Combinatie noodweer en glazen dak: Is dat iets?

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2011 23:35 #1321659 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Gelukkig..............
staan de bakstenen en de andere oudjes lekker binnen in de schuur en daar is op een enkel hoekje na geen water binnen gekomen. Alleen de C1 slaapt buiten. En jij, Richard, sterkte met de paarden. Ik kan me voorstellen dat die dieren erg angstig worden tijdens zulk natuurgeweld. Laten we hopen dat het verder meevalt.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2011 23:39 #1321660 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :(
Zo te zien & horen valt het hier in rotterdam (oost) echt heel behoorlijk mee!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 00:20 #1321664 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch nog een buitje....
We hebben hier ook een buitje gehad, nogal een buitje, zeg maar.....
Van kwart over acht tot 22:15 kwam het met bakken uit de lucht, kliko's due letterlijk de hele straat door waaiden, de glijbaan in de tuin omgewaaid, TV geploft bij de schuin-overburen, boom uit de grond naast ons, de boom midden in de straat omgewaaid op de 206 van de andere overburen, een rits nokvorsten van het dak, drie huizen verderop, tesamen met de twee CV uitloop buizen en het schijnt, maar ben niet gaan kijken, dat op het laaste deel van de graafseweg, alle bomen omgewaaid zijn.Ze waren daar met de weg bezig en de auto's van de bewoners moesten op de groenstrook tussen de bomen staan, dus daar zal ook wel een en ander gesneuveld zijn.
Straat blank, brandgangen 15cm water, schuur ondergelopen, en op 5 plaatsen om ons heen de bliksem ingeslagen.Bij een huis de schoorsteen geploft, bij het huis ernaast, ook een full-hit met bol-bliksem (echt waanzinnig mooi om te zien) plofte de stalen potkachel in de huiskamer in stukken, bij twee andere huizen de meterkast geploft en bij de laatste enkel de aarleks eruit.En bij onze overburen kwam het water door het plafond naar binnen zetten, pannetjes in de kamer gezet......maar goed, plafond zal er toch wel uit moeten, denk ik....
Ik heb mazzel gehad dus, denk ik dan......tot nog toe.
Maar, het dakje is dus nog heel, geen hagel gezien.
over een kwartier gaat het weer los....de eerste flitsen zie ik alweer an komen.Zaklamp maar vast opzoeken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 00:31 #1321665 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wassenaar
Hier in wassenaar , klein beetje regen gehad. Hoop onweer over zee zien trekken. Had voor de zekerheid Volvo maar bij werkgever binnen gezet. Kan hij gelijk blijven staan omdat de geleider van de rembeugel afbrak bij het gangbaar maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 08:22 #1321674 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tsja
en dan heb je je vantevoren druk gemaakt over je dakje: met een beetje pech stort je huis nog eerder in door het natuurgeweld!
De moraal: laat gewoon komen, je ziet het vanzelf en voorbereiden op wat er komen gaat is maar tot op zeker (beperkte-) hoogte mogelijk!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2011 09:01 #1321678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onder de streep
Goedemorgen iedereen.
Het noodweer heeft hier in Zuidland ( onder Rotterdam ) niet echt toegeslagen.
De bliksem is maar 1 keer in m'n bedrijfspand geslagen en heeft het alarm lamgelegd. Reparatie met 1 zekeringetje.
Hagel heb ik niet gezien. Wel een enorme plons water uit de lucht.
Al met al geen bijzondere schade onder de streep.
Hoop dat anderen er ook zo mooi zijn afgekomen.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
29-06-2011 11:30 #1321696 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic ook hier weinig
ook in Neede weinig gemerkt en alleen even een paar wind vlagen, rond 22.00 /23.00 uur en om 23.30 uur met de hondjes naar buiten regende het lichtjes, wel een mooie lichtshow tijdens het wandelen.
zelfs mijn terras (die net opnieuw gelegt is) is aan het zand te zien dat het niet echt hard heeft geregend.
al met al stelde hier weinig voor.

PS: natte voeten zal ik niet snel hebben hier halverwegen de bult
(dan moet er 6 meter water staan in Neede)

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Moderators: Jerry Stam