GerryBerrie's B234F 16V rijdt weer rondt op de OpenBare Weg!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2011 20:42 #1321488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekker
Damn wat is zo'n estate met Simons pijpjes sexy! Zie dat het chroom al mooi verkleurd is trouwens, ben er ook hard voor aan het werk ;) Autobahnen enzo...

Verlagen, mwah... Ben er echt geen voorstander van eigenlijk. 2cm aan de voorkant kan maar dan moet je hem eigenlijk ook al weer wat meer caster geven. Drempel-technisch gesproken ook nooit gunstig. Ik ben vooralsnog vooral blij met mijn eveneens versterkte achterveren (13mm) op mijn sedan! liggen de kilo's ook regelmatig achterin, hoef ik m'n gereedschap niet op te ruimen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2011 00:07 #1321513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh
2cm verlagen en dan meer caster? Waar is dat goed voor dan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2011 13:41 #1321568 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voor wegligging...

Jelmar86 schreef : 2cm verlagen en dan meer caster? Waar is dat goed voor dan?

Bij 2cm verlagen nog niet direct nodig, maar iets meer caster geeft je voorwiel(en) in de buitenbocht bij insturen meer (progressief/toenemend) negatief camber en je wiel in de binnenbocht meer positief camber. Dan zetten de wieltjes zich als het ware meer schrap.
Zeker als je alleen de neus verlaagt (kont blijft standaard) dan staat de auto licht voorover en neemt je caster-'hoek' af, waardoor vooral de buitenkant van het loopvlak van de band in de bochten op zijn donder krijgt.
De makkelijkste manier voor een klein beetje meer caster is volgens mij nog steeds polyurethaan 'champignon'-rubbers (die grote dubbele halverwege je draagarm). Bij vraag naar meer heb je langere reactiestang/achterste draagarm nodig. (weet de naam voor die achterste draagarm ff niet uit m'n hoofd)

Ennieweeee... verlagen etc. is altijd leuk, staat vooral leuk maar voor een goede wegligging moet je veeeeel meer waarden in de gaten houden. Eigenlijk wil je bij 4cm verlagen ook al je fusee aanpassen, zodat je draagarm horizontaal/onder horizontaal blijft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2011 14:24 #1321576 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik sluit me aan

Alwood schreef : voor een goede wegligging moet je veeeeel meer waarden in de gaten houden. Eigenlijk wil je bij 4cm verlagen ook al je fusee aanpassen, zodat je draagarm horizontaal/onder horizontaal blijft.

Klopt, iets wat vaak vergeten wordt. Je kunt daar setjes voor kopen in zweden (voor 700/900) en op turbobricks zijn ze te koop voor de 200 serie. Leuke is dat je dan ook quicksteer kunt krijgen zonder je stuurhuis te verbouwen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2011 18:32 #1321598 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duidelijk!
@alwood; duidelijk verhaal! Weer wat geleerd.
Onderstellen & afstelling ben ik nog niet heel erg thuis in. Ben laatst met een drifter bezig geweest en toen hoofdzakelijk met camber & toespoor/ uitspoor aan de gang geweest.
Erg leuk wat voor resultaat dat geeft!

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-06-2011 19:28 #1321605 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic De 1e week rijden...
De wagen gedraagt zich gelukkig hartstikke goed, ook met dit warme weer waarin hij ineens terecht is gekomen.
Geen enkel probleem, temp is goed, olie temp is goed en rijden als een speer.

Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam