Koelsysteem reinigen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2011 11:53 #1088125
door V700 register
Koelsysteem reinigen is gemaakt door V700 register
beste mensen,
onze Corsa heeft een beetje moeite om het hoofd koel te houden wat onder deze weersomstandigheden niet echt een probleem zou mogen zijn.
de temperatuur fluctueert nogal tussen te thermostaat temperatuur en de fan temperatuur en dit onder gelijke belasting van zo'n 110km per uur op de rijksweg.
als ik de kachel gebruik duikt de temperatuur tot onder de thermostaat temperatuur.
ik zou als eerste het systeem eens door willen spoelen en reinigen. nu zie ik hier en daar op het internet dat mensen met soda en schoonmaak azijn aan de gang gaan.
-kan dit inderdaad?
-welke mengverhouding water/azijn of water/soda gebruiken?
-hoelang kan ik/moet ik met dit mengsel rondrijden
alvast bedankt!
Gr Jos
bedankt voor de reactie's,
ik heb inmiddels begrepen dat je met water en azijn de meeste kans maakt, maar ook dat het eventueel de nekslag voor radiator zou kunnen zijn, ik probeer het gewoon en kijk wel waar het schip strand, ik ga er nu vanuit, gezien de leeftijd van 12 jaar en een kmstand van 270.000, ik aan een andere radiator moet.
mvg JosZ
onze Corsa heeft een beetje moeite om het hoofd koel te houden wat onder deze weersomstandigheden niet echt een probleem zou mogen zijn.
de temperatuur fluctueert nogal tussen te thermostaat temperatuur en de fan temperatuur en dit onder gelijke belasting van zo'n 110km per uur op de rijksweg.
als ik de kachel gebruik duikt de temperatuur tot onder de thermostaat temperatuur.
ik zou als eerste het systeem eens door willen spoelen en reinigen. nu zie ik hier en daar op het internet dat mensen met soda en schoonmaak azijn aan de gang gaan.
-kan dit inderdaad?
-welke mengverhouding water/azijn of water/soda gebruiken?
-hoelang kan ik/moet ik met dit mengsel rondrijden
alvast bedankt!
Gr Jos
bedankt voor de reactie's,
ik heb inmiddels begrepen dat je met water en azijn de meeste kans maakt, maar ook dat het eventueel de nekslag voor radiator zou kunnen zijn, ik probeer het gewoon en kijk wel waar het schip strand, ik ga er nu vanuit, gezien de leeftijd van 12 jaar en een kmstand van 270.000, ik aan een andere radiator moet.
mvg JosZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2011 12:13 #1323759
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Crosta
Toevallig een Diesel??? er zit nog wel koelvloeistof in het tankje??
Dan is je kop naar zn grootje, deze verschijnselen heb ik ook gehad met een 1.7D, radiator plofte ook uit elkaar, nieuwe er in en dat is 3 dagen goed gegaan tot die ook de geest gaf en ik tot de conclusie kwam dat ik druk opbouw had,
Tom.(die blij is dat die crosta weg is).
Dan is je kop naar zn grootje, deze verschijnselen heb ik ook gehad met een 1.7D, radiator plofte ook uit elkaar, nieuwe er in en dat is 3 dagen goed gegaan tot die ook de geest gaf en ik tot de conclusie kwam dat ik druk opbouw had,
Tom.(die blij is dat die crosta weg is).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2011 12:14 #1323760
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verplaatst
Ik zou geen soda gebruiken denk ik. Azijn is een zuur, soda is basisch (soda sopje voelt ook "zepig" aan) . Volgens mij maakt een zuur het systeem beter schoon. Ik zou er niet mee rijden denk ik, alleen stationair mee laten draaien tot thermostaat open gaat.
Discussie is verplaatst naar kletshoek omdat het geen Volvo 700 betreft.
Discussie is verplaatst naar kletshoek omdat het geen Volvo 700 betreft.
- W. Slijkerman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2011 12:54 #1323766
door W. Slijkerman
Beantwoord door W. Slijkerman in topic koeling
Jos
Het systeem doorspoelen dat komt vreemd over.
is de radiateur niet de boosdoener want deze kan alleen zorgen voor de
afkoeling van koelwater
De radiateur kan door de jaren best een flinke aanslag hebben op de binnenzijde
van de koelpijpen (de smalle pijpjes ) Ketelsteen of sludge bruine drap)
Met je kachel erbij daalt de temp: dus is een andere radiateur voor de hand liggend
De rad: zorgt voor de koeling en geen ander onderdeel
Werkt de thermostaat naar behoren even testsn in een pan met heet water
Gr; W.Slijkerman lid no 1254
Het systeem doorspoelen dat komt vreemd over.
is de radiateur niet de boosdoener want deze kan alleen zorgen voor de
afkoeling van koelwater
De radiateur kan door de jaren best een flinke aanslag hebben op de binnenzijde
van de koelpijpen (de smalle pijpjes ) Ketelsteen of sludge bruine drap)
Met je kachel erbij daalt de temp: dus is een andere radiateur voor de hand liggend
De rad: zorgt voor de koeling en geen ander onderdeel
Werkt de thermostaat naar behoren even testsn in een pan met heet water
Gr; W.Slijkerman lid no 1254
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2011 13:00 #1323767
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kalkaanslag
Volgens mij kun je kalkaanslag weg halen met azijn; uurtje laten intrekken en aftappen; althans, dat werkt op mijn waterkoker.
Ik kan me indenken dat de kanaaltjes op een gegeven moment zo verkalkt zijn dat je tientallen liters azijn nodig hebt. En dan nog is het maar de vraag of het werkt!
Ik zou inderdaad controleren of die thermostaat werkt; schijnt (!) simpel te zijn en als dat niet het geval is om te kijken of je via de (duitse) onderdelenhandel een nieuwe radiateur op de kop kan tikken. Wellicht kan Volvo Henk je daarbij helpen, die zit in Duitsland.Sowieso kun je ebay.DE een hoop dingen vinden, zowel voor lopel als voor Volvo!
Succes!
Ik kan me indenken dat de kanaaltjes op een gegeven moment zo verkalkt zijn dat je tientallen liters azijn nodig hebt. En dan nog is het maar de vraag of het werkt!
Ik zou inderdaad controleren of die thermostaat werkt; schijnt (!) simpel te zijn en als dat niet het geval is om te kijken of je via de (duitse) onderdelenhandel een nieuwe radiateur op de kop kan tikken. Wellicht kan Volvo Henk je daarbij helpen, die zit in Duitsland.Sowieso kun je ebay.DE een hoop dingen vinden, zowel voor lopel als voor Volvo!
Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2011 23:55 #1323870
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kalk oplossen
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-07-2011 23:58 #1323871
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Eerst warmrijden.
Alles open gooien, tuinslang erop en motor laten lopen, gooi er dan zo'n wasmachine tablet in.
Goed voor een leuk spektakel en een fijn resultaat.
Groeten,Gerben
Goed voor een leuk spektakel en een fijn resultaat.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2011 08:25 #1323885
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemde snuiter die je bent!
Je laat je forum plezier hier toch niet vergallen doordat mensen klagen over het feit dat je een vraag stelt over een corset toch?
Gewoon doorgaan, zij kunnen doorlezen
Ben wel benieuwd naar videobeelden van het voorstel van gerryberry
Gewoon doorgaan, zij kunnen doorlezen
Ben wel benieuwd naar videobeelden van het voorstel van gerryberry
Moderators: Jerry Stam