spacers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2011 12:26 #1325096 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Why not?
Ik heb ook spacers op mijn monster 740 zitten, geen ekel probleem!
Als je alles maar goed op moment vast zet!
En ik ben niet heel lief voor de auto's waar geraced/gedrift mee word.

@alexander: als je velgen hebt met een hele lage (of zelfs negatieve) ET waarde kunnen de wielen buiten de kassen steken zonder spacers.
Ik heb geen enkele apkboer spoorbreedte op zien meten.
En ik heb nog ook niet gehoord over problemen bij de apk met spacers.. Wat zeg ik, de mijne is vrijdag goedgekeurd met een 70mm spoorverbreding per as.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2011 13:42 #1325098 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Discussie..
Altijd die eeuwige discussie over veiligheid, waarbij ik steevast dit antwoord geef. Porsche leverde vroeger af-fabriek spacers op de Widebody versies van hun eigen auto's. Waaronder dus de 911 turbo. Vandaag de dag leveren ze af-fabriek spacers op de Panamera Turbo S met het Sport Chrono pakket. Die heeft 550 pk, 800nm en een eigen gewicht van 1945 kilogram. Ik denk dat je met een gerust hart kunt zeggen dat het gebruik van spacers niet heel erg onveilig is.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
31-07-2011 19:46 #1325123 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic .

Michael Oud schreef :  Porsche leverde vroeger af-fabriek spacers op de Widebody versies van hun eigen auto's. Waaronder dus de 911 turbo. Vandaag de dag leveren ze af-fabriek spacers op de Panamera Turbo S met het Sport Chrono pakket.

is overigens ook een van de weinige zoniet enige die vroeger goedgekeurd waren met spacers, toen spacers nog verder verboden waren.
overigen 70mm spoorverbreding is geen apk punt maar als je om een boom gevouwen zit wel een puntje voor oom agent.
net als rijden zonder verzekering kan ook totdat je boemst  dan heb je de rapen gaar.
je ken onze Spee die zegt altijd: als het niet affabriek geleverd is hoort het er niet op.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2011 22:47 #1325145 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opmerking
"" je ken onze Spee die zegt altijd: als het niet affabriek geleverd is hoort het er niet op. ""

Hahahahaha, wanneer gaan die rottige blauwe lampen en irritante toeters dan van de dienstwagens af!!! is namelijk ook niet fabriek afgeleverd dus moeten ze er vanaf hahahahahaha. wat een domme opmerking van die slimme man hahahahaha.

Maar de beste Koos heeft geen poot om op te staan als er een europees keurmerk in de producten staat gedrukt, Dan kan/kon Koosie heel hoog van de daken zingen maar dan slaat hij de plank wel mooi tegen zn .... hahaha.

Tom.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 01:10 #1325155 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Berekenen
Hallo Michael

Michael Oud schreef : Porsche leverde vroeger af-fabriek spacers op de Widebody versies van hun eigen auto's. Waaronder dus de 911 turbo. Vandaag de dag leveren ze af-fabriek spacers op de Panamera Turbo S met het Sport Chrono pakket. Die heeft 550 pk, 800nm en een eigen gewicht van 1945 kilogram. Ik denk dat je met een gerust hart kunt zeggen dat het gebruik van spacers niet heel erg onveilig is.

Als Porsche spacers op hun auto's schroeft, dan heeft Porsche ook doorgerekend of dat kan.
Als iemand aftermarket spacers op z'n auto schroeft, heeft ie dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet gedaan.  De fabrikant van de spacers heeft z'n spacers natuurlijk weer wel doorgerekend.  En zolang je ze gebruikt om de ET te corrigeren zal er ook geen probleem optreden.  Maar zodra de ET gaat veranderen, wordt de wielophanging anders belast.  En dat zal misschien nog wel voor een aantal auto's doorgerekend zijn, maar lang niet voor alle.
Dat Porsche dus standaard spacers op sommige modellen levert wil nog niet zeggen dat alle spacers op alle auto's met alle velgen veilig zijn.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 12:29 #1325186 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze keer
Maar we hebben het in deze discussie toch ook over het corrigeren van een te hoge ET waarde?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 17:39 #1325212 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Iedereen?
Hallo Michael
Weet je zeker dat iedereen dat in de gaten heeft?
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 19:28 #1325227 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee.
Nee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2011 12:42 #1325307 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic was wel de inzet !!
dat was mijn orginele vraag het ging om de zelfde et waarde alleen aangepaste velgen en of dit wettelijk geacepteerd wordt door rdw-verzekering en politie en het aller belangrijkste of het veilg is (kids).
en dus ben niets wijzer want het staat 50-50 voor en tegen :{
dus wijs man als ik ben (hehehehehe) denk ik beter niet aan beginnen kan er ook niets mis gaan.
en krijg toch geen duidelijk antwoord dus als ik eens wat vrioje tijd heb ga ik de bovenstaande eens opbellen en vragen hoe het er mee zit en laat het jullie dan ook weten :}
in ieder geval bedankt voor jullie reacties en het heet terecht recente discussies :} (genot om te lezen :)
groet wil

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
02-08-2011 22:30 #1325358 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic 50--50???? niets wijzer???

sanshan schreef : dat was mijn orginele vraag het ging om de zelfde et waarde alleen aangepaste velgen en of dit wettelijk geacepteerd wordt door rdw-verzekering en politie en het aller belangrijkste of het veilg is (kids).
en dus ben niets wijzer want het staat 50-50 voor en tegen

zoals ik aangegeven heb in de link, is het als compensatie dus niet verboden maar afgeraden.
heeft dus niets te maken met voors of tegen maar wat mag en wat niet mag.
ik ben er zelf geen voorstander van, maar als je bijvoorbeeld een J7 velg met ET43 wil compenseren (met een spacer van 18mm) is dat niet verboden mist het deugdelijk gedaan wordt.
en om de as te verbreden mag het mits het binnen de 2% blijft.
lijkt me duidelijk toch??

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Moderators: Jerry Stam