Kenteken gestolen
- John Haazen
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-05-2011 16:22 #1087051
door John Haazen
Kenteken gestolen is gemaakt door John Haazen
Niet als bij Erwin de platen en ook niet mijn kentekenbewijs, maar de cijfers en letters zij gekopieerd. Dat is tenminste één van de mogelijkheden, waardoor ik deze week een schikking kreeg voor fout parkeren in Apeldoorn. Het kan ook dat de ambtenaar het kenteken van een foutparkeerder verkeerd heeft opgeschreven.
Ik ben in ieder geval (en dat geld ook voor de auto) al jaren niet in Apeldoorn geweest.
John
Ik ben in ieder geval (en dat geld ook voor de auto) al jaren niet in Apeldoorn geweest.
John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2011 17:19 #1316735
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Model en kleur
Waren het model en de kleur wel goed?
Dan is het "goed" gekopieerd maar ook iets makkelijker te traceren. Bij de parkeerpolitie op te vragen.Het kan ook een fout zijn op de kentekenplaat, per ongeluk met een onoplettende bestuurder. Cijfertje omgewisseld zeg maar.
Als het een fout is, en dat kun je proberen te bewijzen, kan het geseponeerd worden. Als er nog meer volgen dan zul je aangifte moeten doen. Formeel is de kentekenhouder aansprakelijk voor wat er met zijn auto gebeurd tenzij, maar da's niet eenvoudig, tenzij je kunt aantonen dat het kenteken vervalst is. Apeldoorn schrijft volgens mij nog niet met een PDA; als dat wel zo is kunnen ze (ook de RDW) een signaal aan het kenteken hangen. Dat wordt dan o.m. ook in Zwolle en Deventer gebruikt, en uiteraard bij mobiele controles.
Voorlopig ben jij dan wel wat vaker de sigaar, dus moet je altijd je papieren, RDW verklaring en aangifte formulier bij je hebben. Anders loop je het risico van handboeien
Overigens is het dan ook raadzaam een vrij unieke sticker op de achterkant te plakken; als de ander geflitst wordt kan aan de hand van de foto min of meer aangetoond worden dat het de jouwe niet is.
Succes!
JohnPeter
Dan is het "goed" gekopieerd maar ook iets makkelijker te traceren. Bij de parkeerpolitie op te vragen.Het kan ook een fout zijn op de kentekenplaat, per ongeluk met een onoplettende bestuurder. Cijfertje omgewisseld zeg maar.
Als het een fout is, en dat kun je proberen te bewijzen, kan het geseponeerd worden. Als er nog meer volgen dan zul je aangifte moeten doen. Formeel is de kentekenhouder aansprakelijk voor wat er met zijn auto gebeurd tenzij, maar da's niet eenvoudig, tenzij je kunt aantonen dat het kenteken vervalst is. Apeldoorn schrijft volgens mij nog niet met een PDA; als dat wel zo is kunnen ze (ook de RDW) een signaal aan het kenteken hangen. Dat wordt dan o.m. ook in Zwolle en Deventer gebruikt, en uiteraard bij mobiele controles.
Voorlopig ben jij dan wel wat vaker de sigaar, dus moet je altijd je papieren, RDW verklaring en aangifte formulier bij je hebben. Anders loop je het risico van handboeien
Overigens is het dan ook raadzaam een vrij unieke sticker op de achterkant te plakken; als de ander geflitst wordt kan aan de hand van de foto min of meer aangetoond worden dat het de jouwe niet is.
Succes!
JohnPeter
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2011 00:20 #1316826
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bewijs
Hallo JP
Maar stel dat ik vandaag een sticker op m'n auto plak. En volgende maand wordt m'n kenteken opgeschreven. Hoe bewijs ik dan dat de sticker er al op zat ten tijde van de overtreding? En iemand anders dus met een auto rondrijdt met een kopie van mijn kentekenplaten?
groetjes
Mathy
Maar stel dat ik vandaag een sticker op m'n auto plak. En volgende maand wordt m'n kenteken opgeschreven. Hoe bewijs ik dan dat de sticker er al op zat ten tijde van de overtreding? En iemand anders dus met een auto rondrijdt met een kopie van mijn kentekenplaten?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2011 00:43 #1316828
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deuk
Het beste is een deuk in de achterkant van je auto te trappen.
Ok, staat slordig, maar een willekeurig aangebrachte plaatwerkdeformatie is als een vingerafdruk, nimmer gelijk.
Ok, staat slordig, maar een willekeurig aangebrachte plaatwerkdeformatie is als een vingerafdruk, nimmer gelijk.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2011 00:50 #1316829
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Datum
Hallo Jeroen
Dan zul je nog moeten kunnen bewijzen dat ie er al in zat op het moment van de overtreding. Misschien is het handiger om je bestaande platen te verknippen en nieuwe met een duplicaatcode aan te vragen. De datum daarvan staat bij de RDW geregistreerd, dus "bewijs" is niet zo moeilijk te vinden.
groetjes
Mathy
Dan zul je nog moeten kunnen bewijzen dat ie er al in zat op het moment van de overtreding. Misschien is het handiger om je bestaande platen te verknippen en nieuwe met een duplicaatcode aan te vragen. De datum daarvan staat bij de RDW geregistreerd, dus "bewijs" is niet zo moeilijk te vinden.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2011 01:24 #1316831
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eens
Sloeg ook nergens op. De sticker was ook al behandeld. Vond dit net zo'n zinloze oplossing.
- John Haazen
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-05-2011 06:54 #1316834
door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic Herkenbaar?
Voorgaande reacties gaan vooral over de herkenbaarheid van de auto. Volgens mij is onderhavige auto al behoorlijk herkenbaar. Het gaat om een gele Jaguar coupe (XJC) met een zwart vinyl dak. De auto is uit 1976 en heeft blauw/witte kentekenplaten. Er zullen ongetwijfeld meerdere exemplaren in deze kleurstelling zijn, maar ik ben ze nog niet tegengekomen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2011 08:47 #1316841
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gele jaguar
hier in wassenaar heeft er een tijd 1 gestaan
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2011 01:01 #1316982
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Deuk uit de achterkant
In de kofferbak gaan liggen, en van binnenuit een deuk naar buiten trappen............
De helft van de Nederlandse bevolking loopt er mee rond, wordt ook veel naar gekeken!
De helft van de Nederlandse bevolking loopt er mee rond, wordt ook veel naar gekeken!
Moderators: Jerry Stam