diesel rijders in het noorden frl,ect
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2011 20:43 #1320175
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee dat niet
maar de motoren kwamen hier wel bij me voor huis langs rijden.
wat een mooi gezicht al die motoren en trikes.
heb daar dus best van genoten en s,avonds nog een blok om met de 760.
maar zelf heb ik andere dingen aan mijn hoofdt.
denk dat ik een goeie advocaat nodig ben(zeker weten)
en zit gewoon slecht in mijn vel,maar kan altijd minder dus ik hang wel de clown uit.
komt het vast wel goed hoop ik.
wat een mooi gezicht al die motoren en trikes.
heb daar dus best van genoten en s,avonds nog een blok om met de 760.
maar zelf heb ik andere dingen aan mijn hoofdt.
denk dat ik een goeie advocaat nodig ben(zeker weten)
en zit gewoon slecht in mijn vel,maar kan altijd minder dus ik hang wel de clown uit.
komt het vast wel goed hoop ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2011 21:25 #1320186
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beide v70s weg...
beide v70s weg...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2011 21:33 #1320188
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic owwww
en nu jg.
weer een 940 of 740 diesel lekker rauw en puur
weer een 940 of 740 diesel lekker rauw en puur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2011 21:36 #1320189
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee
staat nu op de oprit een
nee
staat nu op de oprit een 964 op G3 2.5 24v en een 945 2.3 LPT ook G3
staat nu op de oprit een 964 op G3 2.5 24v en een 945 2.3 LPT ook G3
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2011 22:15 #1336862
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diesel in het noorden
Hallo allemaal,Ik ben in iedergeval hier nieuw,dus als er iets niet klopt,jammer dan.Ik woon ook in het noorden en rijd in een omgebouwde 740.Ooit was het een benzine,maar ik heb alles overgezet van een 940 turbo diesel intercooler.Mijn vrouw rijd in een v70 tdi van '99 maar dat past niet op dit forum denk ik.Ik ben tussen alle bedrijvigheid door ongeveer een jaar bezig geweest met de ombouw.Ik ben erg blij met deze auto en hij rijd ook erg lekker.Tuurlijk mankeert er wel eens wat aan maar dat mag ook wel.Startprobleem bij koude motor,na 200meter rijden is alles weer oke.Temperatuurmeter niet altijd wakker,klap op dashboard wil wel helpen om hem weer wakker te krijgen.Ik kreeg het lampje van de airbag niet uit,toen maar het stuur er weer in gezet van de 740.Spatlappen aangeschaft en verder een paar dingetjes.Zaterdag te horen gekregen dat hier in het dorp ook een 760 turbo diesel erbij is gekomen.Die stond in Kampen te koop.Ik ga hem binnenkort eens bekijken.Mijn 740 is rood van kleur omdat de 940 ook rood was.Hij heeft een grijs leren interieur en ook een extra achterbank.Als ik erin vind ik het mooi als bij 2500 toeren de turbo ook wakker word,dan treed hij in actie.De katalysator zit er niet meer onder,scheelt ook weer.Gr Rodmer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2011 22:19 #1336864
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic he rodmer , zitten de
he rodmer , zitten de deurbakken er al in van de 960?
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2011 22:28 #1336867
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic tapeind...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2011 22:55 #1336871
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic deurbakken
hallo Jangeert,
Ja uiteraard,en ook de andere spatlappen heb ik inmiddels erop zitten via jouw.
Hij verbruikt ongeveer 1:12,valt niet tegen.Ik moest wel even proberen op dit forum hoor.
Ik snap nog niet alles waar het voor is.De volvo in iedergeval wel.Inmiddels de verstuivers ook laten reviseren.Ik lees van alles over de problemen etc van de diesels.Ik zal ook maar eens naar het waselement gaan kijken.Mijn donor was van januari '94 en heeft volgens het kleppendeksel hydraulische kleppen.Geen idee,ik zal eens kijken.Ik weet wel van plaatjes en stelschroeven door mijn fiat ervaring,maar hydraulisch zegt mij niet zoveel.Wel op school gehad, lang geleden.Ik ga het wel zien.Ik heb beide volvo's nu in de schuur gepropt hoef ik morgen niet te krabben.
gr rodmer
Ja uiteraard,en ook de andere spatlappen heb ik inmiddels erop zitten via jouw.
Hij verbruikt ongeveer 1:12,valt niet tegen.Ik moest wel even proberen op dit forum hoor.
Ik snap nog niet alles waar het voor is.De volvo in iedergeval wel.Inmiddels de verstuivers ook laten reviseren.Ik lees van alles over de problemen etc van de diesels.Ik zal ook maar eens naar het waselement gaan kijken.Mijn donor was van januari '94 en heeft volgens het kleppendeksel hydraulische kleppen.Geen idee,ik zal eens kijken.Ik weet wel van plaatjes en stelschroeven door mijn fiat ervaring,maar hydraulisch zegt mij niet zoveel.Wel op school gehad, lang geleden.Ik ga het wel zien.Ik heb beide volvo's nu in de schuur gepropt hoef ik morgen niet te krabben.
gr rodmer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2011 23:04 #1336873
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Belabbert
Hallo Rodmer, leuk nog een dieselaar dr bij,
Als hij beroerd loopt de eerste meters en stationair als hij koud is, neem dan van mij aan dat je gloeikaarsen op zijn, ik heb ze laatst ook vervangen en dat was een wereld van verschil, het was weer een tikkie en lopen en netjes lopen(met een half werkend was element bij mij).
Tom.
Als hij beroerd loopt de eerste meters en stationair als hij koud is, neem dan van mij aan dat je gloeikaarsen op zijn, ik heb ze laatst ook vervangen en dat was een wereld van verschil, het was weer een tikkie en lopen en netjes lopen(met een half werkend was element bij mij).
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2011 23:16 #1336876
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gloeierij
Hallo Tom,
Toen de motor erin kwam zijn er al zes nieuwe in gezet,dat is nu zo'5000 km terug.
Bij de revisie van de verstuivers heb ik ze nog gecontroleerd,en dan zie je zes van die mooie oranje koppies.Dus ik denk niet dat dat het is.Ook heb ik de afstelling van de pomp al gecontroleerd met een klokje.Geen probleem.Wat ik nu eerst wil controleren is dus die was geval.Mijn indruk was nl. dat bij het afstellen van de pomp is die kabel losgeweest van de koudstart.Daarna starte hij iets anders.Wellicht dat daar het euvel zit.
De andere gedachte van mij is om compressie te gaan meten om dat te controleren.Ik heb ergens een foto gezien,ik weet niet meer of dat hier was of op marktplaats,van een kop met een afgebroken klep verhaal.Daar ben ik een beetje bang voor dat als ik er niet op tijd bij ben dat mij dat zal overkomen.Of dat er een verbrande klep in zit.Ik heb er nog geen haast mee.
Oja,hij verbruikt geen olie of water,of dat hij druk opbouwt in het koelsysteem.Kopakking is het niet naar mijn gedachte.
gr rodmer
Toen de motor erin kwam zijn er al zes nieuwe in gezet,dat is nu zo'5000 km terug.
Bij de revisie van de verstuivers heb ik ze nog gecontroleerd,en dan zie je zes van die mooie oranje koppies.Dus ik denk niet dat dat het is.Ook heb ik de afstelling van de pomp al gecontroleerd met een klokje.Geen probleem.Wat ik nu eerst wil controleren is dus die was geval.Mijn indruk was nl. dat bij het afstellen van de pomp is die kabel losgeweest van de koudstart.Daarna starte hij iets anders.Wellicht dat daar het euvel zit.
De andere gedachte van mij is om compressie te gaan meten om dat te controleren.Ik heb ergens een foto gezien,ik weet niet meer of dat hier was of op marktplaats,van een kop met een afgebroken klep verhaal.Daar ben ik een beetje bang voor dat als ik er niet op tijd bij ben dat mij dat zal overkomen.Of dat er een verbrande klep in zit.Ik heb er nog geen haast mee.
Oja,hij verbruikt geen olie of water,of dat hij druk opbouwt in het koelsysteem.Kopakking is het niet naar mijn gedachte.
gr rodmer
Moderators: Jerry Stam