Volvo Assistance onverwacht "verlengd"..?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2011 23:39 #1086901 door V700 register
Volvo Assistance onverwacht "verlengd"..? is gemaakt door V700 register
Vandaag in de post zowaar een brief van Volvo (Belgie) met de blije mededeling dat m'n Volvo Assistance na een recente onderhoudsbeurt "gratis verlengd" is voor het komend jaar. Dat is toch wel opmerkelijk omdat ik al jaren geen Assistance meer heb, en uberhaupt nooit in Belgie heb gehad... Destijds (na invoeren vanuit Nederland) werd m'n 940 volgens de Volvo-garage te oud (>10 jaar) om nog langer in aanmerking te komen/blijven.
De afgelopen jaren heb ik het onderhoud bij die Volvo-garage laten doen, maar nu opeens hangen ze daar kennelijk weer Volvo Assistance aan. Is dit toeval, een fout, of een nieuwe strategie van Volvo om hun oudere exemplaren beter te waarderen? De VIN- en kentekengegevens in de brief kloppen, dus het zal wel goed zijn, maar toch opmerkelijk. Heb even op de (Belgische) Volvo-website gekeken; daar wordt bij Volvo Assistance geen maximum leeftijd (meer?) genoemd, enkel het onderhoud moet bij een erkende Volvo-werkplaats worden uitgevoerd.
Wellicht interessante informatie voor anderen die hun onderhoud ook bij een Volvo-garage laten uitvoeren.
groet,Sander

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2011 23:48 #1315724 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Nieuwe strategie.
Ook ik heb onlangs een nieuwe Volvo Assistence kaart ontvangen. Mijn S90 wordt volgens het boekje bij de dealer onderhouden en op grond daarvan krijg je in NL deze service weer gratis aangeboden, ongeacht de leeftijd van je Volvo. Dus kennelijk nieuw beleid waar ik best blij mee ben. De laatste jaren kreeg ik steeds meer het gevoel dat vanuit de Volvo-organisatie ( niet de dealer) je niet echt meer meetelde als je in een oude(re) Volvo reed. Maar onder de nieuwe Chinese eigenaar is er dus kennelijk weer oog voor de historie en de duurzaamheid van het merk.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2011 00:14 #1315730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Komt mijn 760 ook in
Komt mijn 760 ook in aanmerking voor deze assistance? Zou een motivatie zijn om de beurtjes bij de dealer te laten doenxD
Lijkt me niet, maar ze praten nergens over een grens ofzo inderdaad.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2011 00:41 #1315735 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sinds vorig jaar
Regelmatige beurten = automatisch assistance.
Ook nieuwe zielen die via de lokale dealer worden opgeroepen voor APK.
Geen onderhoud, wel nieuw voor APK bij dealer en Assistance.
In ieder geval hier in de regio.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2011 08:33 #1315752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Betalen
Ook ik onderhoud mijn S90 bij de dealer garage, maar ik moet er 35,- EUR per jaar voor neerleggen om assistance te hebben. Opzich natuurlijk niet duur vergeleken met ANWB, Routemobiel, maar als het nu gratis is dan is dat wel opmerkelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2011 08:40 #1315753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat krijg je ervoor
alvorens het ANWB lidmaatschap op te zeggen wel handig om te checken wat je krijgt. Wellicht dat bij oudere volvo's de service anders is dan bij nieuwere exemplaren.
Wel goede ontwikkeling, geeft weer hoop!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2011 12:36 #1315790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hetzelfde
Je wordt of agevoerd naar de Volvodokter in de buurt.
Vervangend voertuig tegen kosten.
Of de wegenwacht wordt voor je geregeld, ook al ben je geen lid.
Nadeel ten opzichte van wegenwacht is dat het alleen voor de auto in kwestie geldt.
Als je bij de ANWB in de auto van je buurman ellende krijgt, heb je wel de nodige hulp.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2011 22:19 #1315999 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo Customer Satisfaction
En vandaag kreeg ik een mailtje met uitnodiging voor een Volvo Customer Satisfaction-enquete over m'n meest recente garagebezoek... Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Die enquete zal uiteraard niet specifiek voor oudere auto's zijn, maar in ieder geval word ik er niet bij voorbaat van uitgesloten op grond van m'n Volvo-type (dat ze bekend is, wordt nl ook in de mail genoemd).
En dit alles terwijl ik net overwoog om het volgende onderhoud niet meer bij de dealer te laten uitvoeren, juist omdat ik daar de laatste tijd weinig liefde voor de wat oudere Volvo's kon bespeuren. Moet ik toch nog maar 's heroverwegen (niet vanwege die enquete uiteraard, dat zal hun houding niet direct veranderen, maar die Volvo Assistance kan wel aantrekkelijk zijn).

Moderators: Jerry Stam