Wat Diesel info gezocht.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ik ben opzoek naar wat info voor de Diesel waar ik de kop van ga vervangen.
-Kan ik de kopbouten hergebruiken? of altijd nieuwe?Het blok heeft 250 DKM gedraaid en de kop is er nog nooit vanaf geweest.
-Met welke NM moeten de kopbouten worden aangedraaid? en welke volgorde?-Met welke NM moeten de nokkenaslagers worden aangedraaid? en welke volgorde?
Andere belangrijke info?
Iemand misschien zo'n "data pocket" of groen boekje? (in PDF?)
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groetjes Harnt
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Groetjes Bouke
p.s. gebruik een stalen koppakking, deze zijn sterker.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo,
Heb wel een pdf voor je 12 mb met alle d24t diesel, staat ook de aanhaalprocedure voor je kopbouten in. Als je een mailadr. geeft stuur ik deze wel op. Staat alle info in voor rev. van je d24t blok.
gr. Peter
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Maar ik vraag me nogsteeds af of ik de kopbouten kan hergebruiken, dat kon ik er niet in vinden..
@Bouke, onderblok ziet er nog perfect uit, geen scheurtjes of andere fratsen, ook geen vierkante zuigers.
Het is dus puur een slechte kop met koppakking geweest.
Ik zal een stalen pakking nemen.
<div class="content">PB verstuurd met e-mail adres erin.peterduns schreef : .....Als je een mailadr. geeft
gr. Peter
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar denk erom de poeli van de krukas en nokkenas goed maar dan ook goed vast zetten.
je weet wat er kan gebeuren en ook het optijd zetten is lastig heb henk gehoord over iemand in groningen is niet ver voor jou.
en vervang gelijk de laatste gloei spiraal ff)tip'
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Okidoko, maar omdat dit pas de 1e keer is dat deze bouten gelost worden dacht ik dat ze mogelijk nogwel een 2e keer konden.harm ut fryslan schreef : altijd nieuwe kopbouten gebruiken.
Ja dat is niet fijn als dat gebeurd, ik zet hem goed strak terug en gooi er loctite op.harm ut fryslan schreef : maar denk erom de poeli van de krukas en nokkenas goed maar dan ook goed vast zetten.
je weet wat er kan gebeuren en ook het optijd zetten is lastig heb henk gehoord over iemand in groningen is niet ver voor jou.
Die doet het op dit moment nogwel goed...maarja..is inderdaad een klere locatie, zal hem vervangen.<div class="content">Groeten,Gerben</div>harm ut fryslan schreef : en vervang gelijk de laatste gloei spiraal ff)tip'
- V700 register
- Nieuw lid
-