Off topic Yamaha Virago
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2011 20:12 #1087145
door V700 register
Off topic Yamaha Virago is gemaakt door V700 register
Eigenlijk niets hier te zoeken maar aangezien hier ook veel kennis is en sleutelaars, een vraagje,
Naast de Volvo 740 heb ik ook nog een oude Yamaha Virago 535.
Deze vorige jaar op de kop getikt, heeft 11.000 km op de teller en is uit 1994.
Vandaag weer een lekker stukje gereden echter moest even doortrekken en nu geeft hij naverbranding in de uitlaat (lijkt wel een Harley en kon nog net met 15 km/uur naar huis).
In de Yamaha zit op elke carburateur een membraan (zie foto). Deze zijn gevoelig en geven indien niet meer helemaal in orde problemen bij hogere toeren. Weet iemand aan de hand van de foto of deze versleten zijn ?.
Ik heb de carburateurs schoon gemaakt (waren vuil maar heb erger gezien) en hij loopt nu wel al een heel stuk beter maar twijfel aan of ik de membraan moet vervangen (150 euro per stuk ). Ik zal ook nog eerst een flesje reiniger er in gooien aangezien ik de carburateur niet helemaal uit elkaar heb kunnen halen.
Zit in de bovenste tank best wat corrosie weet iemand daar een middel tegen (zijn twee tanks bij een virago). Het brandstof filter voor de brandstof pomp is gelukkig wel schoon.
Anders zal ik kijken of er ook een Yamaha Virago forum is maar kom liever op dit forum.
Naast de Volvo 740 heb ik ook nog een oude Yamaha Virago 535.
Deze vorige jaar op de kop getikt, heeft 11.000 km op de teller en is uit 1994.
Vandaag weer een lekker stukje gereden echter moest even doortrekken en nu geeft hij naverbranding in de uitlaat (lijkt wel een Harley en kon nog net met 15 km/uur naar huis).
In de Yamaha zit op elke carburateur een membraan (zie foto). Deze zijn gevoelig en geven indien niet meer helemaal in orde problemen bij hogere toeren. Weet iemand aan de hand van de foto of deze versleten zijn ?.
Ik heb de carburateurs schoon gemaakt (waren vuil maar heb erger gezien) en hij loopt nu wel al een heel stuk beter maar twijfel aan of ik de membraan moet vervangen (150 euro per stuk ). Ik zal ook nog eerst een flesje reiniger er in gooien aangezien ik de carburateur niet helemaal uit elkaar heb kunnen halen.
Zit in de bovenste tank best wat corrosie weet iemand daar een middel tegen (zijn twee tanks bij een virago). Het brandstof filter voor de brandstof pomp is gelukkig wel schoon.
Anders zal ik kijken of er ook een Yamaha Virago forum is maar kom liever op dit forum.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2011 21:09 #1317394
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Membraan
Als de membraan nog niet gescheurd of verdroogd is, dus nog niet lek dan hoef je hem niet te vernieuwen.
dus schoonmaken moet genoeg zijn.
wat betreft de corrosie in de tank , tank demonteren grind in de tank goed schudden tot alle roest is verdwenen grind eruit en coating in de tank gooien welke zeker te koop is even google-en.
en in de winter je motor stallen met een volle tank en lege carburateurs ( aftappen).
groeten Jan
dus schoonmaken moet genoeg zijn.
wat betreft de corrosie in de tank , tank demonteren grind in de tank goed schudden tot alle roest is verdwenen grind eruit en coating in de tank gooien welke zeker te koop is even google-en.
en in de winter je motor stallen met een volle tank en lege carburateurs ( aftappen).
groeten Jan
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2011 21:31 #1317408
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Winter Stalling
Je laatste rit rijden op Aspen benzine.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2011 21:40 #1317409
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic winter
Bedankt, keurig zo weg gezet zoals beschreven echter de vorige eigenaar dus niet, dit jaar al wel wat kilometers gemaakt,
De vorige eigenaar niet, en ik denk de laatste paar jaar nog maar enkele kilometers. Ik zal gaan google.
De vorige eigenaar niet, en ik denk de laatste paar jaar nog maar enkele kilometers. Ik zal gaan google.
Moderators: Jerry Stam