Gelukkig reed een vriend achter me in de caddy.
Na een km of 15 in ene alles mistig achter me, dus naar de kant.
Kap open water bijgevuld zover het ging en weer verder..
5 km later zelfde verhaal.. We merkten dat de bovenste koelslang koud bleef (dus thermostaat gaat niet open, dys geen circulatie).
Toch zoveel mogelijk water erin en maar tankstation op zoeken (jerrycan was inmiddels leeg).
Staat daar tot mijn geluk de wegenwacht al aan een peugeot te sleutelen.. Melding gemaakt en we werden gelijk geholpen.
Thermostaat eruit en ja hoor, er kon 7 liter water in..
Jerrycan gevuld en weer verder gereden..
10/15 km later weer mistig... Zucht (dan gaan de gedachten door je hoofd wat heb ik nou weer gekocht...).
Toch maar water vullen en weer verder...
En toen.. Tja... Je raad het nooit... Temp meter richting rood en een waterspoor..
Gelijk langs de kant, en weer anwb gebeld (water was op en geen sloot in de buurt), hop water vullen en naar huis.
Aangekomen bij de hobbyschuur besloot de auto nogmaals zn water eruit te gooien...

Is dit dan een miskoop? Verkeerd ingeschat? Nee, dat denk ik niet. Auto staat er netjes bij en heeft in de 10/11 jaar bij de vorige eigenaar zn onderhoud wel gehad.
Oa. Zit er een NIEUWE orig. volvo 100a dynamo in, nieuwe radiateur, nieuwe waterpomp etc et
Maar vroeg mezelf wel af of dit bekend moet zijn geweest.. Had ik de auto alsnog gekocht maar met een trailer opgehaald.
Dit is dus geen klaagzang richting verkoper! Ik had een langere testrit moeten maken dan had het misschien wel boven warer gekomen.
Want dat de koppakking lek was, was me al duidelijk maar niet dat het al zo erg was.

Dusssss.. Nu de auto motorisch aanpakken en rijden!
Daar draai ik natuurlijk mn hand niet voor om, kopje ligt bij de revisie voor vlakken en nog wat aanpassingen en als ie terug is ga ik ook nog wat aanpassingen doen.
Tevens een revisie intank pomp besteld voor de LPi tank want die maakt wat herrie en soms hield de auto wat in op lpg.
De diagnose spullen zijn onderweg dankzij chris !!
Onderdelen gehaald & besteld bij VOMD, dus dat komt helemaal goed.
Ben als nog erg blij met mn fullllllll (en dan bedoel ik fulllllll) option Blackberry Pearl 945 LPT automaat op lpi!

Fotootje samen met het andere speelgoed;
s4.photobucket.com/albums/y136/Jelmar/Sn...nt=B9BC072C-orig.jpg

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 19:34 #1325496 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi mooi
Ziet er mooi uit! Mooie wielen ook. En ach je bent handig genoeg dus met die kop dat komt wel goed... alleen ff hopen dat het spul niet zo heet is geweest dat de kop te krom is om nog te vlakken. Maar dat zal niet zo snel gebeuren toch? Gefeliciteerd!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 20:03 #1325498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooiste kleur ooit
mooiste kleur ooit zonder twijfel en succes met alles en gefeliciteerd niet te vergeten :}
en ik moet zeggen hulde voor de anwb ook :}
groet will
p.s 100 euries voor de velgen :}

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 20:03 #1325499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooiste kleur ooit
mooiste kleur ooit zonder twijfel en succes met alles en gefeliciteerd niet te vergeten :}
en ik moet zeggen hulde voor de anwb ook :}
groet will
p.s 100 euries voor de velgen :}

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 20:22 #1325500 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi
Mooie kar!!!
Lijkt op de mijne:)) alleen die is donker grijs.
MArtijn heeft zo'n zelfde!
Hoop dat je er veel plezier aan hebt en blij dat het een rwd volvo is geworden!!

Groet Chris

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 20:30 #1325501 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Mooi !
Jelmar,
Gefeliciteerd met de aankoop en succes met het sleutelwerk !
Had ook onze voorkeur maar toen wij aan het zoeken waren, stond er maar eentje in de kleur blackberrypearl en die heb ik maar laten staan ..............

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 21:02 #1325505 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Mooi!
Hele mooie kleur voor een 900!
Jammer van de koppakking, maar dat is zo opgelost zie ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 22:32 #1325511 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je weet het hè
Je weet waar we het over hadden hè? Ik kom zo helpen met strippen... ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 22:38 #1325514 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie
auto Jelmar in een geweldige kleurencombi.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2011 23:18 #1325517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooiste kleur!
Prachtige auto, gefeliciteerd en die kleur en uitvoering .... geweldig, <a href="/node/39494">komt me bekend voor</a>! Absoluut de mooiste kleur die er is wat mij betreft!

Moderators: Jerry Stam