vakantie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2011 11:12 #1322043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou
toch is wel bekend dat auto's die het hele jaar voor kleine stukjes gebruikt worden sneller de geest geven (of dan komt het pas aan het licht) op vakantie, waar met hoge snelheden en honderden kilo's extra belasting een heet land aangedaan wordt. Maar voor mij geldt ook dat ik in een week soms meer rijd dan heen en weer naar het vakantie-adres dus op wat extra bandenspanning na, schenk ik er geen aandacht aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2011 17:09 #1322061 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gerwin lieftink schreef: In

gerwin lieftink schreef : In oostenrijk hopen we ook de nodige (bergritten) kilometers te maken. 

Misschien wel bekend, maar let er dan ook op dat je niet volgens het zgn. 'nieuwe rijden' bergje op en af gaat, maar liever juist  hoger in de toeren. Bergaf hoef je dan ook niet , of veel minder te remmen, scheelt weer gevaarlijke situaties ook......

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2011 19:46 #1322083 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Onvergetelijk
Terwijl vakantie pech voor onvergetelijke vakantie herineringen kan zorgen..........
Breek met bek niet los!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2011 21:14 #1322110 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nu maak je ons wel
nu maak je ons wel nieuwsgierig naar je verhaal

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2011 22:16 #1322115 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Welke?
Met een Volvo maar één; De voering van één remblokje weg in France, na lang zoeken een dealer gevonden (die waren er 20 jaar geleden bijna nog niet) had tie alleen maar 2e hands remblokjes.........
Met de motor op vakante kan ik wel een boek schrijven, we gingen altijd met een man of zes, dus ook zes keer zoveel kans op pech!
Kapot gescheurde kopp. plaat in Griekenland, geexplodeerde vervroeger in Turkije....... Dat was met de BMW
Om over die Engelse en Italiaanse motoren nog maar te zwijgen.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-07-2011 23:01 #1322117 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Pech.
Ik kan er ook vrolijk over mee doen, ik met alle pech die ik heb, en dan ook nog eens op vakantie...ieder jaar hebben we vakantie-pech en problemen gehad met een wagen (vaak niet-Volvo)..wat een ellende.
Altijd vakantie-checks bij de Dealer gedaan....en nog steeds pech.Daarna dat maar afgezworen.
Het toppunt is nog, toen we (de hele family) pech kregen met 2 auto's.Ouders waren weg en kregen pech, bellen mij om ze op te komen halen, rijd erheen...en krijg ik zelf ook pech...
Geweldig.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2011 09:42 #1322141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanvulling
We gaan zelf regelmatig naar de Alpenlanden en verder.
Denk aan de (autobahn-)vignetten. Tanken in Oostenrijk scheelt nog steeds iets (= voordeliger). Houd wel rekening met dat het weer snel kan omslaan en dat de weers-wegomstandigheden per heuvel/ dal kunnen verschillen.
Controleer het peil/niveau van alle vloeistoffen en neem wat voorraad vloeistoffen (leidingwater, olie en koelvloeistof) mee. Zijn de ruitewisserbladen nog in orde? Hoe zit het met je remmen? Handrem? Nog voldoende profiel op de banden?
Kijk even op internet of er Volvodealers in de omgeving zijn (mocht er eventueel wat gebeuren). Al abonnement op Pechhulp Europa/ ANWB?
De Action heeft een goeie vliegenspons. De Kruidvat heeft een goed middel voor het verwijderen van vliegen op de voorruit. De Wibra verkoopt de gele Dasty (vetverwijderaar) voor brandschone velgen.
Als je auto regelmatig onderhoud krijgt; lekker gaan met die banaan.
Ze hebben me daar toch daar lekker bier, uitstekende wijnen en fantastische streekproducten. De kofferbak volstouwen daarom maar en veel plezier in Oostenrijk toegewenst!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2011 16:53 #1322161 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iedereen bedankt voor de
iedereen bedankt voor de leuke/nuttige berichtjes.

we gaan de vakantie met vertrouwen tegemoet, nog maar 1 keer pech gehad met de volvo op vakantie, maar die is al weg. (gasinstallatie verprust door iemand die er dacht heel veel verstand van te hebben) maar dat was voor de tijd dat wij konden sleutelen aan de volvo.

groeten Gerwin en Jasper

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2011 20:25 #1322184 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oostenrijk
Hallo Gerwin en Jasper
De Oostenrijker zijn over het algemeen heel vriendelijk.  En de Oostenrijkse keuken is zeer goed en niet te duur.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam