Nieuwe aanmelding van forumlid met een 740 en 240
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2011 11:06 #1088046
door Mathy van Nisselroy
Nieuwe aanmelding van forumlid met een 740 en 240 is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Beste Forumleden,Al geruimere tijd lees ik mee op jullie forum en wil nu graag gebruik maken van de mogelijkheid om mijn Volvo’s voor te stellen.Als kleine jongen reden wij thuis in de Zweedse concurrent. Van jongs-af-aan was het duidelijk hoe goed die jongens daar auto’s konden bouwen.Later kocht onze buurman een bordeaux rode Volvo 740 en voor het eerst vond ik een auto echt net zo mooi als die van ons.Helaas is het een tijd lang voor mij financieel niet mogelijk geweest om een echte Zweed te kopen. De prijs was te hoog of het onderhoudsniveau te laag.Daarom heb ik in het begin veel Ford gereden en vond de robuustheid van die grote wagens geweldig. Voor die prijs was er niet veel beters.Op een gegeven moment had mijn grote Ford groot onderhoud nodig, de kinderen waren al wat ouder en de kinderwagen(s) hoefden dus niet meer mee..Ik was al aan het denken om mijn Ford te voorzien van een LPG installatie, maar daar komt bij een Ford nogal wat kijken.Ook was ik om me heen aan het kijken of er wat anders/beters te koop was. Ik heb het er zelf namelijk niet zo op om regelmatig van auto te wisselen.Maar een aantal dingen zijn wel belangrijk de auto moet een robuuste basis hebben, zo veilig mogelijk zijn in zijn klasse, een goede motor die prima op LPG loopt en voldoende gebruikte of nieuwe onderdelen in omloop hebben.Met de Ford kom je met twee zaken al snel in de problemen, het verkrijgen van onderdelen is een probleem en het goed op LPG laten lopen kost het nodige. Ook werd de huidige grote Ford wat te groot voor ons, bij ons worden namelijk de parkeerplaatsen elk jaar kleiner.Bij toeval zag ik dat de Volvo’s goedkoper werden en dat je voor het geld van een Ford ook een Volvo kon kopen. Na wat maanden speurwerk en wikken en wegen om de Ford te houden of te verkopen viel mijn oog op een advertentie.Volvo 740 te koop, geen APK staat al jaren stil …. LPG !!!Mijn Ford zou over één jaar wegenbelastingvrij worden en de aangeboden Volvo over twee jaar. Grootste voordeel was wel dat er al LPG in lag en dat zou aan kosten tov de Ford heel wat schelen.Er op af, afspraak gemaakt en een ritje met de trein geboekt.Daar aangekomen was al snel duidelijk waarom hij van de auto af moest, de auto stond er slecht bij, was geschorst, maar stond wel op de openbare weg.Het bleek dat hij al een boete had gehad en dat hij snel van de auto af moest.De auto had al 2 jaar blijkbaar bij een dealer gestaan en nu twee jaar geschorst op de openbare weg.De man leek eerlijk maar de auto had optisch toch behoorlijk wat werk met 3ton plus op de teller (onbekend want bij ongeveer 273.000 was ie gestopt met tellen).Auto’s koop ik altijd op gevoel en zo eigenlijk ook deze. De prijs was aan de hoge kant en dus zag ik toch van de koop af.Toen vroeg hij wat ik wilde bieden (er waren al wat meer personen geweest die de auto hadden laten staan). Ik gaf aan dat ik hem eigenlijk geen bod wilde doen omdat ik liever op zoek wilde naar een auto in een opties betere staat. Immers opties ‘perfect’ maken kost bakken met geld en ik wilde ook eens een bling-bling apparaat hebben.Hij bleef aandringen en zo deed ik een bod van de helft van de vraagprijs.Verkocht!! Riep hij.Zo kwam ik dus aan mijn eerste Volvo 740.Ik ben er heel rustig mee naar huis gereden en daar heeft de auto 2 jaar in de garage gestaan.Ik had toentertijd een zeer slecht betaalde baan, waar de voorwaarden elk jaar slechter werden. Enige voordeel was dat het prut bedrijf op 1,5 km van mijn woonhuis is.Twee Fords, die niet op LPG liepen moesten er uit.Een kleine wegenbelastingvrije (motorrijtuigen- / houderschaps-) auto op LPG bleef.2 jaar later werd de situatie op het werk dusdanig hopeloos dat ontslag nemen de enige oplossing was. Gelukkig had ik snel een andere baan, maar moest wel 30 km gaan reizen.200% stijging dus.Het kleine oldtimertje ging dat niet dag in dag uit redden.De Volvo moest nog 1 maand en was dan wegenbelasting vrij.Ik heb toen bijna alle vloeistoffen vernieuwd en 4 nieuwe banden laten monteren.Ik moest inboeten op power en snelheid tov mijn Ford, het comfort was iets spartaanser, maar daar houd ik van. Vind een starre achteras nu eenmaal wel zo prettig.In dat jaar ben ik de Volvo steeds meer gaan waarderen, een goede keuze.Eén keer heeft ie ons een beetje in de steek gelaten, maar deed dat netjes voor het huis en zo kon ik mijn reserve auto pakken. Voor 100Euro en een dag werk was ie weer vlot.Nu een jaar later en zo’n kleine 20.000 km verder was het tijd voor een nieuwe APK.2 dagen werk en 500 Euro lichter, kon ie naar de garage.Hij mag weer een jaar ;-)Ik ben gek op oud spul, omdat oud spul vroeger door techneuten werd gemaakt. Tegenwoordig worden auto’s door managers en andere zwevend klinkende functies in elkaar gezet.Hier en daar zal de wet van Murphie er voor zorgen dat er een pareltje gemaakt wordt, maar het meeste is gewoon een wegwerp product geworden.Sleutelen aan dat soort wagens is en wordt steeds meer een ramp.Ik onderhoud mijn spullen het liefst zelf, dan weet ik dat het goed gebeurt en betaalbaar blijft.Ooit zal ik een andere auto of nieuwe auto kopen, maar dan moet zo’n wagen op meerdere fronten een verbetering zijn tov mijn Volvo 740 en niet op een paar.Omdat het probleem van de parkeerplaatsen blijft, heb ik vorig jaar er ook nog een Volvo 240 bij gekocht. Vind dit een klein stapje terug, maar daarvoor is ie ook wat kleiner.Heeft maar 150.000km op de teller, maar qua onderhoud heeft ie de 740 al meerdere keren (megatief) verslagen. Zo zie je maar weer kmters zeggen ook niet alles.Nu ben ik in het bezit van een in België geproduceerde en origineel eerst toegelaten Nederlandse Donker Blauwe Volvo 740 automaat uit 1985 met een B230K motor die vanaf het begin op LPG gelopen heeft. De auto is in een goed gebruikte staat en kan eens een goed poetsbeurt gebruiken.Hier en daar is ie wat moe en zal er in de aankomende jaren wat onderhoud aan zitten te komen, maar ja, dat is een stuk hobby en geen enkele auto houdt het 25 jaar vol zonder de nodige onderhoud.Daarnaast bezit ik ook nog een Zilvergrijze uit Zweden afkomstige Volvo 240 automaat uit 1983 met B23A motor. De auto heeft 'aantoonbaar' 150.000 km gelopen en heeft helaas de nodige roestplekken. De auto is wel lekker flot; van 0-100 in 10 seconden en schakelt en stuurt al nieuw. Je hoeft alleen maar naar het stuur te kijken en de stuurbekrachtiging doet zijn werk.Heeft jaren geen onderhoud gehad en ik heb er al het één en ander aan kunnen vernieuwen.Maar zoals al het auto en motor spul wat ik heb, na aanschaf worden ze alleen maar beter.Ik heb geleerd dat uitelijk mij iets minder doet, dan de technische staat. Ik sleutel liever, dan dat ik poets.Als een auto te mooi is vind ik het weer zonde om er dagelijks in te rijden. Voor mij blijft het echter een combinatie van hobby en dagelijks gebruik.Groeten<!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables /> <w:SnapToGridInCell /> <w:WrapTextWithPunct /> <w:UseAsianBreakRules /> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 10]> <mce:style><! /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standaardtabel; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";} --> <!--[endif]-->
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Constant Thomkins
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2011 12:27 #1323211
door Constant Thomkins
Beantwoord door Constant Thomkins in topic welkom op dit forum, en wat
welkom op dit forum, en wat een leuk verhaal!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2011 14:03 #1323219
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom en inderdaad een leuk
Welkom en inderdaad een leuk verhaal.
Ik kan je ook wel volgen, bij mij is de volgorde rijden, nog meer rijden, sleutelen en soms eens poetsen.
Ik kan je ook wel volgen, bij mij is de volgorde rijden, nog meer rijden, sleutelen en soms eens poetsen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2011 18:15 #1323236
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi verhaaltje .
Heb je ook
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2011 08:37 #1323277
door V700 register
geweldig geformuleerd!!
En om verwarring te voorkomen...het is optisch ipv opties...in het geval van jouw verhaal.
Beantwoord door V700 register in topic Hahaha
Ecleo schreef : Tegenwoordig worden auto’s door managers en andere zwevend klinkende functies in elkaar gezet.
geweldig geformuleerd!!
En om verwarring te voorkomen...het is optisch ipv opties...in het geval van jouw verhaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2011 11:07 #1323287
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties.
@ Frans,
Bedankt voor de tip, ik heb het aangepast.
Als dyslect zijnde, lukt het niet altijd om alle fouten er uit te halen.
Gelukkig gaat het tegenwoordig met het digitale tijdperk een stuk makkelijker.
Wel balen dat mijn Firefox-grammatica hulp via deze site niet werkt.
Over een tijdje wil ik een internet site gaan bouwen, met alle info over mijn bakkie.
Foto's volgen nog, maar ik moet eerst nog even poetsen.
Tot dan.
Bedankt voor jullie reacties.
@ Frans,
Bedankt voor de tip, ik heb het aangepast.
Als dyslect zijnde, lukt het niet altijd om alle fouten er uit te halen.
Gelukkig gaat het tegenwoordig met het digitale tijdperk een stuk makkelijker.
Wel balen dat mijn Firefox-grammatica hulp via deze site niet werkt.
Over een tijdje wil ik een internet site gaan bouwen, met alle info over mijn bakkie.
Foto's volgen nog, maar ik moet eerst nog even poetsen.
Tot dan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2011 07:28 #1323878
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2011 02:43 #1324587
door V700 register
Voor mijzelf ook geen overbodig hulpmiddel
Beantwoord door V700 register in topic [Teksverwerker UIT]
Als je onderaan het invoervenster op [Teksverwerker UIT] klikt werkt de spellingchecker in ieder geval welEcleo schreef : Wel balen dat mijn Firefox-grammatica hulp via deze site niet werkt.
Moderators: Jerry Stam