Update Van Johan's wagenpark
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2011 13:18 #1087684
door V700 register
Update Van Johan's wagenpark is gemaakt door V700 register
Hoi Allemaal
Hier eventjes een korte update van mijn wagenpark.
De rooie 740 station word iedere maand ietsjes beter.
In november gekocht, zelfde week rechts de binnenste stuurkogel vervangen en gekeurd.
In december de velgen er onderuit gehaald, tijdelijk de drago's van m'n oude 740 er onder gehangen, 4 Falkens gekocht, 2 velgen gerenoveerd en voorzien van vers rubber.
Voor verse schokbrekers in januari, achter in februari.
April en mei alleen gereden en 0,5 liter olie bijgevuld.
Deze maand eindelijk tijd de andere 2 velgen op te knappen. Is gebeurd en zitten er ook met vers rubber onder.
Wat er nu nog is zijn het stuur wat kraakt, omdat hij tegen het dashboard aan loopt en de af en toe haperende km-teller.
De 164 is ook in bedrijf gesteld, rijd super, maar lekt in het interieur koelvloeistof en de deurrubbers tochten.
Verder heb ik nog steeds geen tijd de laatste chroomlijsten te monteren.
Klantenwerk gaat voor he.
De 480 van mijn vrouw had wat uitlaatlekkage dus daar heb ik een nieuw stuk voor gemaakt van kat tot einddemper.
Terwijl ik dit tussendoor deed had zij mijn 740.
Er is nu alleen een probleem ontstaan............. Ze vind hem zo fijn dat ik hem aan haar kwijt ga raken.
De 480 word dus afgestoten, hij staat al op speurders.
Wat ik nu weer ga rijden zien we wel. Ik denk de 164 en voor lange ritten m'n eigen 740.
Ik heb ook weinig tijd gehad hier bij te lezen.
Ik hoop dat het goed met alle andere bakstenen gaat.
mvg. Johan
Hier eventjes een korte update van mijn wagenpark.
De rooie 740 station word iedere maand ietsjes beter.
In november gekocht, zelfde week rechts de binnenste stuurkogel vervangen en gekeurd.
In december de velgen er onderuit gehaald, tijdelijk de drago's van m'n oude 740 er onder gehangen, 4 Falkens gekocht, 2 velgen gerenoveerd en voorzien van vers rubber.
Voor verse schokbrekers in januari, achter in februari.
April en mei alleen gereden en 0,5 liter olie bijgevuld.
Deze maand eindelijk tijd de andere 2 velgen op te knappen. Is gebeurd en zitten er ook met vers rubber onder.
Wat er nu nog is zijn het stuur wat kraakt, omdat hij tegen het dashboard aan loopt en de af en toe haperende km-teller.
De 164 is ook in bedrijf gesteld, rijd super, maar lekt in het interieur koelvloeistof en de deurrubbers tochten.
Verder heb ik nog steeds geen tijd de laatste chroomlijsten te monteren.
Klantenwerk gaat voor he.
De 480 van mijn vrouw had wat uitlaatlekkage dus daar heb ik een nieuw stuk voor gemaakt van kat tot einddemper.
Terwijl ik dit tussendoor deed had zij mijn 740.
Er is nu alleen een probleem ontstaan............. Ze vind hem zo fijn dat ik hem aan haar kwijt ga raken.
De 480 word dus afgestoten, hij staat al op speurders.
Wat ik nu weer ga rijden zien we wel. Ik denk de 164 en voor lange ritten m'n eigen 740.
Ik heb ook weinig tijd gehad hier bij te lezen.
Ik hoop dat het goed met alle andere bakstenen gaat.
mvg. Johan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2011 14:25 #1321458
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weekje verder
We zijn een weekje verder.
Het krakende stuur is opgelost door wat kunststof brokstukken uit de stuurkolom te rapen en te vervangen door de kunststof schotel die er hoort te zitten.
Verder is m'n baksteen na het vervangen van een fuseekogel weer uitgelijnd.
Blijven er de dashboardproblemen over.
De kilometerteller valt af en toe weg. Met een klap op het dashboard doet deze het vaak weer
Zie verder ook dat de brandstofmeter daarna vaak een andere waarde aangeeft.
Ik vermoed iets van een kabel of printbreuk.
Wat zijn jullie ideeën hier over?
Het krakende stuur is opgelost door wat kunststof brokstukken uit de stuurkolom te rapen en te vervangen door de kunststof schotel die er hoort te zitten.
Verder is m'n baksteen na het vervangen van een fuseekogel weer uitgelijnd.
Blijven er de dashboardproblemen over.
De kilometerteller valt af en toe weg. Met een klap op het dashboard doet deze het vaak weer
Zie verder ook dat de brandstofmeter daarna vaak een andere waarde aangeeft.
Ik vermoed iets van een kabel of printbreuk.
Wat zijn jullie ideeën hier over?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2011 17:35 #1321475
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep.
Printbreuk.JC schreef : Ik vermoed iets van een kabel of printbreuk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2011 21:59 #1321500
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schroothoop
Maar op de schroothoop kieperen dan en een verse pakken?
28-06-2011 12:46 #1321557
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic solderen
of even solderen, anders als je hem weggooit wil ik er wel wat tijd aan wagen
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2011 16:54 #1321582
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt wel een vrouw
Ik zal er eens naar kijken of ik een breukje kan vinden.
Soms lijkt een auto op een vrouw. Dan geef je het aandacht en presentjes en als dank eisen ze nog meer aandacht op.
Niet stationair lopen na een warme start.
Hij start prima zowel warm als koud. Alleen als je hem na 10 min weer wilt starten slaat hij aan om daarna uit te vallen.
Klein streepje gas , paar min rijden zonder te hoeven stoppen en hij loopt weer stationair.
Soms word je moe van zo'n ding.
Ik zal ook daar maar eens naar de oorzaak gaan zoeken.
Heeft er iemand een idee?
Soms lijkt een auto op een vrouw. Dan geef je het aandacht en presentjes en als dank eisen ze nog meer aandacht op.
Niet stationair lopen na een warme start.
Hij start prima zowel warm als koud. Alleen als je hem na 10 min weer wilt starten slaat hij aan om daarna uit te vallen.
Klein streepje gas , paar min rijden zonder te hoeven stoppen en hij loopt weer stationair.
Soms word je moe van zo'n ding.
Ik zal ook daar maar eens naar de oorzaak gaan zoeken.
Heeft er iemand een idee?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2011 17:00 #1321584
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stationair
Duidelijk eenj gevalletje van cis-klep en de slangen ervan schoonmaken.
Cis-klep met remmenreiniger tot de klep weer vrij draait en de slangen in een emmertje met water en daar een scheut afwas middel in, even een minuut of 10 inlaten weken(slangen in het water!) daarna een propmaken van een poetsdoek en die er door heen duwen met een dunne stok dit een paar keer herhalen tot je dotje zo goed als schhon uit de slang komt.
Dan moet hij weer erg mooi lopen.
Tom.
Cis-klep met remmenreiniger tot de klep weer vrij draait en de slangen in een emmertje met water en daar een scheut afwas middel in, even een minuut of 10 inlaten weken(slangen in het water!) daarna een propmaken van een poetsdoek en die er door heen duwen met een dunne stok dit een paar keer herhalen tot je dotje zo goed als schhon uit de slang komt.
Dan moet hij weer erg mooi lopen.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2011 17:43 #1321591
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klep even snel schoon en
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2011 17:58 #1321593
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja
die van mij met een B200F draait ook iets van 500 rpm en loopt verder mooi, valt niet uit gas geven is ook direct vermogen hebben en niet weg vallen ofzo.
sleutel net 3 jaar aan volvo´s en pas toen ik hier op de club kwam ging er alsnog een hele wereld voor mij open van dingen waar ik nog nooit van had gehoord maar inmiddels al redelijk wegwijs ben hahaha.
En dan nog met z´n allen tesamen kunnen we wel bakstenen op de weg houden waar het uit eindelijk toch om draait.
Tom.
sleutel net 3 jaar aan volvo´s en pas toen ik hier op de club kwam ging er alsnog een hele wereld voor mij open van dingen waar ik nog nooit van had gehoord maar inmiddels al redelijk wegwijs ben hahaha.
En dan nog met z´n allen tesamen kunnen we wel bakstenen op de weg houden waar het uit eindelijk toch om draait.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2011 18:21 #1321594
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch schaamte
Ik rijd nu in eentje met een B230 F. M'n 4-de al en nog 6 andere van klanten in onderhoud.
Ik had dit nog nooit aan de hand gehad. Wel stationairschakelaars , vacuumslangen ed.
Dit is misschien ook omdat dit de enige is die minder dan 35.000 km/j draait.
Moet ook eerlijk zeggen dat hier de laatste jaren meest aan plaatwerk word gelast en wielophangingen worden gerenoveerd.
De laatste keer dat ik nog een kop heb gelicht bij een auto is ook al weer 8 of 9 weken geleden.
Ik had dit nog nooit aan de hand gehad. Wel stationairschakelaars , vacuumslangen ed.
Dit is misschien ook omdat dit de enige is die minder dan 35.000 km/j draait.
Moet ook eerlijk zeggen dat hier de laatste jaren meest aan plaatwerk word gelast en wielophangingen worden gerenoveerd.
De laatste keer dat ik nog een kop heb gelicht bij een auto is ook al weer 8 of 9 weken geleden.
Moderators: Jerry Stam