Het wordt eindelijk strafbaar

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2011 21:14 #1086559 door V700 register
Het wordt eindelijk strafbaar is gemaakt door V700 register
Kilometerstanden terugdraaien
Wanneer ik naar een occasion kijk, vind ik het persoonlijk wel een prettig idee wanneer de kilometerstand gecontroleerd is door de Nationale Autopas. Tegelijkertijd realiseer ik me dat dit geen harde garantie is, dat er niet met de teller is gerommeld, maar toch. Vanaf 2012 zal stichting NAP stoppen met het zelf bijhouden van de kilometerstanden. Onze Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW) gaat deze taak invullen en neemt de database van de Nationale Autopas op 1 januari 2012 over.  
Dit is overigens geen complete verrassing, maar meer een logisch gevolg van het overheidsvoornemen om het rommelen met de kilometerteller strafbaar te stellen. “De controle op juistheid van kilometerstanden komt hiermee terecht waar hij thuishoort: bij de overheid”, aldus NAP-voorzitter Dik Dekker. Het NAP label zal wel blijven bestaan. Naar verwachting wordt in 2012 de beoogde wet aangenomen.
De bestrijding van deze vorm van fraude, wordt dus een overheidsaangelegenheid. De consument zal via de kentekenregistratie voor de kosten opdraaien. In België gebeurt dit al en bedragen die kosten ongeveer zes euro. Naar schatting heeft ongeveer 5 procent van de auto’s in Nederland een kilometerteller waarmee gerommeld is. De economische schade voor consument, bedrijfsleven en overheid wordt geraamd op zo’n 250 miljoen euro per jaar. (via: automotive)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2011 23:00 #1313561 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fijn
En nu maar hopen dat de praktijk ook daadwerkelijk deze theorie gaat volgen.
Wellicht voor de 700-series e.d. van iets minder belang, maar mijn 850 heb ik om deze reden uit Belgie gehaald, waar er (iets) minder gerommeld wordt.
In de klasse 850 is echt zo veel teruggedraaid...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 23:35 #1313673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Defecte teller
En als je nu in je 740 het bekende tandwieltje defect hebt? Mijn garage deed al moeilijk omdat ze elke keer als ik er kom de km stand op de bon zetten. Hee dezelfde stand als vorige keer....
Een vervangende teller met een andere stand geeft dan ook al problemen. Het moet niet gekker worden.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2011 00:03 #1313677 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ???
Hallo Ben

strij003 schreef : En als je nu in je 740 het bekende tandwieltje defect hebt?

Wat dacht je van repareren?  Of vervangen door een teller die op dezelfde stand is gezet?
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam