LMM doormeten en zeer vreemde storing wie helpt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 16:39 #1086391 door V700 register
na dat ik de 4 cilinder B230f in mijn 760  heb gebouwd wil deze nog niet naar m’n zin lopen

ik heb er wel ff mee kunnen rijden maar liep niet super
er zit nu constant een hikje in als ik hem op toeren hou hij slaat dan een van de 4 cilinders over
zowel op gas al op benzine
op gas krijg ik de motor aardig afgesteld maar op benzine is het een drama
wat ik allemaal al gedaan heb distributie is vervangen heb ik net nog maar is gecontroleerd op tijd stip, staat goed
klep speling moet ik nog bekijken maar motor liep in de auto waar deze vandaan kwam goed
bougies zijn vervangen
ik ben naar de sloop gegaan en heb daar alles van meegenomen van het blok temperatuur sensor pingel sensor lmm verdeler rotor brandstof galerij injectoren gasklep sensor bdp sensor dit maakt allemaal geen verschil
op benzine staat hij hem te verzuipen niet normaal
er komt zwarte roet uit de uitlaat en de bougies zijn zwart geblakerd
fout codes heb ik niet

het geen wat ik nu wil proberen is de kleppen te stellen (moet ff kijken waar ik goedkope klepsteltang kan halen) maar verwacht niet dat dat het probleem is en ik ga nog het ontstekings tijdstip controleren maar dat is bij deze motoren als het goed is automatie geregeld
verder wil ik de lucht massa meter doormeten zodat ik zeker weet dat die de juiste waarde geeft weet iemand hoe dat moet
wat ik niet vervangen heb is de brandstof pomp deze is nog van de v6  dit mag na mijn idee gen verschil maken aangezien er een regelaar tussen zit
dus wie heeft er een idee

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 16:41 #1312522 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vrijwel
Vrijwel zeker een defecte brandstofdrukregelaar. Is dat ronde tonnetje op de injectorrail met aan de voorkant een slangetje naar het inlaatspruitstuk. Maak dat slangetje maar eens los bij de drukregelaar, daar mag geen benzine uit komen. Als de drukregelaar kapot is krijgen de injectoren ipv 3 bar (tov de druk in het spruitstuk) de volle 5 bar van de benzinepomp.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 20:14 #1312544 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de reactie de
Bedankt voor de reactie de brandstof druk regelaar heb ik ook vervangen zamen met de brandstof galerij en helaas tot het zelfde resultaat geleid

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-04-2011 20:18 #1312546 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic full power
Heb je wel de juiste ECU? en maken de injectoren geen kortsluting naar Massa?
Bij kortsluiting naar massa spuiten de injectoren MAXimaal in.
Bij een foute ECU klopt er geen snars van het mengsel maar krijg je niet gauw een foutcode.
Soms wil het ook wel gebeuren bij een foute ECU dat de injectoren ook vol aangaan.
En de lambda sonde? hopelijk niet die van de V6 laten zitten....
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 20:21 #1312547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoe te checken

gerryberrie schreef : Bij kortsluiting naar massa spuiten de injectoren MAXimaal in.

Dit is wel aan te tonen met een spanningszoeker die ook 6V aan kan geven (12V is niet genoeg gok ik). Schuif de rubber hoes om een stekker wat omhoog, waarbij je de stekker laat zitten. Steek de meetpennen dan langs de draadjes in de rubberen afdichting in de stekker. Wat vaak wat makkelijker gaat is 2 paperclips recht buigen en die in de stekker steken ipv de meetpennen (die vaak wat dik zijn). De spanningszoeker zou moeten knipperen bij draaiende motor. Branden de lampjes continu dan heb je hoogstwaarschijnlijk kortsluiting naar massa en staan de injectoren continu open.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2011 22:54 #1312763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vandaag een led
vandaag een led spaningszoeker gekoct maar de injektoren gaan mooi open en dicht de led schakeld rood groen om en om en bij 3000 toeren bijde tegelijk
ik vind het maar een vaag verhaal vandaag ook klepspelig gemeten is iets aan de krappe kand
hij blijft trauwens ook stationair niet lopen
ik denk dat ik hem eerst maar is goed ga afstellen op gas en dan de cpu verwisselen met een van de sloop
het vervelende hikje zit er ook nog steets in ondanks dat alles van de ontsteking is vervangen
wie heeft er nog een idee kan het zijn dat ik ergens een assa of een plusdraad heb gemist met aansluiten of iets

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2011 16:40 #1312811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iemand een idee??  
iemand een idee??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2011 17:59 #1312817 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valse lucht?
Heb je het hele inlaattraject nagelopen op valse lucht?Niet ergens een dopje vergeten, waar in de donor wel een aansluiting zat, maar nu niet, of andersom?
Welke ECU hoorde er bij het donorblok?Ik neem aan dat je ook de EZK van de donor hebt?
Die B230F, die komt hoop ik niet uit een belgische 240?`Hoewel een identiek (zo lijkt het) probleem met die motor inderdaad opgelost was, met een nieuwe brandstofdrukregelaar:http://volvolvo.nl/forum/topic,3043.15/
De vacuumslang erheen, trekt wel vacuum?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2011 22:11 #1312868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alles van de donor zit er in
alles van de donor zit er in heb geen gaten over ofzo heb met remmenreiniger al gekeken naar valze lucht helemal nix de brandstofdruk regelaar is ook vervangen en er staat vacuum op de regelaar

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2011 08:19 #1312885 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa
Heb je ook alle massa punten na gelopen of ze ook vast zitten, je hebt er 2 op het kleppendeksel zitten die naar het schutbord lopen.
Idee om de cis klep schoon te maken? als hij ook niet stationar blijft lopen zou ik daar ook even naar kijken.

Tom.

Moderators: Jerry Stam