Volvo weg en weer terug

• Vincent van der Spek
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-06-2011 13:50 #1087407 door Vincent van der Spek
Volvo weg en weer terug is gemaakt door Vincent van der Spek
Medeliefhebbers
Moet het toch even kwijt. Ik ben gisteravond naar een verjaardag met barbecue in het Flevopark in Amsterdam geweest. Voor wie het kent, geparkeerd aan het uiterste einde van de Valenteinkade, bij de parkeerhavens van het park. Die waren vol, dus langs het water geparkeerd. Daar stonden meer auto's. We twijfelden wel een beetje, omdat een heel stuk terug een bord staat verboden te parkeren, maar daar is de weg erg smal. Op de plek waar de auto's en ik stonden, verbreed de weg alsof het een parkeerstook is en is er geen bort te zien. Kaartje gekocht en drie uur later was ie weg. Kom je terug in het park om op te zoeken wat te doen, roept iedereen daar dat ze helemaal niet meer wegslepen in Amsterdam. Of te wel hij kan ook gestolen zijn (klassieker, WB vrij, makkelijk te stelen). Toen ging ik wel even door een dalletje. "Gelukkig" was ie weggesleept, en kon hem na afrekenen van 221 euro weer meenemen. Zonde geld. Nu ben ik wel van regels zijn regels, anders heb je pech (ik reed maar 5 km te hard enz), maar was toch wel verward door de situatie daar. Bovendien ik stond niemand in de weg, niet gevaarlijk, geen uitrit, geen invaliden P oid, dan vind ik slepen toch wel een beetje overdreven. Helemaal als je hoort dat als ik 5 minuten eerder was geweest, er alleen een bonnetje op zat. Goed balen dus, maar gelukkig niet gestolen zullen we maar denken. Weet ik ook weer waarom ik er tien jaar geleden goed aan heb gedaan dat gat te verlaten.
groeten
Vincent

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 14:42 #1319087 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic altijd vervelend
Wegslepen is ooit een favoriete hobby geweest in Amsterdam. Dat levert doorgaans het meeste geld op omdat mensen hun auto toch terug willen.
heeft u gevraagd waarom daar een parkeerverbod geldt? Soms is een verbod inderdaad niet logisch maar ingegeven om een totaal andere reden.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 15:47 #1319092 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic wegslepen,
sleep ze voor de rechter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 18:12 #1319108 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje
Da's wel een beetje suf, want in de buurt zijn veel meer parkeeplekken. Kost je misschien 5 minuten extra lopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 18:33 #1319110 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
regels zijn regels zoals je zelf zegt!!

• Vincent van der Spek
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-06-2011 21:02 #1319130 door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic suf
Achteraf zijn bekeuringen vaak suf, dus deze ook. Maar met een bonnetje van 60 euro had ik me ook al erg suf gevoeld. Ik vind dat wegslepen zo overdreven.
En hoe suf het ook is, soms zijn de regels schijnbaar niet duidelijk. Zelfs op google maps staat er een auto op die strook. Maar goed, als een ander het doet, is dat nog geen excuus. Ik denk dat ik toch een bezwaarschiftje ga indienen. Al zou je maar een deel terugkrijgen door onduidelijkheid. Dat heb ik al eens eerder gehad.
groeten
Vincent

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 22:13 #1319138 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep

Ze zijn flink bezig de laatste tijd , ook bij mij in de buurt ( Oostelijke eilanden niet zo ver bij het Flevopark vandaan) De sleepwagenbemanning mag tegenwoordig meteen wegslepen, het waarschuwingsbonnetje is zelfs niet meer nodig.
Dat neemt niet weg dat een bezwaarschrift misschien wel zinvol is. Er was geen noodzaak om je weg te slepen, het wegje is daar inderdaad ( bij de tennisvereniging toch?) breder en je zou kunnen verwachten dat je daar mag parkeren. Als eventuele benodigde hulpdiensten al die kant uit zijngekomen hebben ze sowieso al het smalle weggetje gehad. Ik zou er wel een foto bijvoegen van waar je de auto geparkeerd hebt ( als je nog in Adam wilt komen )
Ik heb trouwens nog een pot originele wegenverf, kun je voordat je de foto maakt de parkeerstippelijntjes heel mooi mee namaken !

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 22:51 #1319143 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Het heilige google maps...

Tampert81 schreef : Zelfs op google maps staat er een auto op die strook.

Google maps wordt voor veel gebruikt, maar als bewijsmateriaal dat het mag???
Ik neem toch niet aan dat je het als argument wilde gaan opvoeren he?!?

• Vincent van der Spek
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-06-2011 23:27 #1319150 door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic opmerkelijk
Dat zou geen sterk argument zijn. Wel kan je goed zien hoe de vorm van de weg is. Dat er dan een auto staat is toch wel opmerkelijk. Je natuurlijk ook niet zien of hij geparkeerd staat of rijdt. Eerst maar eens zelf wat plaatjes schieten met de camera. Ik heb namelijk zo'n rare telefoon waar je alleen maar mee kan bellen. Voor die 221 euro had ik best een aardig ander toestelletje kunnen kopen.
En als ik dan toch ouderwets ben, dan past het "fotosjoppen" van Rudiger ook wel bij me.
groeten
Vincent

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2011 23:40 #1319152 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Streetview
Hallo Vincent
Kun je niet zien of de jongens en meisjes van Streetview er geweest zijn?  Alhoewel, dat zal niet op het moment zijn geweest dat ze met de satelliet ter plekke een foto hebben gemaakt.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam