Hoe onderscheid ik echte Volvo velgen van nep?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2011 11:19 #1088214 door V700 register
Hoe onderscheid ik echte Volvo velgen van nep? is gemaakt door V700 register
Hoi,
Ik ben al enige tijd op zoek naar een set gebruikte, maar originele Titan, antracietgrijze velgen.
Dit type velg wordt ook als nieuw, maar dan ¨namaak¨ aangeboden.
Het is niet mijn bedoeling dat ik deze in mijn maag gesplitst krijg.
Ik ben niet zo naief om te denken dat een velgkapje met een volvo logo garantie biedt voor originaliteit.
Maar biedt het merkteken ¨volvo¨ in de velgrand wel voldoende zekerheid? En zo niet: hoe weet ik dan zeker dat ik niet genept wordt met nep?

Jaap

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2011 12:00 #1324601 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic he
<html />
Als het goed is, staat het onderdeelnummer er ook in gegoten, maar ja als ze een originele velg als gietmal hebben gebruikt, dan staat die er automatisch ook in.
Als het alleen maar look-a-like's zijn uit het Oostblok, dan staat er helemaal niets in.
Probeer de herkomst van de velgen te achterhalen. Velgen van een total-loss zou ik ook zomaar niet vertrouwen, dan kan je nog beter imitatie hebben denk ik.
Originele Volvo velgen worden dacht ik bij Ronal in Duitsland gegoten. Imitaties komen vaak uit Polen of Rusland vanwege de niet-bestaande milieu-eisen daar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2011 12:40 #1324604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goede imitatie, wat is daar
goede imitatie, wat is daar mis mee?
als de velgen goed zijn is het toch OK?
begrijp niet altijd waarom mensen geen imitatie willen, vaak zijn het dezelfe mallen en dezelfde fabriek die ze maken.

Maar goed: 875 euro voor een setje nieuwe titans bij swedish parts zag ik op internet.
(inkoop zal dan rond de 700 liggen max.?/ om ze maken iets van 500? (arbeid, overhead en materiaalkosten))
Vraag me dan af of de imitatie dan zoveel goedkoper zou kunnen zijn dat er een fabriek is die ze dan zal gaan maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2011 12:51 #1324606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Imitatie niet altijd hetzelfde
Zelf een 1 imitatie Draco velg gehad (rudiger ook) en er is dus wel verschil in te zien
O.a geen Volvo merk in de velg gedrukt en ook de gaten waren anders dan de echte Volvo Draco velgen , deze imitatie Draco velg was er bij dus ook afgelopen/afgebroken van de bouten.
Omdat de gaten dus achteraf anders waren dan de echte draco velgen .
Misschien dat ik de foto's nog ergens kan vinden , dan zie je het verschil wel .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2011 12:55 #1324607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi fred,   Ik begrijp dat
Hoi fred,

Ik begrijp dat imitatie er niet altijd hetzelfde uit hoeft te zien, en zoals jij ook al aangeeft, niet altijd dezelfde kwalificaties heeft.
Maar mijn mening is dat imitaie niet per definitie slechter is dan origineel, dat wilde ik even zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2011 13:53 #1324610 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic makkelijk

Hallo Jaap,
Ik heb enkel info over de Draco velg voor je. De herkomst van de "imitatie" Draco velgen is mij nog steeds onduidelijk alhoewel daar meestal "made in italy"in staat. (binnenkant/achterkant midden)
Feit is dat bij de imitatie Draco velgen er allerlei gegevens ook zichtbaar zijn aan de buitenkant van de velg tussen de spaken en in de velgrand.Bovendien staat er natuurlijk geen "Volvo" ingegoten op de imitatievelg.
link naar foto van imitatievelg. Duidelijk is de ingegoten tekst te zien aan de buitenkant. Achter de sierdop is het leeg zoals je kunt zien.
<a href=" www.belgman.nl/images/nepdraco.jpg " target="_blank" onclick="window.open('/ www.belgman.nl/images/nepdraco.jpg ','','');return false;">
&gt; KLIK&lt;
</a>

Om gegevens te lezen van de Volvo velgen dien je de sierdop eraf te halen... Hoe dat bij Titanvelgen zit weet ik echter niet, noch of er imitatie Titans zijn...

Groeten Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2011 14:44 #1324614 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ander imitatiekenmerk
Ik heb zelf ooit ook 1 imitatie-Draco onder een auto gehad.
Het "hapje" om je schroevendraaier in te steken om de hartdop te verwijderen ontbreekt er ook aan.
Ooit eens door mijn zoon(tje)(toen 4) ontdekt toen hij vorig jaar een wiel voor mij ging wisselen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2011 16:19 #1324619 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jong geleerd = oud gedaan!
@JC: volgens mij is jouw zoon de Volvo-kennis met de paplepel ingegoten
@ de anderen: alvast bedankt voor jullie reactie, ik hoop er mijn voordeel mee te doen.

Jaap

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2011 23:12 #1324680 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic titanen
De imitatie Titans zijn vaak helemaal strak / glad totaan de band (geen randje voor slaglood). Tevens is het naafgat vaak niet standaard voor alleen Volvo en moet er met pasringen gewerkt worden.
De imi's uit Duitsland schijnen niet zo'n drama te zijn, maar de made in china is echt 'zooi'/zwak.
Overigens ga je voor gebruikte Titans kijken: deze velgen zijn erg gevoelig en snel krom doordat de 5-spaken verder weinig ondersteuning geven, ook voor de binnenkant van de velg. Op zich geen probleem, vrijwel alles is te richten, maar het kost je wel weer geld!
Er staat altijd iets van Volvo achterin de velg gegoten. Mocht je een setje op het oog hebben, kan je altijd even een foto hier neerzetten, kunnen we meekijken.
Originele Titans zijn altijd antraciet / grijs. Kleurcode is nauwelijks te vinden, maar 937 schijnt in de buurt te komen.

Echte:

link.marktplaats.nl/454755494
link.marktplaats.nl/446056164

Overigens ver overprijst in mijn ogen, want je kan allebei de setjes rechtstreeks naar de spuiter / richter brengen, wat ook weer 100/150 per velg kost.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2011 23:52 #1324692 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic chinese velgen
Voor de oudere modellen (Amazon) zijn de GT velgen weer te koop, gaat om immitatie uit China en staat in de 1e serie ook in de velg...helaas 2e serie niet meer. Gaat wel om stalen velgen dus dat luistert niet zo nauw als lichtmetaal.
Overigens is het een prima velg, alleen wat lastig om een passend ventiel te krijgen want ze hebben zich keurig aan de maten gehouden.....immitatie hoeft niet per definitie slecht te zijn.

Moderators: Jerry Stam