Schade aan auto toegebracht door roterende borstel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helaas heeft afgelopen donderdag een medewerker van een aannemingsbedrijf, die bezig was om onkruid te verwijderen m.b.v. roterende borstels, (steenslag-)schade toegebracht aan onze S80 (Momentum Graphite, sept. 2005).
De wagen stond geparkeerd op een parkeerplaats van keien met voegen waarin grijze split is verwerkt. Hierdoor is de split tegen onze, tot dat moment in nieuwstaat verkerende, auto gekatapulteerd. Ook op het dek van verschillende boten langs de kade en zelfs op balkons (2e verdieping!) van een nabijgelegen apartementencomplex lag dit split.
De voorbumper, de voorschermen, de motorkap, het kenteken, de voorvelgen (donkergrijs), de voorruit, de ruitewisserarmen, de ruiten (waterafstotend dubbelglas) aan de rechterzijde en de flanken dragen nu de, min of meer duidelijk zichtbare, (inslag-)sporen. In feite is in een paar minuten tijd een nieuwe auto voorzien van het slijtagebeeld dat past bij een duidelijk oudere auto. Ik heb foto's gemaakt van de situatie waarin we de auto hebben aangetroffen; dus met het grit op de ruitewissers, de goot onder de voorruit, in de dakgoot, de rand van de kofferbak, in de grille, op het dak etc.
Gelukkig zijn we niet de enige met schade en hebben omwonenden videobeelden van het gebeuren gemaakt. De eigenaar van het bedrijf is aansprakelijk gesteld en heeft schuld erkend. De auto is all-risk verzekerd.
Ik wil graag van jullie weten of je, als jeje in onze situatie verplaatst, de zijruiten (en de voorruit met regensensoroog) door originele van Volvo zou laten vervangen (vanwege de steenslagpitjes). Ben bang dat dit nooit meer goed sluitend kan worden teruggeplaatst/ ingepast. Dan ook maar niet zeuren over de pitjes, beschadigingen, op de voorvelgen? De auto deels of volledig laten spuiten? Het is een zilvergrijze (electric silver?). Heb begrepen dat zilver een k...kleur is om te spuiten en dat zichtbaar kleurverschil in het verschiet ligt.
Graag een reactie.
Groet, JPS
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Werkelijk een vakman.
Je weet het, soms zit het mee, vaak zit het tegen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Moeten we onszelf maar aanleren om genoegen te nemen met 'verlies, minder etc.' en ons aanleren om ons minder kritisch op te stellen? Zijn we neurotisch (geworden) en slaaf van onze verslaving (t.w. mooie auto's)?
Bedankt in ieder geval voor je reactie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu zit jij met de brokken, als je alleen al kijkt hoeveel tijd je kwijt bent aan de administratie en bewijs verzamelen dan wordt je al niet vrolijk.Zou het wat zijn de auto in te ruilen en het schadebedrag te nemen als compensatie voor de waardedaling?
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnaie kijken en weet niet of je erg gehecht bent aan deze specifieke auto.Op zich ben ik het met voorgaande posting eens dat alles wel netjes te herstellen is maar ALS je net op de rand zit van kleurverschil trekt verder iedereen z'n handjes er van af en is je lol in die auto voorgoed verpest....
In elk geval sterkte met de afweging/afwikkeling.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
je bent immers niet verplicht al de schade te repareren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De schade's die ik mee gemaakt heb zijn altijd heel erg netjes afgehandeld, als er door de borstel machine schade was ontstaan dan kwam mijn baas naar de lokatie nam foto's en ging een schade formulier invullen voor die mensen en die mensen waren dan 9 van de 10 keer dik tevrede voor de afhandeling.
Tom.(die blij is dat ie dat werk niet meer doet)
- V700 register
- Nieuw lid
-
We hebben lang gezocht naar deze in top-/nieuwstaat verkerende auto (met nu 78.000 km.) op de teller. Hij is precies zoals we hem ooit gewenst hebben. Na de aanschaf (eind november 2010) waren we ook zeer in ons sas met deze top-aankoop. Verkoop is daarom nu ook niet aan de orde.
In een paar tellen tijd is de auto, door lompigheid van een ander, voorzien van een slijtagebeeld dat past bij een duidelijk oudere auto.
We zijn onzeker over wat de verzekeringsexpert ons adviseert en houden rekening met het feit dat 'ie de verzekeringsmaatschappij vooral tegemoet komt, en niet ons die hier niet om hebben gevraagd, om de kosten te drukken.
Ook heb ik slechte ervaringen met het vernieuwen van (voor-)ruiten; men gebruikt meestal immitatie en werkt niet nauwkeurig. Onzeker zijn we dan ook over de plaatsing van nieuwe zijruiten (van Volvo). Kan dit zonder dat je sporen hiervan ziet in de portierbekleding?
Ik houd rekening met dat de verzekering de spuitkosten voor 3/4 deel van de auto wil vergoeden (en niet in z'n geheel, wat mijn voorkeur heeft), waardoor je kleurverschil gaat waarnemen wat vragen zal opleveren bij inruil/verkoop.
Dinsdag komt de expert langs.
Ik ga er op aansturen dat de auto volledig wordt overgespoten, een kentekenplaat wordt vervangen, idem ruitewisserarm, idem enkele (zij-)ruiten worden vervangen en dat alle 4 (i.p.v. de 2 die beschadigd zijn) de velgen worden gespoten. Dan ben ik pas tevreden.
We zijn misschien wel erg kritisch en willen misschien wel het uiterste. Maar ik weet nu al dat we met een onplezierig gevoel blijven zitten als we een en ander maar zullen slikken.
Wat weegt het een op tegen het ander? Keuzes maken: ik blijf het moeilijk vinden. Luxeprobleem?
Maar wat zeiken we als we al die ellende zien die momenteel in de wereld plaatsvindt.
Groet, JPS
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
wat een pech dat je auto door één of andere lomperik vernaggeld is. Wat vervanging van je ruiten betreft: gewoon verlangen dat dat door Volvo wordt gedaan. Heb je originele ruiten die inderdaad dikker zijn dan de troep van Carglass en andere ruitenboeren. En een goed schadeherstelbedrijf kan je auto 100% zonder kleurverschil gedeeltelijk overspuiten. Ik heb een goed adres waarbij je daarvoor geen angst hoeft te hebben en dat bedrijf is ook als officieel Volvo hersteller gecertificeerd. Stuur me maar een pb-tje als je er belang bij hebt.
Sterkte met de afwikkeling maar laat je vooral niet met een kluitje in het riet sturen. Een ander verziekt jou gekoesterd bezit en het is een zaak van redelijkheid en billijkheid dat de verzekering ervoor zorgt dat de auto weer in de zelfde mooie staat hersteld wordt als voor het evenement.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
jsnijder schreef : JPS,
wat een pech dat je auto door één of andere lomperik vernaggeld is. Wat vervanging van je ruiten betreft: gewoon verlangen dat dat door Volvo wordt gedaan. Heb je originele ruiten die inderdaad dikker zijn dan de troep van Carglass en andere ruitenboeren. En een goed schadeherstelbedrijf kan je auto 100% zonder kleurverschil gedeeltelijk overspuiten. Ik heb een goed adres waarbij je daarvoor geen angst hoeft te hebben en dat bedrijf is ook als officieel Volvo hersteller gecertificeerd. Stuur me maar een pb-tje als je er belang bij hebt.
Sterkte met de afwikkeling maar laat je vooral niet met een kluitje in het riet sturen. Een ander verziekt jou gekoesterd bezit en het is een zaak van redelijkheid en billijkheid dat de verzekering ervoor zorgt dat de auto weer in de zelfde mooie staat hersteld wordt als voor het evenement.
Groeten, Jan.
Heb je een mailtje gestuurd Jan. Groet, JPS