Opbouw schadevrije jaren foetsie!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2011 17:58 #1087977 door V700 register
Opbouw schadevrije jaren foetsie! is gemaakt door V700 register
Het volgende. 
Al weken loop ik te steggelen met mijn nieuwe verzekeraar C over opgebouwde schadevrije jaren.
Ik heb bij verzekeringmaatschappij A, 8 schadevrije jaren opgebouwd tot 31 mei 2007. In september 2007 trad ‘’Roydata’’ in werking (databank voor opgebouwde schadevrije jaren). Toen kwam de Volvo 740 en heb ik deze laten verzekeren bij maatschappij B, vanaf juni 2007 (12000kilometrage p/j) tot 1 juli 2009. Daarna hobbywagen (7500 kilometrage, geen schadevrijejarenopbouw meer vanwege minder gebruik 740) verzekering genomen tot aan mei 2011 vanwege aanschaf nieuwe auto. De 740 is dus weg en ik had een Bonus malus opgebouwd van 80 %.Verder heb ik bij verzekeraar B de Volvo 960 verzekerd (vanaf januari 2008) tot aan einde van deze maand met een BM van 80% en 4 (?) opgebouwde schadevrije jaren. Deze 960 gaat dus mee naar maatschappij C.Het punt is is dat men (de verzekeraar C) maar 2 schadevrije jaren kan zien in ‘’Roydata’’ en die 8 jaren die ik heb opgebouwd destijds gewoon verdwenen zijn dus niet ingevoerd! Ik heb zwart op wit een royementsverklaring (na overgang op hobbyverzekering tot 1 juli 2009) van verzekeraar B dat mijn opgebouwde schadevrije jaren 11 bedroegen. Mijn verzekeraar C zegt dat dit ze dit niet hadden mogen schrijven.?? Toch niet mijn probleem denk ik dan.. Ik heb het idee dat ik door toedoen van nieuwe systemen en het zoekraken van mijn jaren ik ongewild en buiten mijn schuld fors meer premie moet gaan betalen.     Wie heeft hier handige tips en waar sta ik eigenlijk als leek. Andere ervaring zijn natuurlijk ook welkom! Alvast bedankt voor de reacties en wordt vervolgd. Rik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2011 19:12 #1322688 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook zo iets gehad
Het is een beetje lastig te volgen wat je schrijft.
De opgebouwde 8 jaar noclaim vervalt normaal ook na 1 jaar als je deze niet meer gebruikt , doordaat je bv een Volvo met een klassiekerverz. hebt genomen
En je zegt zelf dat je een klassiekerverz voor je 740 heb afgesloten, dan klopt het wel wat de verz.mij zegt,(de oude opgebouwde no claim loopt niet mee met een klassiekerverz)
Je had je waarschijnlijk eerst wat meer moeten verdiepen in de verz. materie.
Ga je dus na bv 2 jaar weer een normale verz afsluiten ben je dus je opgebouwde no claim(die 8 jaar  bijvoorbeeld) kwijt.
Een opgebouwde no claim blijft meestal maar 1 jaar geldig , staat ook op je royementsverklaring , lees die maar eens goed door.
En bij een klassiekerverz, als je die had afgesloten voor je Volvo wordt ook geen no-claim meegenomen en ook niet opgebouwd , de premie is dan al heel laag.
Bij Roy data worden de gegevens op kenteken bewaard .
Je kan de gegevens bij roy-dat zelf opvragen per kenteken , heb ik ook moeten doen 1 of 2 jaar geleden , de verz.mij had toen verkeerder kentekens in roy data laten zetten.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2011 19:39 #1322693 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Verzekeren = onderhandelen
Als je echt een brokken piloot bent, gaat dat natuurlijk niet lukken.
Maar er zal toch wel één voertuig bij zijn waarmee je nog nooit schade hebt gehad?
Bij het afsluiten van de verzekering, refereren aan dat voertuig, en maximaal haalbare no-claim.
Wil de verzekerings agent niet mee............ga je gewoon naar een ander.......... tis niet voor niks crisis......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2011 08:51 #1322759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verzekeren = rondvragen
In het verlengde van de gestelde vraag betreffende verzekeringen:
Waar verzekeren de leden van de Volvo 700 vereniging meestal hun stalen ros?Zelf heb ik een 760 (LPG) uit 1986 als 2de auto en een Dacia Sandero als 1ste auto. Ik wil deze 760 alleen WA verzekeren maar rij er wel rond de 20.000 kilometer per jaar mee.
Welke verzekeraar adviseren jullie?Ik laat de auto in december helemaal spuiten, kan ik dan een taxatie laten maken? Denk namelijk dat de auto dan meer waard is dan de cataloguswaarde.
mvg Freek

Moderators: Jerry Stam